Gå til innhold

Kviser på ryggen - Hva hjelper?

Lilleminken

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fra tid til annen endel kviser på ryggen.  Har noen av dere tips til hva som kan hjelpe mot dette?

Jeg har tidvis hatt suksess med å bruke head and shoulders som ryggsåpe  - Men dette har sluttet virke.

Har noen erfaringer med Clerasil, Tea Tree olje eller Dermalogica's clear start spray - Eventuelt andre produkter enn dette som hjelper mot kvisene på ryggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at det kun er medikamenter som hjelper. Kontakt lege.

Anonymkode: 33444...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ikke noe du kan gjøre mtp hudpleie utenfra, fordi kvisene kommer av enten hormoner eller visse ting i kostholdet - altså dypt innenifra.  

Hvis du er sterkt plaget av mange kviser og kvisene dine kommer av hormoner og slikt, kan en tur til hudlege hjelpe. Vår fastlege hadde ikke tillatelse til å skrive ut Isotretinoin fordi det er så sterkt medikament. Min tenåring var meget sterkt plaget av alvorlige kviseutbrudd i ansiktet hele tiden. Vi gikk da til hudlege og han fikk det på resept. OBS! Jenter og kvinner gå på p-piller om de skal bruke denne medisinen, for den er så sterk, og gir alvorlige fosterskader om man ved et uhell blir gravid mens man bruker medisinen. Blir man gravid da, må man ta abort.

Sønnen min gikk på en dose fastsatt av hudlegen (den varierer litt fra person til person) og kuren varte i sju måneder. Han ble kvisefri etter litt under to måneders kur, men kuren ble selvsagt fullført uansett.

Medisinen er veldig effektiv! :) Sønnen min ble helt fin i huden, nydelig. De dype, vulkanlignende store kvisene han var så plaget av siden han var 14, ble helt borte og kom aldri tilbake. Det er nå 4 år siden kuren var ferdig.

Anonymkode: c5dab...a02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er voksen og får fortsatt kviser i ansiktet, men dessverre mest på ryggen.

Dette har jeg hatt siden jeg var 16 år og har prøvd alt mulig opp igjennom årene. Går fast på p-piller, men fungerer ikke det heller.

Men jeg har lest meg opp på innflammasjon i kroppen. Listen er lang og jeg kan huke av mye som stemmer overens med meg.

Jeg er ganske overbevist at det er maten jeg putter i meg som forårsaker mine kviser.

Som ung så hadde jeg i perioder hovne mandler og klarte ikke å spise eller drikke noe (kun isbiter). Huden min ble alltid mye finere ved sykdom 😯. Noe jeg har tenkt over i ettertid fordi jeg fastet ufrivillig og ikke inntok mat som jeg ikke tålte. 

Nå har jeg lest med å elimere mat, har veldig lyst til å faste litt og, men går på medisin som må inntas med mat så jeg tror ikke det er så lurt for øyeblikket. 

Jeg har også lyst til å prøve kanskje i en uke og to bare å drikke suppe kokt på kraftbein og bare spise vegetar mat bare for å se om dette forbedrer huden. Altså kutte ut all melkeprodukter, gluten, korn, sukker, raske karbo osv 

Anonymkode: 27e62...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble ikke kvitt kvisene bare av å bli voksen, jeg heller, hvis man kan si at i førtiåra, da er man voksen. Men jeg hadde lagt merke til, som en over meg, at problemene ble mindre når jeg spiste mindre. Det kan selvfølgelig lede tankene til at man bør sulte seg, eller at man reagerer på enkelte matvarer. For min del løste problemet seg av rett å slett ikke spise for mye av noe - med andre ord spise regelmessig, variert og balansert. Målet mitt var opprinnelig å gå ned i vekt og holde en stabil vekt - med på kjøpet fikk jeg reparert forholdet mitt til mat, og altså slutt på kviseproblemet. Jeg regner det som borte - før var det femti nye per dag, nå er det to nye per uke.

Anonymkode: ae83b...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir nesten helt kvitt kviser både på rygg og andre steder om jeg kutter helt ut kumelk

Anonymkode: 51905...3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har samme erfaring med kumelk. I tillegg så spiser jeg ikke kveldsmat. Gjør jeg det får jeg kviser neste dag. Helt merkelig. 

Anonymkode: d830d...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var tidligere plaget med dette, men ble tipset om å dele en sitron i to og skrubbe kroppen med den og sukker. Viktig at kroppen er tør når man skrubber, la virke i minimum 30 minutter før en skyller av i dusjen. Gjenta dette hver dag en ukes tid. Funket for meg, er helt kvitt problemet nå!

Anonymkode: c57be...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...