Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å studere. Først ta opp fag, de få jeg mangler fra vgs. Men det stopper vel her siden jeg er ufør? 

Anonymkode: 82ff8...d9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lyst til å studere. Først ta opp fag, de få jeg mangler fra vgs. Men det stopper vel her siden jeg er ufør? 

Du har jo allerede inntekt.

Anonymkode: a22c5...94c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Av ren nysgjerrighet. Hvorfor skal du ta utdanning når du er ufør og ikke kan jobbe? 

Om det er for din egen del (altså at du ikke kan jobbe uansett hvilken utdanning du velger) så håper jeg virkelig ikke at staten dekker utdanningen for en som ikke kan yte tilbake i form av og arbeide. 

Anonymkode: 53e14...7be

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Av ren nysgjerrighet. Hvorfor skal du ta utdanning når du er ufør og ikke kan jobbe? 

Om det er for din egen del (altså at du ikke kan jobbe uansett hvilken utdanning du velger) så håper jeg virkelig ikke at staten dekker utdanningen for en som ikke kan yte tilbake i form av og arbeide. 

Anonymkode: 53e14...7be

Ts: seriøst, hva er vitsen med å si det. Jo, jeg kan fint jobbe. Har kun hatt ufør i 3måneder fordi nav masa omm at jeg skulle søke. Jeg har ingen sykdommer og kjede rmeg hjemme og trenger å ha noe å bruke tiden på. Å komme i jobb er vanskelig da jeg har store huller på cv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts: seriøst, hva er vitsen med å si det. Jo, jeg kan fint jobbe. Har kun hatt ufør i 3måneder fordi nav masa omm at jeg skulle søke. Jeg har ingen sykdommer og kjede rmeg hjemme og trenger å ha noe å bruke tiden på. Å komme i jobb er vanskelig da jeg har store huller på cv.

Vi burde jo få lov til å utvikle oss vi også!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har jo allerede inntekt.

Jo men koster det ikke fler ehundre tusen å ta utdaninng som f.eks sosionom? Nei, jeg har ikke inntekt da jeg nedbetaler gjeld og har ikke en krone og sitter å venter på tiden og tiden og ja vil ha noe å drive med og finner meg ikke jobb.

Skrevet

Uten at jeg har kvalitetssikret informasjonen ser det ut til at du kan søke studielån uten at det påvirker. Tjener du over 188000 får du ikke omgjort noe til stipend.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo men koster det ikke fler ehundre tusen å ta utdaninng som f.eks sosionom? Nei, jeg har ikke inntekt da jeg nedbetaler gjeld og har ikke en krone og sitter å venter på tiden og tiden og ja vil ha noe å drive med og finner meg ikke jobb.

De fleste offentlige utdanninger i Norge er gratis. Det er skolemateriell og livsopphold man må finansiere selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det kan du. 

Anonymkode: d7d0c...9b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke. Det er gratis å ta de fleste utdanninger i Norge, stort sett betalerman kun semesteravgift (kanskje 700kr/halvår) og pensumlitteratur. Det som koster er kost og losji, og det har du jo penher til gjennom trygda.

Anonymkode: bd1ff...d91

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ufør og tok utdanning for min egen del. Fikk støtte,  men vet ikke om de støtter dette lengre.

Anonymkode: 6e899...316

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå tror jeg du troller.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ta opp studielån. Du får ikke stipend.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er du ufør hvis du ikke er syk?

Anonymkode: 0c65e...c17

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er du ufør hvis du ikke er syk?

Anonymkode: 0c65e...c17

Hvis nav har innvilget ufør så er man syk. Det betyr ikke nødvendigvis at man har en sykdom..personlighetsforstyrrelser feks passer veldig dårlig i arbeidslivet. 

Anonymkode: 08bbb...4dc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis nav har innvilget ufør så er man syk. Det betyr ikke nødvendigvis at man har en sykdom..personlighetsforstyrrelser feks passer veldig dårlig i arbeidslivet. 

Anonymkode: 08bbb...4dc

NAV avgjør ikke om noen er syke, de innvilger eller avslår søknader om uføretrygd.

Er ikke en personlighetsforstyrrelse en sykdom?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå tror jeg du troller.

AnonymBruker
Skrevet
whookanova skrev (Akkurat nå):

NEI JEG TULLER IKKE, er dritt lei av å få det hele tiden jeg oppretter tråder her...

Skrevet

Hva er det med deg som gjør at Nav har bestemt at du er ufør? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, PetterKanin said:

NAV avgjør ikke om noen er syke, de innvilger eller avslår søknader om uføretrygd.

Er ikke en personlighetsforstyrrelse en sykdom?

Det gjør da NAV så absolutt - i hvert fall graden av sykdom. De har blant annet egne leger som vurderer uføresøknaden.

Anonymkode: 5e0b8...633

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...