Gå til innhold

Jeg kan ikke ringe til kjæresten når han har samvær med sitt barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det siste året vært sammen med en herlig mann, vi er nyforelsket og elsker å være sammen, men det er et problem. 

- Når han har samvær med sitt barn, så kan jeg ikke ringe han fordi det er forstyrrende.

Det at han da snakker i telefonen eller leser en melding tar bort fokuset fra far- barn tid. 

Er ikke dette helt på trynet? 

I fire dager skal han snakke minst mulig i telefonen eller lese meldinger når han har barnet sitt, for da må han snakke med barnet og se barnet gjør aktiviteter nonstop, virker det som. 

Han ser jo barnet sitt hver uke, så dette må jo nesten være litt psykisk? Han er livredd for å gå glipp av to minutt av barnets tid. 

Er dette normalt? 

Anonymkode: 9d623...cb9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sittet i telefonen og masse på SMS med delt omsorg, nei. 

Hverken med mor, venninne eller kjæreste. 

Anonymkode: 46a08...829

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Vet barnet om deg? Det virker som om det handler om at han ikke ennå vil fortelle at han har truffet en ny.

Anonymkode: 31760...c5d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Har de 50/50?

Det høres rart ut at han ikke kan ta en tlf eller sms i tiden de er sammen. Han er vel tilgjengelig for jobben, eller barnets mor, eller egen familie og venner selv om han har barnet. 

Kanskje han rett og slett liker å ha en pause for deres forhold i denne perioden? Eller at han ikke har sagt til barnet, eller barnets mor, at han har truffet deg.

Anonymkode: 31760...c5d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

NEI. Hvorfor finner du deg i dette? 

Anonymkode: f2256...b7c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Uh nei dette er ikke normalt. Eksen min hadde ungen sin 1 dag i uka og annahver helg, og la aldri ned sånne regler. Det handler jo ikke om at du skal ringe og snakke i flere timer eller tekste uendelig, det handler om å føle og vite at kjæresten fortsatt er "pålogget" og tilgjengelig OM det skulle Være noe. 4 dager med minst mulig kontakt? Nei takk, det er oppmerksomhet og tid til alle. 

Anonymkode: 2f272...0f1

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Får den stakkars ungen ikke fred ett sekund fra faren når h*n er der?

Anonymkode: de011...4e9

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Det må da gå an å ta en liten telefon etter leggetid og svare på en sms i løpet av dagen selv om barnet er der. Virker jo som at han er helt besatt av ungen. 

Anonymkode: 1ed7a...e18

• Liker 17
Skrevet

Skjønner at han vil tilbringe mest mulig tid med barnet sitt, men at du ikke en gang kan sende sms virker veldig psykotisk. 

Virker som han ikke klarer å multitaske.. I det hele tatt. 

• Liker 11
Gjest Blondie65
Skrevet

Har du blitt introdusert for dette barnet da? For det er nok her skoen trykker tenker jeg. Hvis du ikke er en kjent faktor i barnets liv ønsker ikke far spørsmål om hvem det er han snakker eller tekster med. 

Det er ikke uvanlig at man ikke er introdusert for barnet det første året man er sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller ikke deke tiden min med andre når jeg er med barnet mitt. Har 40%. Hadde jeg hatt 100% så hadde det jo vært noe annet.

Anonymkode: d6c51...918

• Liker 8
Skrevet

Syns det er skummelt at du krever tid av pappaen i de 4 dagene han har ungen sin. Det er så mye tid til deg utenom. Skummelt. 

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det virker rart. En ting at en ikke ønsker å være like tilgjengelig på telefonen hele tiden, men at han skal sette sånne grenser høres underlig ut. Mitt yngste barn er 9 år og han har ingen interesse av at jeg skal være rundt han hele tiden, ingen problem å svare på meldinger eller snakke i telefonen. 

Anonymkode: e7ebf...9f7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Jordbæra skrev (4 minutter siden):

Syns det er skummelt at du krever tid av pappaen i de 4 dagene han har ungen sin. Det er så mye tid til deg utenom. Skummelt. 

Er du seriøs? Skal ikke far kunne ta en telefon eller sende en mld på 4(!!) dager fordi han har barnet der? Det er langt ifra normalt å ikke snakke eller tekste overhode når man har barn. Stakkars unge òg, den må jo bli kvelt av all oppmerksomheten.

Anonymkode: b91c6...c03

• Liker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du seriøs? Skal ikke far kunne ta en telefon eller sende en mld på 4(!!) dager fordi han har barnet der? Det er langt ifra normalt å ikke snakke eller tekste overhode når man har barn. Stakkars unge òg, den må jo bli kvelt av all oppmerksomheten.

Anonymkode: b91c6...c03

4 dager er veldig lite. 

Du vet ingenting om ungen mistrives eller ei.  

Antar at da har pappaen barnet fra fredag til mandag, annen hver uke. Da er det ganske mange dager du har alene med pappaen. Er det ikke godt nok? Kanskje du er den som kveler han.

• Liker 10
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det er veldig merkelig ja. Han kan vel svare når han får tid, når ungen leker for seg selv og slike ting. Men jeg skjønner at han ikke kan være tilgjengelig slik som før pga ungen da :) Men å ringe for å si god natt når ungen har lagt seg, er jo mulig? Hva sier han til det da? 

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Hvor lenge har dere vært sammen? Er forholdet seriøst? Det er mange faktorer som bør besvares før en kan svare noe entydig på dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han kan da fint snakke med deg når barnet er lagt, men akkurat på dagen så forstår jeg han. Jeg har barna mine hele tiden, men mobilen legger jeg vekk til de har lagt seg. Er ikke sånn at jeg er med de hele tiden men jeg syns mobil bruk med barn er en uting. 

Du har han alle dager bortsett fra fire dager så forstår ikke helt problemet. Er det ment at dere skal være sammen er dette ingen hindring etter min mening. Det skal jo ikke være sånn for altid. 

Klarer du ikke dette er det ikke ment til å være. Med barn inne i bildet så får  du nesten stålsette seg for mange andre ting som kommer før deg. Har selv en kjæreste med barn som jeg ikke bor med. Å ta barna kommer før meg er noe jeg forstår. Det gjelder fra min side også. 

Klarer du ikke det så dump fyren. 

Anonymkode: 60a86...85d

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...