AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #1 Skrevet 9. januar 2021 Jeg trenger nytt sengetøy. Jeg liker at sengetøyet er tykt og hardt, om man kan kalle det det. Jeg ser mange anbefaler diverse sengetøy fordi det er det mykeste man kan få tak i. Jeg liker det ikke mykt, det følges utvasket og slitt. Jeg liker det man får på hotell, som er stivt, tykt og føles ‘hardt’. Jeg har diverse sengetøy i lin og sateng, men kvaliteten er ulik uavhengig av stoff. Er det noen som har tips til det sengetøyet jeg ser etter? Anonymkode: 4b1f7...9a4 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 Vaske med stivelse. Anonymkode: c8127...ee8
Hunter7 Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Se etter sengetøy med høy trådtetthet - jo høyere trådtetthet, dess tykkere er stoffet. Men det koster - sengetøy med en trådtetthet på 800 TC (Thread Count) kan raskt koste dobbelt så mye som samme sengetøy med en TC på 600. Styr unna sengetøy med en TC under 400. Sannsynligheten for å få noe bra og holdbart er heller liten. Jeg har hatt tre sengetøysett i egyptisk bomull med en TC på 600 i over femten år nå. De ser fortsatt like bra ut i dag, tross tidvis stemoderlig behandling (blekemiddel, flekkfjerner, 90° vask). Eneste er at de er blitt glattere med årene. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 Sengetøy i damask er stivt og tungt slik du etterlyser. Anonymkode: ebd44...0b0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Jeg digger også crispy, knitrende, sengetøy. Etter mye research har jeg funnet ut at det er lin og perkale-veving som skal gi mest crispy/hardt sengetøy. Dessverre driver de og stenvasker all linen så den skal bli myk og soggy! Så jeg har ikke funnet det perfekte crispy sengetøy ennå. Enig i det som ble sagt om høy trådtetthet, i gamle dager ble alt sengetøy laget i en mye høyere trådtetthet enn det som produseres (billig) i dag. Kanskje jeg skulle prøvd stivelse. Jeg lufttørket i hvert fall alltid sengetøyet. Anonymkode: b5a0f...90b
Lula Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 Jeg synes det er umulig å få tak i skikkelig tykke og stive laken. Har noen etter min bestemor som jeg ELSKER! Helt nydelige og like fine. Hun ble født i 1915... ( laknene er selvsagt en del yngre, men likevel) Synes Jersey og frottélaken er ekkelt. Sikkert sært, men litt stiv og glatt bomull 🤩
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 Jeg kjøpte et vanlig ensfarget sengesett på ikea, det synes jeg var alt for stivt. Anonymkode: 27e85...370
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Billige sengetøy er gjerne stive har jeg funnet ut. 😅 Mannen foretrekker stive, og jeg myke. Har etter hvert funnet ut at han eeelsker de fra europris, ikea osv.. Bare et tips. Anonymkode: 23966...57b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 Microfiber er slik! Anonymkode: 28374...0c0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 Ikea er stivt og hardt. Anonymkode: 34b68...b2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå