Gå til innhold

Er single kvinner lykkeligere enn gifte kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere? 

Anonymkode: 43c10...ba0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært lykkelig, både som singel, i forhold, og som gift. 

Men jeg har jo selvfølgelig vært mer lykkelig når jeg har vært i et forhold, eller nå er gift. Ellers ville jeg jo selvfølgelig valgt singellivet. 

Ingen velger vel en livsstil som gjør dem mer ulykkelig? 

Anonymkode: 23f30...f97

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mener å ha lest at statistisk sett er kvinner lykkeligere alene, mens menn er lykkeligere i forhold. 

Anonymkode: 2c1c4...270

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mener å ha lest at statistisk sett er kvinner lykkeligere alene, mens menn er lykkeligere i forhold. 

Anonymkode: 2c1c4...270

Det har jeg også lest om :) Lurer på om det stemmer i virkeligheten 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært både singel og gift. Er definitivt lykkeligere som skilt. 

Anonymkode: 89be5...fa6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok veldig individuelt. Jeg vet at på kg så er det visst umulig å være ufrivillig singel kvinne, men de finnes faktisk der ute. 

Anonymkode: bd4c4...253

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ganske lykkelig som singel, men skal selvfølgelig sies at sist jeg var i forhold slet jeg en del og da hjalp det ikke akkurat å ha kjæreste. Det handlet om meg selv og min egen evne til å ta vare på meg selv. Ikke kjæresten, han var fantastisk og gjorde sitt beste, men det var ikke nok da.

Nå er det 10+ år siden sist og jeg har jobbet masse med meg selv for å bli bedre, så jeg er egentlig ganske spent på hvordan jeg hadde vært som kjæreste nå som jeg trives med meg selv og er mer moden. Jeg trives som singel men møter jeg en snill og morsom mann sier jeg ikke nei om vi passer godt sammen 😊 Jeg er åpen for begge deler, men jeg vet også at jeg fortjener et sunt og lykkelig forhold så jeg kommer nok til å være litt streng på hva jeg sier ja til. Har sett dårlige og gode forhold i flere år og vet hva jeg ikke hadde akseptert.

Anonymkode: be30d...fd3

• Liker 3
Skrevet

Jeg er lykkeligere nå som skilt, enn jeg var da jeg var gift :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har vært både singel og gift. Er definitivt lykkeligere som skilt. 

Anonymkode: 89be5...fa6

🤣🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i forhold og datet i mange år. Alltid vært mer lykkelig som singel, menn kommer og går. Jeg har elsket og blitt elsket, hatt fine opplevelser med menn. Til syvende og sist så står man alene og de kommer til å knuse deg på en eller annen måte uansett. Så ja, jeg er mer lykkelig som singel. 

Anonymkode: c2e66...cd2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det kommer an på alderen din. Jeg var lykkelig singel da jeg var 25. Etter 35 er det ikke så gøy lenger 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det kommer an på alderen din. Jeg var lykkelig singel da jeg var 25. Etter 35 er det ikke så gøy lenger 

Det er nok sant. Vi er en venninnegjeng på seks. Fire har vært i stabile forhold over mange år, og fremstår lykkelige (og jeg vet selv jeg er veldig lykkelig), ene fikk seg kjæreste for to års tid siden og gikk fra å være besk og bitter til å nærmest sveve på skyene, siste er evig singel, og sliter med det. 

I 20 årene var de fleste single. Og da fremsto alle lykkelige, med unntak av om det var på tampen av et forhold. 

Anonymkode: 23f30...f97

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For meg er det omvendt, så dette er nok like individuelt som mye annet. Er godt voksen, og definitivt mye mer fornøyd med tilværelsen som singel nå enn jeg ville vært som singel 25-åring.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Era Vulgaris skrev (39 minutter siden):

For meg er det omvendt, så dette er nok like individuelt som mye annet. Er godt voksen, og definitivt mye mer fornøyd med tilværelsen som singel nå enn jeg ville vært som singel 25-åring.

Men som singel 40åring er man ofte «rar» mens blant 25åringer er det helt vanlig å være singel 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men som singel 40åring er man ofte «rar» mens blant 25åringer er det helt vanlig å være singel 

Den logikken skjønner jeg ikke. På hvilken måte er en singel 40-åring rar? Og hva har det med å være lykkelig å gjøre? En singel "raring" kan være mye mer lykkelig enn folk som er i forhold. Bare les alle trådene på KG med kompliserte forhold, ulykkelige, unge kvinner som lurer på om de bør gjøre det slutt. Takke meg til å være en singel raring da, altså. Jeg har en del forhold bak meg, vil si jeg er et temmelig normalt gjennomsnittsmenneske, men er mer lykkelig som singel. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Den logikken skjønner jeg ikke. På hvilken måte er en singel 40-åring rar? Og hva har det med å være lykkelig å gjøre? En singel "raring" kan være mye mer lykkelig enn folk som er i forhold. Bare les alle trådene på KG med kompliserte forhold, ulykkelige, unge kvinner som lurer på om de bør gjøre det slutt. Takke meg til å være en singel raring da, altså. Jeg har en del forhold bak meg, vil si jeg er et temmelig normalt gjennomsnittsmenneske, men er mer lykkelig som singel. 

Jeg snakker om meg selv. Husker at som 25-åring brydde jeg meg ikke, følte at jeg fortsatt hadde «god tid». Nå er jeg 38 og denne ensomheten er slitsom, spesielt når jeg er den eneste singel blant mine venner og bekjente. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg snakker om meg selv. Husker at som 25-åring brydde jeg meg ikke, følte at jeg fortsatt hadde «god tid». Nå er jeg 38 og denne ensomheten er slitsom, spesielt når jeg er den eneste singel blant mine venner og bekjente. 

Det kan jeg forstå. Alt handler jo om hvor man er i livet, hvilken livssituasjon man har, og hva man ønsker seg. Ønsker man seg en partner, vil man selvfølgelig være mindre lykkelig som singel. Det jeg synes kan være litt slitsomt, er at mange ikke later til å tro på at det er mulig å være frivillig singel og lykkelig med det.

• Liker 1
Skrevet

Kommer nok helt an på ekteskapet. Eller om man foretrekker å være singel. Kan ikke sette det opp mot hverandre da folk har forskjellige håp og ønsker for livet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette stemmer nok bra for de fleste i virkelighetens verden.

Det er og avhengig av hvor lett man kan ordne samkvem med det motsatte kjønn ved behov. Kan man når som helst knipse med fingrene og få noen å ligge med eller bli sammen med er det lettere å være singel. Så sånn sett er det jo lettere for damer (og de aller mest attraktive mennene).

Men det påtatte maset om at kvinner er så lykkelige når de er single virker mest som passiv aggressiv sutring.

Anonymkode: 10a70...07e

Skrevet

Det kommer selvsagt an på forholdet. Det er nok noen som ikke klarer å bo med andre, men hvis man finner en man kan slappe av sammen med, og som man elsker og har et raust likestilt forhold med, så vil jeg tro at de fleste er mest lykkelig i forhold. Men det er grenser for hvor mange frosker man vil kysse, hvis man er en av de uheldige, så da skjønner jeg at noen foretrekker å være singel. Jeg ville være evig singel rett etter skilsmissen, men etter en stund ble jeg på trynet forelska og ønsket om singelhet gikk visst over :P 

Jeg tror ikke den undersøkelsen som er referert til over gikk på lykke, men lengde på livet. Gifte menn lever lengre, single kvinner lever lengre. Det eneste det sier er egentlig at menn er dårligere til å ta vare på seg selv og at kvinner som lever alene er flinkere fordi de slipper å bli påvirket av menns usunne vaner 😇

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...