AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Noen som har noen råd til hvordan komme seg videre etter utroskap? Mannen jeg var gift med i over 5 år, kjærester over 10 år gikk fra meg. Påsto at det ikke var for noen andre, selv om følelsene mine trodde det, da oppførselen hans de siste månedene og samlivet de siste månedene hadde blitt vanskelig, han trakk seg ofte vekk fra meg. En måned etter seperasjonen var godkjent kunne han meddele at han var i et nytt forhold. Underveis i prosessen med seperasjonen og alt føler jeg at han har omskrevet historien, i følge han har de siste 7 årene vært helt forferdelig og ikke til å holde ut (var han som fridde, for 7 år siden..). Jeg kan være enig i at ikke alt har vært en dans på roser i ti år, men virkelig ikke forferdelig. Dagen han gikk fra meg var barnet vårt 4 mnd, det var i siste perioden jeg var gravid at han plutselig fikk et behov for å gå på byen og på fest, siden det nå var så lenge til han fikk muligheten igjen. Tidligere trivdes han best hjemme med god mat, litt vin og film, kanskje invitere andre venner på middag, eller dra til andre venner. Vi var over 30, så var en stund siden sist vi dro på fest og byen hver helg. Den oppførselen ga han seg ikke med. Han "holdt ut" de første 6 ukene, før det ble for mye greier hjemme og han måtte ut å feste. Jeg sitter igjen forvirret over hva som skjedde med mannen min. Lurer på hva jeg har gjort feil og hva jeg kunne ha gjort anderledes. Jeg føler aldri jeg kan klare å stole på et annet menneske igjen. Lurer på om jeg er mulig å like, liker vennene mine meg en gang? Jeg er også forbannet på mannen som gikk rett videre etter 10 år uten å virke lei seg eller noe. Ble langt dette. Noen som har kommet seg over bie liknende? Blir det bedre? Kan man stole på andre igjen? Anonymkode: fb7a7...993
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 Ofte så har man veldig forskjellig syn på ting og hovedproblemet er nok kommunikasjon. Han har vært ekstremt dårlig på å fortelle at han ikke trives. Hadde han sagt til deg at han ikke trives i forholdet, så hadde jo dere kunne jobbet med det. I stedet så har han tatt et par feige løsninger. Både det å ikke si noe, ikke prøve å få bedring og deretter ut av forholdet på den feigeste måten. Du kunne jo ikke endret noe i et forhold du trodde var bra. Så han er problemet hele veien. Hjelper det å tenke slik? Om han forteller om 7 dårlige år, så spør hvorfor han ikke pratet med deg om det. Anonymkode: ec26c...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Og det med tillit til andre. Du kommer til å se etter lignende mangler hos en ny partner og tro det verste. For å få tillit til ny partner så må du erfare at dere har god kommunikasjon hele veien. Du må erfare at han er der for deg og at dere har samme verdier og holdninger. Så jo, du kan få tillit igjen. Bare tenk at tillitsproblemer hører hjemme med din eks, for han var problemet. En ny partner som ikke har brutt din tillit, er til å stole på. Anonymkode: ec26c...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ofte så har man veldig forskjellig syn på ting og hovedproblemet er nok kommunikasjon. Han har vært ekstremt dårlig på å fortelle at han ikke trives. Hadde han sagt til deg at han ikke trives i forholdet, så hadde jo dere kunne jobbet med det. I stedet så har han tatt et par feige løsninger. Både det å ikke si noe, ikke prøve å få bedring og deretter ut av forholdet på den feigeste måten. Du kunne jo ikke endret noe i et forhold du trodde var bra. Så han er problemet hele veien. Hjelper det å tenke slik? Om han forteller om 7 dårlige år, så spør hvorfor han ikke pratet med deg om det. Anonymkode: ec26c...2ae Ja, det tror jeg at kan hjelpe. Jeg har sagt til han at det var utrolig dårlig av han å ikke involvere meg i tankene sine før. Vi gikk litt i parterapi på fvk siden vi har barn, og jeg hørte jo at dårlig kommunikasjon og misforståelser lå til grunn her, men han nektet å jobbe med det. Anonymkode: fb7a7...993 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det med tillit til andre. Du kommer til å se etter lignende mangler hos en ny partner og tro det verste. For å få tillit til ny partner så må du erfare at dere har god kommunikasjon hele veien. Du må erfare at han er der for deg og at dere har samme verdier og holdninger. Så jo, du kan få tillit igjen. Bare tenk at tillitsproblemer hører hjemme med din eks, for han var problemet. En ny partner som ikke har brutt din tillit, er til å stole på. Anonymkode: ec26c...2ae Det gir mening. Håper jeg får til å tenke slik. Akkurat nå lurer jeg på hvem flere som egentlig ikke liker meg. Later alle vennene mine som om jeg er grei, bare for å finne en måte å komme vekk fra meg på? Anonymkode: fb7a7...993
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gir mening. Håper jeg får til å tenke slik. Akkurat nå lurer jeg på hvem flere som egentlig ikke liker meg. Later alle vennene mine som om jeg er grei, bare for å finne en måte å komme vekk fra meg på? Anonymkode: fb7a7...993 Nei. Og eksen din finner uansett bare på ting. Jeg tviler sterkt på at han hatt det fælt i 7 år. For da hadde han faktisk klart 7 år til, med tanke på barnet. Tror bare at han sleit mens du gikk gravid og at han rømte fordi han fikk forventninger. Tviler sterkt på at han har vært så tålmodig så lenge. Antar at fra du begynte å merke at han var annerledes, så begynte han faktisk å mistrives. Alt annet er bare tull for å prøve å få en sterkere sak. Anonymkode: ec26c...2ae
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gir mening. Håper jeg får til å tenke slik. Akkurat nå lurer jeg på hvem flere som egentlig ikke liker meg. Later alle vennene mine som om jeg er grei, bare for å finne en måte å komme vekk fra meg på? Anonymkode: fb7a7...993 Har opplevd utroskap i 3 av 4 forhold, man må bare bestemme seg for at en annen partner er annerledes. Lærte av mine forhold at om fyren kommer til å være utro, så er han det innen et år. Det har stemt på alle de 3. Anonymkode: ec26c...2ae
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Underveis i prosessen med seperasjonen og alt føler jeg at han har omskrevet historien, i følge han har de siste 7 årene vært helt forferdelig og ikke til å holde ut (var han som fridde, for 7 år siden..). Jeg kan være enig i at ikke alt har vært en dans på roser i ti år, men virkelig ikke forferdelig. Kan bekrefte at dette ofte skjer. Jeg gikk fra samboeren min etter å ha møtt en annen(falt pladask for henne). Fant opp en hel masse greier som jeg hadde "tenkt på". Ting som jeg lurte meg selv til å tro, for det lettet min samvittighet, å ga meg en grunn til å gå fra. Anonymkode: be95e...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har opplevd utroskap i 3 av 4 forhold, man må bare bestemme seg for at en annen partner er annerledes. Lærte av mine forhold at om fyren kommer til å være utro, så er han det innen et år. Det har stemt på alle de 3. Anonymkode: ec26c...2ae Hvis du har opplevd utroskap i 3 av 4 forhold... Er det ikke da på tide å se litt på seg selv? Anonymkode: 8b12a...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå