AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Sikkert megadumt spørsmål, men kjøpte nytt dusjkabinett for et par år siden. Slangen som kom med, altså den som går fra sluket i dusjen og til uttaksrøret er så elendig kvalitet. Det var bare no sånn der ribbete plastdritt som krønsjet seg umiddelbart. Det er tett for det meste, men jeg vet det er noen små perforeringer, for dusjer jeg lenge nok så pipler det ut fra svake punkt. Og kommer jeg borti slangen med moppen så lekker det tvert neste gang. Skulle gjerne byttet den med noe som tåler en god del bøy og tøy, som kan festes godt og ikke hopper av så lett når jeg vasker sluket i dusjen. Men vet ikke hva jeg ser etter. Er det samme str på alle slanger? Må jeg demontere masse greier for å måle/ta med til butikk, eller er det bare å kjøpe noe også passer det? Og om jeg er fingernem, kan jeg skru dette på plass under dusjen uten å demontere? Jeg har fiklet under der før og fått det til. Og tør ikke løfte så mye på bunnen, for er redd jeg skal brekke noe der kabinettet er festet til blandebatteri og rør 😬😬😬 Anonymkode: 70fcf...dd0
stan Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 Det er standard, men dessverre er det flere standarder. Ta mål av den du har så blir det riktig. Ofte er det med adapter sammen med dusjhode mellom de vanligste. På de fleste kan du skifte dusjhode og slange uten verktøy. Kanskje trenger du en tang for å løsne. Det kommer veldig an på hvordan det er utført hos deg. Bilde?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Uff kanskje jeg var upresis. Det er ikke slangen fra blandebatteriet og til dusjhodet, men slangen som er fra utløpet i dusjgolvet og ned i utløpet til badgolvet. Altså den som ligger under dusjkabinettet. Anonymkode: 70fcf...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå