Gå til innhold

Flere som har skapene fulle av div. produkter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er så vanskelig å ha bare akkurat der man trenger, det hoper seg opp såper, kremer og kosmetikk kjøpt og fått både her og der før jeg får brukt opp. 

Har dere andre det også sånn?

Hvordan løser dere det, kaster? Rydder innimellom? Bare lar det hope seg opp?

Anonymkode: b1927...2ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender at det hoper seg opp, ja. :fnise: Jeg har noen favoritter, og hvis jeg har fått noe annet i gave, eller kjøpt noe annet fordi jeg ville forsøke noe nytt, blir de tingene som ikke er favoritter ofte stående i reserve. De "reserveproduktene" blir dessverre sjelden brukt opp. Jeg kaster de eldste tingene (eller de tingene jeg liker minst) når skapene er blitt for fulle. Noen ganger har jeg gitt ting videre til en venninne eller til min mor. Ikke som innpakket gave, men hvis noen av dem i forbifarten sier at de er i ferd med å gå tom for noe jeg har alt for mye av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser veldig mange får mye slikt til jul, men det tar jo lang tid å bruke opp et produkt, så mye vil jo gå ut på dato i mellomtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker opp alt jeg kjøper, så det blir ikke overflod av ting. Men har stort sett to av hvert produkt, siden jeg handler på ulike tilbud på Kicks. Da har jeg også alltid i reserve til jeg blir tom. Et produkt skal være ganske ille før jeg kaster det(evnt gir bort til mamma), så her er regelen at ting brukes til det er tomt før jeg åpner en ny. Body lotion er vel det jeg har mest av, men det brukes hver dag og går fort tom, så da har jeg tre-fire å velge i.

Anonymkode: b248e...1a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ser veldig mange får mye slikt til jul, men det tar jo lang tid å bruke opp et produkt, så mye vil jo gå ut på dato i mellomtiden.

Dessuten er det jo sjeldent man får brukt det man får ettersom det gjerne ikke er tilpasset ens hudtype og preferanser. Hvert fall smører ikke jeg alkohol, såper og parfymer på huden som blir liggende over tid, da virker jo produktene mot sin hensikt.

Skrevet

Jepp🤪

Kjøper og tester mye produkter hele tiden. Rens, kremer,shampo, sminke. Alt av velværeprodukter.

Elsker å teste nye produkter🤭

• Liker 5
Skrevet

Jeg har for masse! Kastet en del nå og gitt bort. Mye blir jo faktisk gammelt. Nyttårsforsettet mitt er å bruke opp det jeg har nå, også minimere antall produkter jeg har og deretter holde det på et minimum og kun kjøpe det jeg trenger. Det blir deilig med et mer minimalistisk liv også på badet❤️

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har masse, men bytter også på å bruke det jeg har. Har (desverre) flere favoritter av hvert produkt. 

Men har lært å kaste/gi bort ting jeg ikke liker med en gang, for jeg vet at det ellers bare hadde blitt stående i skapet. 

Endret av Nerine_
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kjører så minimalistisk livsstil som mulig. Lett å holde ryddig og rent.
Bor rett ved butikk om jeg skulle løpe tørr for noe. 

Anonymkode: f10fc...5af

• Liker 3
Skrevet

Ja, han jeg bodde med sa han telte 88 tuber/ krukker i skapet mitt på badet. Så skal gå over å kaste/ bruke opp ting før jeg tillater meg å kjøpe nytt. 

• Liker 2
Skrevet

Ja! Har ansiktsmasker jeg har fått i gave, vareprøver jeg ikke får brukt og produkter som jeg ikke er helt fornøyd med. De pleier jeg å spare til jeg feks er tom for favorittproduktet og ikke gidder kjøpe nytt, og så bruker jeg det da 😂

Var en periode jeg samlet på sminke så har bokser med diverse sminke som jeg sjelden bruker. Mest øyenskygger og slikt. Har ikke lyst til å kaste det siden jeg har brukt masse penger på det, og så er det litt uhygienisk å gi bort sminke og? Så blir bare liggende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 13.51):

Synes det er så vanskelig å ha bare akkurat der man trenger, det hoper seg opp såper, kremer og kosmetikk kjøpt og fått både her og der før jeg får brukt opp. 

Har dere andre det også sånn?

Hvordan løser dere det, kaster? Rydder innimellom? Bare lar det hope seg opp?

Vi har så lite plass i skuffer og skap på badet, så jeg kjøper bare det vi trenger.

Kosmetikk har jeg mer av, men det har jeg i sminkepunger o.l. på soverommet. 

Rydder opp på badet ofte da, har tre tenåringer som bruker mye såpe, balsam, shampoo.. Tømmes fort. Er ikke flink til å kjøpe refiller til såpe osv, der må vi bli flinkere. 

Påfyll av håndsåpe, shampoo,tannkrem, osv har vi på vaskerommet. 

Anonymkode: 41500...d88

Skrevet

Ja, jeg har mer en jeg har plass til ihvertfall. Og jeg har kastet og gitt bort mye. Det er hårspenner,hårstrikker, hårbånd jeg tenker jeg kanskje vil bruke, ørten neglelakker (jeg liker ikke neglelakk engang! Trodde jeg likte det så kjøpte mange men innså jeg aldri bruker det. Snakk om å være pengedum)
En del hudprodukter for ansiktet (samt noe for kroppen, men det har jeg fått til jul så det blir vel liggende en stund) , div hårfjerning, en del serum og andre ansiktshudprodukter. Hårprodukter og hårapparater (typ rettetang, bølgetang, krølltang, kreppetang) Litt forskjellig shampoo og balsam. Og noen naturlige produkter som tar mye plass typ kokosolje, lakserolje etc. 

Må forminske samlingen betraktelig i løpet av året. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det før, hadde alt for mye. Brukte opp produkter i et par år før jeg f.eks trengte ny shampo, det, fuktighetskrem, mascara. 

Nå har jeg bare én av det jeg faktisk bruker :) har ikke lengre 15 øyeskyggepaletter, har to små som er i bruk. Har en shampo, en balsam, etc. Mye greiere slik, jeg bruker opp det jeg har, produktet blir ikke dårlig, og jeg kjøper mye mindre. Og ikke minst, når jeg går tom kan jeg kjøpe noe jeg vil prøve nå, og ikke bruke opp noe jeg likte for 3 år siden.

De fleste har alt for mye. Ja, det er gøy med nytt, men tenk litt på hvor mye penger som forsvinner og hvor mye ekstra søppel det blir ut av det.

Anonymkode: 3574f...bc2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alt for mye av alt, men det gir meg glede og jeg har plass. Jeg liker godt variasjon. 

I tillegg blir jo det noen bomkjøp, som man bruker en sjelden gang for å ikke kaste. De jeg umiddelbart ikke liker for jeg raskt bort, men f.eks øyekremer som ikke gjør noe er greit å ha. 

Anonymkode: 38838...84a

• Liker 1
Skrevet

tips fra en minimalist med veldig lite i skapet. 

For det første: slutt og kjøp alt mulig du tror du trenger. Finn en strategi som passer for deg, for å kutte ned på innkjøpene.   Si nei takk, om noen vil gi deg noe(ja, bursdagsgave blir jo litt vanskelig da...) Du trenger heller ikke kaste deg på 3 for 2 og andre tilbud. Du skal vel ha bare 1?

Rydd i skapet: Plukk ut det du faktisk bruker til daglig. La det stå fremst. Det du faktisk bruker litt sjeldnere enn daglig kan stå et annet sted, en kurv i skuffen eller lignende.   Det du ikke bruker/ikke har brukt på månedsvis/er gammelt kan du gi bort/kaste. 

Lager: Du trenger heller ikke noe stort lager av ting, med mindre du bor milevis unna butikken.  Butikken er ditt lager.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir til venninner (ikke som i gave, men spør om de trenger, vil ha ol) eller kaster. Men skjer ikke så ofte, har ikke ting i overflod. Kjøper selv ikke noe annet enn det jeg bruker daglig/ukentlig. Liker ikke rot, slipper å sløse med penger og en bonus er at det er bra for planeten. De som kjøper gaver til meg kjenner meg såpass at de ikke kjøper slike gaver.

Anonymkode: 2d047...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...