AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Er det vanskelig for en ferdig utdannet fysioterapeut å få jobb? Tenker ikke nødvendigvis fast jobb helt umiddelbart, men eventuelt relevante vikariater/lavere prosentstillinger i starten. Anonymkode: fab91...0e7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 Jeg har dessverre inntrykk av det. Synd for det virker som en kjekk jobb. Får og inntrykk av at ergoterapeuter og fysioterapeuter konkurrerer om de samme jobbene. Det er heller ingen dans på roser å jobbe i kommunehelsetjenesten. Som fysioterapeut kan man virkelig komme på kant med både pårørende og pasienter, bli utsatt for vold og trakassering. Jeg kjenner en som driver privat, hun trives godt. Men driver alene, og masserer folk dagen lang, har vel litt øvelser hun viser og men mest massasje. Hun har ikke driftstilskudd fra kommunen. Anonymkode: f1efd...d7d 1
Lill3My Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Har motsatt inntrykk av "annonym bruker" overfor her. Kanskje er det lokale variasjonar rundt om i landet? Kjenner en del fysioterapeuter og ingen vmav dem har vært arbeidsledige, ever. Typisk er å i starten jobbe i offentlige eller i etablerte selskap med andre behandlere (klinikk for alle ol) og så etterhvert npr man hsr erfaring og en kundebase kan man spesialisere seg og evt starte privat Du kan også kombinere fysioterapi med feks personlig Trener-virksomhet. En veldig god kombinasjon som vil gi deg en stor fordel sammenliknet med dem som "bare" er PT (som meg!) 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har dessverre inntrykk av det. Synd for det virker som en kjekk jobb. Får og inntrykk av at ergoterapeuter og fysioterapeuter konkurrerer om de samme jobbene. Det er heller ingen dans på roser å jobbe i kommunehelsetjenesten. Som fysioterapeut kan man virkelig komme på kant med både pårørende og pasienter, bli utsatt for vold og trakassering. Jeg kjenner en som driver privat, hun trives godt. Men driver alene, og masserer folk dagen lang, har vel litt øvelser hun viser og men mest massasje. Hun har ikke driftstilskudd fra kommunen. Anonymkode: f1efd...d7d Huff. Da må jeg kanskje revurdere det. Anonymkode: fab91...0e7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Så lenge du er villig til å flytte på deg er mitt inntrykk at det ikke er vanskelig å få seg jobb som fysioterapeut. Samme for ergoterapeut. Anonymkode: 2f807...336 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Lill3My skrev (På 9.1.2021 den 12.37): Har motsatt inntrykk av "annonym bruker" overfor her. Kanskje er det lokale variasjonar rundt om i landet? Kjenner en del fysioterapeuter og ingen vmav dem har vært arbeidsledige, ever. Typisk er å i starten jobbe i offentlige eller i etablerte selskap med andre behandlere (klinikk for alle ol) og så etterhvert npr man hsr erfaring og en kundebase kan man spesialisere seg og evt starte privat Du kan også kombinere fysioterapi med feks personlig Trener-virksomhet. En veldig god kombinasjon som vil gi deg en stor fordel sammenliknet med dem som "bare" er PT (som meg!) Interessant. Har tenkt litt på det faktisk Anonymkode: fab91...0e7
pingeling Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 (endret) Vikariater er det en del av, og om du er villig til å flytte på deg så tror jeg det er gode muligheter. Bonusdatteren min var ferdig i sommer, og jobbet i vikariat i høst. Gikk vel ledig 2-3 mnder før første vikariat. Begynte i fast stilling nå i januar, men måtte flytte på seg. Endret 11. januar 2021 av pingeling
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 18.35): Så lenge du er villig til å flytte på deg er mitt inntrykk at det ikke er vanskelig å få seg jobb som fysioterapeut. Samme for ergoterapeut. Anonymkode: 2f807...336 Okei, får håpe det stemmer ☺️ Anonymkode: fab91...0e7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Så lenge du er villig til å flytte på deg så vil du nok finne jobb. Anonymkode: 437db...f7f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge du er villig til å flytte på deg så vil du nok finne jobb. Anonymkode: 437db...f7f Håper det❤️ Anonymkode: fab91...0e7
secretlines Skrevet 20. juli 2023 #11 Skrevet 20. juli 2023 (endret) JA, det er vanskelig å få jobb! Ikke bli det. Vi er allerede alt for mange fysioterapeuter som konkurrerer om de få stillingene som finnes. Anbefaler absolutt ingen å bli fysioterapeut det og vurderer selv å bytte yrke, fordi det er så vanskelig å få fast jobb. Hilsen en fysioterapeut som ble ferdig utdannet for 5 år siden og fortsatt søker på vikariater… Endret 20. juli 2023 av secretlines 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå