Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på lappen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg lurte egentlig bare på hvor lang tid dere brukte på lappen? 

Jeg mangler bare teori, et kurs på 1 - 2 timer (?), langkjøring og oppkjøring igjen. Skal ta teorien om ca 1,5 uker, tror jeg. Om jeg da består den, hvor lang tid TROR  dere kan jeg forvente at det kan ta, mtp corona, før jeg kan få oppkjøring? 

Anonymkode: 6d8d7...066

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på ventetiden der du bor der. Ta teorien så fort som mulig, da kan de bestille oppkjøring til deg. 

Anonymkode: b2d6a...8c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok lappen på 2 måneder i sommer. Var ingen forsinkelse pga korona der jeg bor da. 

Anonymkode: d4d78...193

AnonymBruker
Skrevet

6 måneder. Strøk første gang på oppkjøring ok tok den opp igjen en måned seinere. Var ingen ventetid. Hadde da 1-2 dobbeltimer i uken.

Anonymkode: 8d5e6...738

AnonymBruker
Skrevet

Fra første kjøretime til jeg hadde lappen i hånda gikk det 3 uker. Tok lappen i Sverige

Anonymkode: 52465...ecc

AnonymBruker
Skrevet

Skolen må jo bestille oppkjøring for deg, så med en gang du har bestått teorien så ringer du skolen og ber de om å bestille oppkjøring! Jeg fikk oppkjøring i slutten av august i fjor, nesten syv uker etter bestått teori.

Anonymkode: 27e19...a5d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lappen ca. åtte uker etter første kjøretime.

Anonymkode: 62d03...f04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skolen må jo bestille oppkjøring for deg, så med en gang du har bestått teorien så ringer du skolen og ber de om å bestille oppkjøring! Jeg fikk oppkjøring i slutten av august i fjor, nesten syv uker etter bestått teori.

Og så må du selvfølgelig være ferdig med kursene før du får kjøre opp.

AnonymBruker
Skrevet

6mnd ca

Anonymkode: d0a22...795

AnonymBruker
Skrevet

Brukte ca 1 år. 

Kjørte ca 1 gang i uka med pappa og en gang i uka med kjørelærer. Pluss alle kursene og sånn da. Ble forsinket noen måneder da corona kom og alt stengte ned, så realistisk sett brukte jeg vel 9 måneder fra start til slutt. Har du mulighet til å kjøre oftere enn det jeg gjorde, og du ikke må utsette enkelte kurs innimellom pga økonomi, vil det nok gå litt fortere.

Anonymkode: 10fd0...b53

Skrevet

Husker ikke eksakt hvor lang tid det tok, men det gikk rimelig fort. Tok timer så fort jeg kunne, var maks 6 mnd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde lappen ca. åtte uker etter første kjøretime.

Anonymkode: 62d03...f04

Samme her.

Skrevet

tar tid å kjøre opp.

Er ikke noe du kan forhaste. Du må få timer for oppkjøring, så må du ta alle kursene, er en god del å gå gjennom..

Snakk om over 20 000 kr

Anonymkode: 0c13a...923

Skrevet

Tok lappen 3 uker. Brukte 18.000 kr

Anonymkode: 647cc...933

Skrevet

ta god tid, du får ikke ta oppkjøringa før kjørelæreren sier at du er klar, siden det er han som blir og sette opp time for deg :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 3.23):

Hei! 
Jeg lurte egentlig bare på hvor lang tid dere brukte på lappen? 

Jeg mangler bare teori, et kurs på 1 - 2 timer (?), langkjøring og oppkjøring igjen. Skal ta teorien om ca 1,5 uker, tror jeg. Om jeg da består den, hvor lang tid TROR  dere kan jeg forvente at det kan ta, mtp corona, før jeg kan få oppkjøring? 

Jeg var over 25 så jeg brukte nesten 3 dager på teorien og rett under en mnd på resten. 

Anonymkode: 096e0...dec

Skrevet

Jeg startet i oktober og kjørte 1-2 ganger i uken med kjørelærer pluss alt obligatorisk. Betalte tilsammen 21000kr. Var ferdig med hele pakken i midten av november (etter 1,5 mnd) og tok oppkjøring i starten av desember. Ellers kjørte jeg alltid til butikken og langkjøring osv med samboer. Øvelseskjøre litt hver dag i den perioden 😃

Anonymkode: 47e30...3b6

Skrevet

TS her.

Som sagt er jeg snart ferdig, og har fått tillatelse av kjørelærer til å bestille oppkjøring da jeg står teorien! 😊

Håper på å bli ferdig snart! Og absolutt ikke noe jeg forhaster :) 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tok lappen nå i koronatida, så det ble litt forsinket pga. det. Kjørelæreren min hadde mange elever å presse inn, og jeg måtte i tillegg vente litt over en måned på oppkjøringa. Så det tok rundt et halvt år. 

Anonymkode: cc9bb...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...