Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lastet ned appen FLO og CLUE for å finne ut når jeg har eggeløning. Jeg har lagt inn helt like data, men likevel er det en dag som skiller eggeløsninga i følge disse to appene. Vet jo da silke helt hvilken app som er riktig. 

Noen som har opplevd det samme og hvem jeg kan stole på? 

(Til info: Har en sykluslengde på 29 dager. Fikk mensen 6 januar. Flo sier eggeløsning 20 januar, og CLUE sier eggeløsning 21 januar) 🤔

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Kartoffel skrev (1 time siden):

Jeg har lastet ned appen FLO og CLUE for å finne ut når jeg har eggeløning. Jeg har lagt inn helt like data, men likevel er det en dag som skiller eggeløsninga i følge disse to appene. Vet jo da silke helt hvilken app som er riktig. 

Noen som har opplevd det samme og hvem jeg kan stole på? 

(Til info: Har en sykluslengde på 29 dager. Fikk mensen 6 januar. Flo sier eggeløsning 20 januar, og CLUE sier eggeløsning 21 januar) 🤔

Du kan ikke stole 100% på noen av de. Appene estimerer og det de estimerer passer for de fleste, men man kan avvike fra det de estimerer. 

Anonymkode: 5cb49...dfb

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde eggløsning fire dager før noen av app-ene mente den skulle komme, tross en relativt stabil syklus. Alt er bare cirka. 

Skrevet

Takk for svar! Det visste jeg ikke. Så kjedelig å ikke vite😒

AnonymBruker
Skrevet

Eneste måten å vite ganske sikkert er om man måler basal temperaturen hver morgen til samme tid. Da kan du fastsette hvilken dag eggløsningen skjedde på. 🙂 Da finner du også ut hvor mange dager etter eggløsningen du vanligvis får mensen. Vi blir lært opp til at alle får mensen 14 dager etter eggløsning. Det stemmer ikke for alle. 👀 Jeg hadde bare 10 dager mellom eggløsning og mensen sist syklus. 

Anonymkode: 842f1...9aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og når du vet hvor mange dager det vanligvis går mellom eggløsning og mensen, så kan du legge inn dette tallet i Flo appen så finner den (mest sannsynlig) nøyaktig eggløsning ettersom når du får mensen. 

Skrevet

Aha! Har ikke sånn temperaturmåler... 

Sånne eggeløsningstester man tisser på, gir den nøyaktig resultat da? 

AnonymBruker
Skrevet
Kartoffel skrev (2 timer siden):

Aha! Har ikke sånn temperaturmåler... 

Sånne eggeløsningstester man tisser på, gir den nøyaktig resultat da? 

Du kan kjøpe et termometer med to desimaler, og måle enten oralt eller vaginalt :) Denne for eksempel: https://www.fertil.no/produkt/make-sure-termometer-m2-desimaler/?gclid=CjwKCAiAxeX_BRASEiwAc1QdkcP_JZEGc3LPsV-yO2v1bTwg4uZKoyoxvO7g_8VUO2F-aM8fzcB-DxoCTFUQAvD_BwE

Eggløsningstester vil kunne gi deg en bekreftelse på at LH hormonet i kroppen øker, og når toppen. Men du vet ikke heeelt nøyaktig når egger slipper taket. Etter positiv eggløsningstest kan det ta alt fra 12 - 36 timer før egget slipper. :) Noen ganger kan det ta flere dager også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan kjøpe et termometer med to desimaler, og måle enten oralt eller vaginalt :) Denne for eksempel: https://www.fertil.no/produkt/make-sure-termometer-m2-desimaler/?gclid=CjwKCAiAxeX_BRASEiwAc1QdkcP_JZEGc3LPsV-yO2v1bTwg4uZKoyoxvO7g_8VUO2F-aM8fzcB-DxoCTFUQAvD_BwE

Eggløsningstester vil kunne gi deg en bekreftelse på at LH hormonet i kroppen øker, og når toppen. Men du vet ikke heeelt nøyaktig når egger slipper taket. Etter positiv eggløsningstest kan det ta alt fra 12 - 36 timer før egget slipper. :) Noen ganger kan det ta flere dager også. 

Takk for svar😊 Ble litt skuffet denne måneden, da jeg fikk mensen. Hadde sameie dagen jeg trodde jeg hadde eggeløsning. Men tydeligvis ikke 🤔

AnonymBruker
Skrevet
Kartoffel skrev (3 timer siden):

Takk for svar😊 Ble litt skuffet denne måneden, da jeg fikk mensen. Hadde sameie dagen jeg trodde jeg hadde eggeløsning. Men tydeligvis ikke 🤔

Ikke alltid så lett å «treffe» riktig dag. Om du har mulighet så er det jo anbefalt å ha samleie annenhver dag rundt da du pleier å ha eggløsning. 🙂 Ellers er jo eggløsningstester et veldig godt hjelpemiddel. 👍🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke alltid så lett å «treffe» riktig dag. Om du har mulighet så er det jo anbefalt å ha samleie annenhver dag rundt da du pleier å ha eggløsning. 🙂 Ellers er jo eggløsningstester et veldig godt hjelpemiddel. 👍🏻

Ja, tror jeg må kjøpe meg noen sånne. Men faktisk pleier jeg å få mer lyst på sex et par dager i måneden 😅 Og ifølge kalenderen så er det alltid en av de dagene jeg har eggeløsning (ifølge den) så har liksom også derfor tenkt at det har stemt at jeg har det da. 

Hvorfor er det bedre å ha sameie annenhver dag istedet for hver dag? 

AnonymBruker
Skrevet
Kartoffel skrev (1 time siden):

Ja, tror jeg må kjøpe meg noen sånne. Men faktisk pleier jeg å få mer lyst på sex et par dager i måneden 😅 Og ifølge kalenderen så er det alltid en av de dagene jeg har eggeløsning (ifølge den) så har liksom også derfor tenkt at det har stemt at jeg har det da. 

Hvorfor er det bedre å ha sameie annenhver dag istedet for hver dag? 

Det hadde jeg absolutt gjort :) Når du får positiv eggløsningstest er det bare kjøre på, gjerne i flere dager etterpå :)

Jeg spurte jordmor om man kunne ha sex hver dag, selv om de gjerne sier annen hver. Fikk beskjed om at det ikke var noe problem om mannen hadde sunne og friske sædceller. Så om dere har lyst, er det ingenting i veien for det. Tror de sier annen hver dag som et minimum for å sikre at man treffer eggløsningen. Om mannen derimot har noe nedsatt kvalitet, så ville jeg ikke satset på mer enn annen hver dag. Kvaliteten på sædcellene kan bli noe nedsatt av å ha utløsning hver dag. Om man sparer litt på "kruttet" så kan det bli flere av god 
kvalitet i hver ladning. Om det gir mening. 😅 Men ikke vent for lenge heller, for da blir kvaliteten dårligere igjen. Sikkert derfor de sier at annen hver dag er det optimale. Men som sagt fikk jeg beskjed fra jordmor om at det var helt okei med hver dag, så lenge han hadde friske svømmere. :) Prøv dere litt frem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...