AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Har lyst til å studere. Først ta opp fag, de få jeg mangler fra vgs. Men det stopper vel her siden jeg er ufør? Anonymkode: 82ff8...d9c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Har lyst til å studere. Først ta opp fag, de få jeg mangler fra vgs. Men det stopper vel her siden jeg er ufør? Anonymkode: 82ff8...d9c Du har jo allerede inntekt. Anonymkode: a22c5...94c 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Av ren nysgjerrighet. Hvorfor skal du ta utdanning når du er ufør og ikke kan jobbe? Om det er for din egen del (altså at du ikke kan jobbe uansett hvilken utdanning du velger) så håper jeg virkelig ikke at staten dekker utdanningen for en som ikke kan yte tilbake i form av og arbeide. Anonymkode: 53e14...7be 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Av ren nysgjerrighet. Hvorfor skal du ta utdanning når du er ufør og ikke kan jobbe? Om det er for din egen del (altså at du ikke kan jobbe uansett hvilken utdanning du velger) så håper jeg virkelig ikke at staten dekker utdanningen for en som ikke kan yte tilbake i form av og arbeide. Anonymkode: 53e14...7be Ts: seriøst, hva er vitsen med å si det. Jo, jeg kan fint jobbe. Har kun hatt ufør i 3måneder fordi nav masa omm at jeg skulle søke. Jeg har ingen sykdommer og kjede rmeg hjemme og trenger å ha noe å bruke tiden på. Å komme i jobb er vanskelig da jeg har store huller på cv. Anonymkode: 82ff8...d9c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts: seriøst, hva er vitsen med å si det. Jo, jeg kan fint jobbe. Har kun hatt ufør i 3måneder fordi nav masa omm at jeg skulle søke. Jeg har ingen sykdommer og kjede rmeg hjemme og trenger å ha noe å bruke tiden på. Å komme i jobb er vanskelig da jeg har store huller på cv. Anonymkode: 82ff8...d9c Vi burde jo få lov til å utvikle oss vi også! Anonymkode: 82ff8...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har jo allerede inntekt. Anonymkode: a22c5...94c Jo men koster det ikke fler ehundre tusen å ta utdaninng som f.eks sosionom? Nei, jeg har ikke inntekt da jeg nedbetaler gjeld og har ikke en krone og sitter å venter på tiden og tiden og ja vil ha noe å drive med og finner meg ikke jobb. Anonymkode: 82ff8...d9c
PetterKanin Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 Uten at jeg har kvalitetssikret informasjonen ser det ut til at du kan søke studielån uten at det påvirker. Tjener du over 188000 får du ikke omgjort noe til stipend. 2
PetterKanin Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo men koster det ikke fler ehundre tusen å ta utdaninng som f.eks sosionom? Nei, jeg har ikke inntekt da jeg nedbetaler gjeld og har ikke en krone og sitter å venter på tiden og tiden og ja vil ha noe å drive med og finner meg ikke jobb. Anonymkode: 82ff8...d9c De fleste offentlige utdanninger i Norge er gratis. Det er skolemateriell og livsopphold man må finansiere selv. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har lyst til å studere. Først ta opp fag, de få jeg mangler fra vgs. Men det stopper vel her siden jeg er ufør? Anonymkode: 82ff8...d9c Ja, det kan du. Anonymkode: d7d0c...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo men koster det ikke fler ehundre tusen å ta utdaninng som f.eks sosionom? Nei, jeg har ikke inntekt da jeg nedbetaler gjeld og har ikke en krone og sitter å venter på tiden og tiden og ja vil ha noe å drive med og finner meg ikke jobb. Anonymkode: 82ff8...d9c Nei, det gjør det ikke. Det er gratis å ta de fleste utdanninger i Norge, stort sett betalerman kun semesteravgift (kanskje 700kr/halvår) og pensumlitteratur. Det som koster er kost og losji, og det har du jo penher til gjennom trygda. Anonymkode: bd1ff...d91 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 Jeg var ufør og tok utdanning for min egen del. Fikk støtte, men vet ikke om de støtter dette lengre. Anonymkode: 6e899...316 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ts: seriøst, hva er vitsen med å si det. Jo, jeg kan fint jobbe. Har kun hatt ufør i 3måneder fordi nav masa omm at jeg skulle søke. Jeg har ingen sykdommer og kjede rmeg hjemme og trenger å ha noe å bruke tiden på. Å komme i jobb er vanskelig da jeg har store huller på cv. Anonymkode: 82ff8...d9c Nå tror jeg du troller. Anonymkode: a22c5...94c 13
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Har lyst til å studere. Først ta opp fag, de få jeg mangler fra vgs. Men det stopper vel her siden jeg er ufør? Anonymkode: 82ff8...d9c Du kan ta opp studielån. Du får ikke stipend. Anonymkode: a22c5...94c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #14 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts: seriøst, hva er vitsen med å si det. Jo, jeg kan fint jobbe. Har kun hatt ufør i 3måneder fordi nav masa omm at jeg skulle søke. Jeg har ingen sykdommer og kjede rmeg hjemme og trenger å ha noe å bruke tiden på. Å komme i jobb er vanskelig da jeg har store huller på cv. Anonymkode: 82ff8...d9c Hvorfor er du ufør hvis du ikke er syk? Anonymkode: 0c65e...c17 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #15 Skrevet 9. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor er du ufør hvis du ikke er syk? Anonymkode: 0c65e...c17 Hvis nav har innvilget ufør så er man syk. Det betyr ikke nødvendigvis at man har en sykdom..personlighetsforstyrrelser feks passer veldig dårlig i arbeidslivet. Anonymkode: 08bbb...4dc 3
PetterKanin Skrevet 9. januar 2021 #16 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis nav har innvilget ufør så er man syk. Det betyr ikke nødvendigvis at man har en sykdom..personlighetsforstyrrelser feks passer veldig dårlig i arbeidslivet. Anonymkode: 08bbb...4dc NAV avgjør ikke om noen er syke, de innvilger eller avslår søknader om uføretrygd. Er ikke en personlighetsforstyrrelse en sykdom? 1
whookanova Skrevet 9. januar 2021 #17 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå tror jeg du troller. Anonymkode: a22c5...94c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #18 Skrevet 9. januar 2021 whookanova skrev (Akkurat nå): NEI JEG TULLER IKKE, er dritt lei av å få det hele tiden jeg oppretter tråder her... Anonymkode: 82ff8...d9c
Catbert Skrevet 9. januar 2021 #19 Skrevet 9. januar 2021 Hva er det med deg som gjør at Nav har bestemt at du er ufør? 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #20 Skrevet 9. januar 2021 16 minutter siden, PetterKanin said: NAV avgjør ikke om noen er syke, de innvilger eller avslår søknader om uføretrygd. Er ikke en personlighetsforstyrrelse en sykdom? Det gjør da NAV så absolutt - i hvert fall graden av sykdom. De har blant annet egne leger som vurderer uføresøknaden. Anonymkode: 5e0b8...633
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå