AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Jeg har så fuktighetsfattig hud i ansiktet. Tror ikke den er tørr, så ønsker ikke en fet krem. Har dere tips til en god krem, som er rik på fuktighet, lett og ikke lukter mye? Anonymkode: f5ae5...fb2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har så fuktighetsfattig hud i ansiktet. Tror ikke den er tørr, så ønsker ikke en fet krem. Har dere tips til en god krem, som er rik på fuktighet, lett og ikke lukter mye? Anonymkode: f5ae5...fb2 jeg liker Aderma fra Apoteket Anonymkode: 3d073...3d9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Jeg sverger til Intensiv Moisture fra Dermalogica. Super krem som også er veldig drøy. Anonymkode: f4195...0e2
Gjest Fnuggolina Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har så fuktighetsfattig hud i ansiktet. Tror ikke den er tørr, så ønsker ikke en fet krem. Har dere tips til en god krem, som er rik på fuktighet, lett og ikke lukter mye? Anonymkode: f5ae5...fb2 Du kan prøve fra Cerave eller The Ordinary? Jeg takler ikke parfyme, men klarer fint produktene til Origins. Hadde dog heller gått for et fuktighetsgivende serum (hyaluronsyre) og så krem utenpå der. Jeg har aldri klart å dekke fuktbehov bare med krem.
Leeloo Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Simple Hydrating Light Moisturiser fra Normal er en av de få kremene min fete, men fuktfattige hud tåler. Liker gel cream enda bedre, men den tror jeg har gått ut av produksjon. Ekstra bonus at den koster 40-50 kr 😄
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 Jeg mener jeg har fuktfattig/dehydrert hud. Har kombinasjonshud som til tider også kan kjennes tørr ut. Kremer for tørr hud blir derimot for fete, de trekker ikke inn i huden og gjør at jg føler meg både tørr og oljete samtidig. Har prøvd mye forskjellig men det beste for min hud var Clinique sin Moisture Surge 72h. Veldig lett geleaktig konsistens. Jeg har noen dråper med The Ordinary Hyaluronic Acid serum under og da kjennes huden min helt perfekt ut! Nå på vinteren bruker jeg Cerave Facial moisturizing lotion på kveldstid. Den har også en lett lotion-aktig konsistens som trekker kjapt inn i huden. Clinique har en kjempemild lukt. Cerave lukter ingenting. Anonymkode: f9078...760
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg mener jeg har fuktfattig/dehydrert hud. Har kombinasjonshud som til tider også kan kjennes tørr ut. Kremer for tørr hud blir derimot for fete, de trekker ikke inn i huden og gjør at jg føler meg både tørr og oljete samtidig. Har prøvd mye forskjellig men det beste for min hud var Clinique sin Moisture Surge 72h. Veldig lett geleaktig konsistens. Jeg har noen dråper med The Ordinary Hyaluronic Acid serum under og da kjennes huden min helt perfekt ut! Nå på vinteren bruker jeg Cerave Facial moisturizing lotion på kveldstid. Den har også en lett lotion-aktig konsistens som trekker kjapt inn i huden. Clinique har en kjempemild lukt. Cerave lukter ingenting. Anonymkode: f9078...760 Du forklarte det bedre enn meg, akkurat sånn føler jeg at huden min er Tusen takk for alle tips! Skal undersøke forslagene deres. Anonymkode: f5ae5...fb2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg sverger til Intensiv Moisture fra Dermalogica. Super krem som også er veldig drøy. Anonymkode: f4195...0e2 Dette er verdens beste fuktighetskrem. Konsistens, lukt og fukter supergodt. Og jeg har prøvd maaaange til min tørre og fuktfattige hud.... Anonymkode: 9238c...062
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Jeg har prøvd en del fuktighetskremer, etter min mening er CeraVe Moisturising Lotion ekstremt god til fuktfattig hud, ta på når huden er dampet og en kommer ut fra dusjen. Det samme gjelder CeraVe Renewing Foot Cream og Reparative Hand Cream, fantastiske produkter, ikke er de dyre og gjør virkelig forskjell. Anonymkode: 1758f...3e8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 Kjøp deg et fuktserum (det finnes så mange, vær dog forsiktig med kun hyaluronsyre fordi det KAN virke mot sin hensikt hvis man ikke bruker det riktig eller luften rundt er for tørr - selv bruker jeg Klairs Watery Oil Drop akkurat nå og liker det godt). Bruk under en god krem. Intensive Moisture fra Dermalogica er god, det samme er Cerave som nevnes over her. Fuktighetskremen skal bare holde alt inne, så et godt serum kan være mye viktigere enn krem. Hvis luften i huset ditt er veldig tørr kan det også hjelpe på å investere i en god luftfukter eller få opp fuktigheten litt på en naturlig måte. Anonymkode: 2fe63...f81
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #11 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjøp deg et fuktserum (det finnes så mange, vær dog forsiktig med kun hyaluronsyre fordi det KAN virke mot sin hensikt hvis man ikke bruker det riktig eller luften rundt er for tørr - selv bruker jeg Klairs Watery Oil Drop akkurat nå og liker det godt). Bruk under en god krem. Intensive Moisture fra Dermalogica er god, det samme er Cerave som nevnes over her. Fuktighetskremen skal bare holde alt inne, så et godt serum kan være mye viktigere enn krem. Hvis luften i huset ditt er veldig tørr kan det også hjelpe på å investere i en god luftfukter eller få opp fuktigheten litt på en naturlig måte. Anonymkode: 2fe63...f81 Tusen takk! bestilte serumet som ble nevnt lenger opp i tråden, fra The ordinary. Den koster bare rundt 90, så ikke et stort tap om den ikke fungerer på min hud. Skal prøve å få tester på de ulike kremene dere nevner Anonymkode: f5ae5...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #12 Skrevet 10. januar 2021 Liker Niva sin sensitive 24 hour moisture dagkrem. Anonymkode: 99cf0...2f7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 12.30): Dette er verdens beste fuktighetskrem. Konsistens, lukt og fukter supergodt. Og jeg har prøvd maaaange til min tørre og fuktfattige hud.... Anonymkode: 9238c...062 800 kr?? Anonymkode: 4c532...41e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #14 Skrevet 10. januar 2021 Har også samme problemet. Bruker nå la roche posay effaclar H kombinert med hyaloron serumet fra the ordinary. også fornøyd med Clinique sin moisture surge. Anonymkode: d20b3...aa9
Djungelvrål Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 800 kr?? Anonymkode: 4c532...41e 412 kr for 50 ml her. Er veldig drøy. https://www.bangerhead.no/dermalogica-intensive-moisture-balance-50ml-2-no?gclid=Cj0KCQiA6Or_BRC_ARIsAPzuer_5HOyYEpNjkNaWaMFV8q4i0Qpf5sxCaI6TZPnl0YG2U52t4bdrSCIaAj04EALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #16 Skrevet 13. januar 2021 TS her. Jeg har et par spørsmål. Jeg har fått prøve på Clinique moisture surge, så gleder meg til å prøve den. Flere i tråden her foreslo også Intensive moisture fra Dermalogica. Vet dere om/hvor man kan få prøve på denne? Kicks ol fører vel ikke dette merket. Jeg har kjøpt hyaluronsyre serum fra The ordinary, og lurer på hvordan dere bruker denne. Jeg har lest at det skal klappes på våt hud, og deretter påføre fuktighetskrem. Påfører dere fuktighetskremen mens huden er fortsatt er våt? Og er det da greit å massere kremen inn i huden? Da flytter jeg jo rundt på serumet😅 Anonymkode: f5ae5...fb2
Roci Skrevet 13. januar 2021 #17 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg har et par spørsmål. Jeg har fått prøve på Clinique moisture surge, så gleder meg til å prøve den. Flere i tråden her foreslo også Intensive moisture fra Dermalogica. Vet dere om/hvor man kan få prøve på denne? Kicks ol fører vel ikke dette merket. Jeg har kjøpt hyaluronsyre serum fra The ordinary, og lurer på hvordan dere bruker denne. Jeg har lest at det skal klappes på våt hud, og deretter påføre fuktighetskrem. Påfører dere fuktighetskremen mens huden er fortsatt er våt? Og er det da greit å massere kremen inn i huden? Da flytter jeg jo rundt på serumet😅 Anonymkode: f5ae5...fb2 Hyaluronsyre skal påføres fuktet hud, du skal ikke være klissvåt i ansiktet. Vent til serumet har trukket inn i huden før du påfører fuktighetskrem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå