AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg er mellomste barnet i en søskenflokk på tre. Dritten i midten so to speak. Mamma og pappa ble skilt da jeg var 13. Mamma flytta langt bort, mens jeg og lillebroren min ble boende her vi alle bor nå. Storebroren min flytta med mamma. Vi var ikke så ofte hos mamma, fordi å dra dit krevde fly, tog og bil. Året jeg ble 18 ble pappa syk og da flytta mamma hjem, fordi hun fortsatt eide halve huset. Dette kom som et sjokk på oss barna fordi vi visste at pappa hadde kjøpt henne ut og på den måten hjulpet henne med å kjøpe huset i nord. Pappa ble innlagt og døde, etter et ganske langt sykeleie. Storebroren min og kona hans flytta ned hit, i sitt eget hus. Mamma sa jeg kunne bo i huset så lenge jeg ville, men jeg syns det var rart å bo der med henne og kjæresten hennes. Valgte derfor å flytte ut, og nå flere år senere har jeg giftet meg, og skal snart ha barn. Noe jeg ikke har fortalt mamma ennå. Her om dagen var kona til broren min på ultralyd, og det er her hele konflikten oppstår. Mamma har blitt rasende på kona, fordi hun ikke tok med bilder fra ultralyden, men det er MEG de henger ut!!! Mamma lagde en dramatisk status om hvor såret hun var, og alle vennene hennes har hengt seg på. Men det absurde er at de tror det er meg!!! Det står så mye dritt om meg der, og mamma bare fortsetter slenge dritt. Selv om det ikke er meg. Noe hun skriver. De er nå oppe i 25stk som baksnakker meg, og hvor fæl jeg er. Mamma gidder ikke ta telefonen. Jeg trodde vi hadde et helt normalt forhold, jeg er jo der en del på besøk. Men åpenbart er jeg verdens verste datter og menneske. Jeg har sletta mamma på Facebook, men kommentarfeltet er fortsatt der. Nå som jeg er gravid, 13 uker på vei, så føler jeg at jeg ikke kan fortelle mamma det, og jeg vil ikke, men da får de jo rett hele mobben i feltet. Prøver heve meg over det, men det er ikke så lett. Høres kanskje ikke så ille ut, men det står virkelig stygge ting om meg der, type 'hun har alltid vært en egoistisk dritt' og mamma kommenterer 'ja ikke mitt beste barn' etc. Er i sjokk. Anonymkode: 18946...6bf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Del Skrevet 9. januar 2021 Hmm... leste ikke jeg denne historien for en uke siden men fra et annet synespunkt? Anonymkode: c99ca...f1b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hmm... leste ikke jeg denne historien for en uke siden men fra et annet synespunkt? Anonymkode: c99ca...f1b Jo, det tror jeg kanskje. Jeg tror hun(kona) har lagt ut en tråd her om at hun fikk kjeft. Men jeg vet ikke hvor den og starter min egen uansett:) Anonymkode: 18946...6bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Del Skrevet 9. januar 2021 Anonymkode: c595d...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: c595d...b9a Ok takk:) Men er egentlig mest interessert i svar på mitt eget problem, nemlig hva jeg skal gjøre med mora mi Anonymkode: 18946...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. januar 2021 #6 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: c595d...b9a Dette gjør jo alt så meget mer troverdig Både forrige tråd og denne, flott familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Del Skrevet 9. januar 2021 Tenker dette bare er oppspinn Anonymkode: c99ca...f1b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Del Skrevet 9. januar 2021 Jøss. Du og svigerinna de uttrykker dere jo skriftlig med akkurat samme ordbruk og setningsoppbygning. Dere har jo til og med de samme grammatiske feilene. Anonymkode: d8fd2...226 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker dette bare er oppspinn Anonymkode: c99ca...f1b Okay. Men det er det ikke. Jeg hadde gledet meg til å fortelle dette til mamma, men nå vil jeg ikke. Jeg vet jo ikke om jeg engang vil ha kontakt med henne, men tenker jo at vi burde kunne ordne opp i det. Anonymkode: 18946...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jøss. Du og svigerinna de uttrykker dere jo skriftlig med akkurat samme ordbruk og setningsoppbygning. Dere har jo til og med de samme grammatiske feilene. Anonymkode: d8fd2...226 Tvilsomt. Men om du tror det er oppspinn og tull, hva koster det deg å svare på spørsmålet mitt? Enten kan du jo la være å svare, eller så kan du gi meg et normalt svar.. Koster deg jo like mye innsats. Anonymkode: 18946...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jøss. Du og svigerinna de uttrykker dere jo skriftlig med akkurat samme ordbruk og setningsoppbygning. Dere har jo til og med de samme grammatiske feilene. Anonymkode: d8fd2...226 👏 Anonymkode: 23296...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok takk:) Men er egentlig mest interessert i svar på mitt eget problem, nemlig hva jeg skal gjøre med mora mi Anonymkode: 18946...6bf Hvis jeg var deg, ville jeg tatt en prat med svigerinna mi (hun fra den andre tråden), og gått sammen med henne om en felles uttalelse på mors/svigermors facebook om at dette er en privatsak som ikke har noe på facebook å gjøre. Så ville jeg tatt med meg svigerinna på besøk til mor/svigermor, og fortalt henne hvor skapet skal stå. Jeg ville sagt klart og tydelig i fra om at hvis hun skal ha noe som helst håp om å ha kontakt med noen av barnebarna får hun skjerpe seg betraktelig. Anonymkode: c595d...b9a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #13 Del Skrevet 9. januar 2021 Dere burde begge kutte ut svigermor/mamma, for hun virker ikke noe særlig enkel å ha med å gjøre. Det blir nok heller ikke bedre etter dere har fått barna. Anonymkode: 67175...4cf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #14 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ok takk:) Men er egentlig mest interessert i svar på mitt eget problem, nemlig hva jeg skal gjøre med mora mi Anonymkode: 18946...6bf OK, det bryr deg ikke i det hele tatt at en annen i nær familie har laget en tråd om samme problem? 😛 ' Snart kommer vel "mor" også med en tråd her om hvor fæl datter og svigerdatter hun har.Med akkurat samme setningsoppbygging og grammatikk som datter og svigerdatter. Uansett, la oss ta dette alvorlig - kan du og svigerdatter si til bror at han må be mor skjerpe seg? Anonymkode: 317ee...3f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #15 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg skjønte ingenting av dramaet her. Er svigerinna gravid og har ikke vist ultralydbildet til sin svigermor? Hvorfor er da din egen mor sint på deg? Dette forstod jeg ikke.. Anonymkode: db756...6f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #16 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tvilsomt. Men om du tror det er oppspinn og tull, hva koster det deg å svare på spørsmålet mitt? Enten kan du jo la være å svare, eller så kan du gi meg et normalt svar.. Koster deg jo like mye innsats. Anonymkode: 18946...6bf Ok - om jeg velger å tro at dette stemmer, så er mitt svar: Du vet svigerinna di skriver her inne, og nå er det også link mellom trådene. Altså har du nettopp outet til hele familien at du er gravid i uke 13, og dermed bevist for hele facebookmobben at din mors historie stemmer. Anonymkode: d8fd2...226 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #17 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønte ingenting av dramaet her. Er svigerinna gravid og har ikke vist ultralydbildet til sin svigermor? Hvorfor er da din egen mor sint på deg? Dette forstod jeg ikke.. Anonymkode: db756...6f1 Ja det er et godt spørsmål! Det begynte med at hun skrev en status om dette, og alle vennene hennes antok at det var om MEG. Så jeg var helt uskyldig fra starten av!!!! Anonymkode: 18946...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #18 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok - om jeg velger å tro at dette stemmer, så er mitt svar: Du vet svigerinna di skriver her inne, og nå er det også link mellom trådene. Altså har du nettopp outet til hele familien at du er gravid i uke 13, og dermed bevist for hele facebookmobben at din mors historie stemmer. Anonymkode: d8fd2...226 Tviler på at mamma er her inne gitt. Anonymkode: 18946...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #19 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): OK, det bryr deg ikke i det hele tatt at en annen i nær familie har laget en tråd om samme problem? 😛 ' Snart kommer vel "mor" også med en tråd her om hvor fæl datter og svigerdatter hun har.Med akkurat samme setningsoppbygging og grammatikk som datter og svigerdatter. Uansett, la oss ta dette alvorlig - kan du og svigerdatter si til bror at han må be mor skjerpe seg? Anonymkode: 317ee...3f9 Mamma er nok ikke her inne. Jeg visste jo om at hun var her og hadde laget tråd, visste ikke hvor og ville ha min egen. Så sånn sett bryr det meg ikke. Det jeg syns er leit nå er at i jula var vi sammen og da er mamma god med barnebarna, så dette kom ut av det blå.. Sikkert noen som kommer til å foreslå at mamma har hatt slag eller er dement siden hun oppfører seg sånn nå men er ikke helt uvanlig oppførsel fra henne heller. Anonymkode: 18946...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #20 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er mellomste barnet i en søskenflokk på tre. Dritten i midten so to speak. Mamma og pappa ble skilt da jeg var 13. Mamma flytta langt bort, mens jeg og lillebroren min ble boende her vi alle bor nå. Storebroren min flytta med mamma. Vi var ikke så ofte hos mamma, fordi å dra dit krevde fly, tog og bil. Året jeg ble 18 ble pappa syk og da flytta mamma hjem, fordi hun fortsatt eide halve huset. Dette kom som et sjokk på oss barna fordi vi visste at pappa hadde kjøpt henne ut og på den måten hjulpet henne med å kjøpe huset i nord. Pappa ble innlagt og døde, etter et ganske langt sykeleie. Storebroren min og kona hans flytta ned hit, i sitt eget hus. Mamma sa jeg kunne bo i huset så lenge jeg ville, men jeg syns det var rart å bo der med henne og kjæresten hennes. Valgte derfor å flytte ut, og nå flere år senere har jeg giftet meg, og skal snart ha barn. Noe jeg ikke har fortalt mamma ennå. Her om dagen var kona til broren min på ultralyd, og det er her hele konflikten oppstår. Mamma har blitt rasende på kona, fordi hun ikke tok med bilder fra ultralyden, men det er MEG de henger ut!!! Mamma lagde en dramatisk status om hvor såret hun var, og alle vennene hennes har hengt seg på. Men det absurde er at de tror det er meg!!! Det står så mye dritt om meg der, og mamma bare fortsetter slenge dritt. Selv om det ikke er meg. Noe hun skriver. De er nå oppe i 25stk som baksnakker meg, og hvor fæl jeg er. Mamma gidder ikke ta telefonen. Jeg trodde vi hadde et helt normalt forhold, jeg er jo der en del på besøk. Men åpenbart er jeg verdens verste datter og menneske. Jeg har sletta mamma på Facebook, men kommentarfeltet er fortsatt der. Nå som jeg er gravid, 13 uker på vei, så føler jeg at jeg ikke kan fortelle mamma det, og jeg vil ikke, men da får de jo rett hele mobben i feltet. Prøver heve meg over det, men det er ikke så lett. Høres kanskje ikke så ille ut, men det står virkelig stygge ting om meg der, type 'hun har alltid vært en egoistisk dritt' og mamma kommenterer 'ja ikke mitt beste barn' etc. Er i sjokk. Anonymkode: 18946...6bf Mobben, moren din og alle sønner med henne får du ta ut av ditt liv. Tenk alt du beskytter barnet ditt i mot. Jeg var i litt lik situasjon da jeg ble gravid med første. For det første er det alltid drama i min familie og jeg har hele tiden vært familiens sorte får. Uansett hva min søster gjør, så er det bra, men om jeg gjør nøyaktig det samme så er helvette løs. Så for mange år siden, mange år før jeg ble gravid, så brøyt mamma kontakt fordi jeg aldri ble bra nok. Familien fulgte så klart henne. Så da jeg ble gravid var jeg på en måte i de tanker at disse liker jo uansett ikke meg. Om jeg ikke tar kontakt så kam det likevel være veldig feil og jeg kan få mer drit. Så jeg prøvde å gjøre alt det riktige. Tok kontakt med hver og en, fortalte nyheten, lurte på om de ville ha kontakt med barnebarn og oldebarn. Men jeg skal si deg at det ble et par år med drama likevel. For moren min ville ikke ha kontakt, 3 andre i slekten ville det. Så hadde de litt kontakt, men det var kun en vei. Hele tiden følte jeg på alt som var galt med meg, i deres øyne. Så brått trakk de seg ut av livet til ettåringen min. Jeg var ofte skuffet over deres lille entusiast. Så endte det med at de forsvant helt/alt jeg gjorde var galt likevel. Da jeg ble gravid med nummer to så fortalte jeg det ikke til noen av de, tok ikke kontakt med noen av de. Har ikke gitt lyd fra meg i det hele tatt og livet er så mye lettere! Ingen drama, ingen skuffelser, ikke noe vondt i magen for å måtte omgås. Så mitt beste råd er å gi faen fra her og nå, så har du skjermet barnet ditt fra å vokse opp i sånt. Anonymkode: 826a7...521 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå