AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Hei! Jeg lurer veldig på om dere som har vært gravide har merket forskjell på symtomer som kommer etter eggløsning og varer til mens og i en graviditet? For meg kom det som en overraskelse ved prevensjon slutt, at symptomene på graviditet er den samme/ kan sammenlignes som symptomene i en vanlig syklus. For meg er det dette med ømme pupper etter eggløsning. Merket dere forskjell fra ikke gravid til gravid? Er det samme ømhet, eller merket dere forskjell. Hvis dere forstår hva jeg mener? Anonymkode: cd995...54e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Skrevet 9. januar 2021 Ingen forskjell. Anonymkode: 1996f...a75
supernaturalfan Skrevet 9. januar 2021 #3 Skrevet 9. januar 2021 Jeg har ikke merket noe særlig mellom el og mens før.. Da jeg ble gravid nå fikk jeg mye kviser noen dager før mens,og noe ømme brystvorter - noe jeg heller aldri har lagt merke til før.. Og jeg hadde litt murringer ca 2-3 dager før IKM, noe jeg ellers aldri før før dag 2 av mens..
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 Når en tenker over det så er det egentlig ikke så rart at det er sånn. Kroppen forbereder seg på å ta imot et eventuelt befruktet egg etter hver eggløsning. Men før egget har festet seg og begynt å produsere graviditetshormoner vet ikke kroppen selv om den er gravid heller. Så da er det jo logisk at man kjenner de samme ømme puppene eller hva det skulle være i dagene etter eggløsning. Jeg merket ingen symptomer før et par dager før IKM begge gangene jeg ble gravid (og da ble jammen testen positiv også). Men før vi begynte å prøve aktivt så hadde jeg gått på p-piller i mange år og var ikke vant til det som viste seg å være helt vanlige eggløsning/pms-symptomer. Må si det lurte meg litt i begynnelsen 😅 Anonymkode: 0ef4d...3c5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Jeg merket ingen forskjell i symptomene før etter at mensen var forsinket. Vi prøvde lenge, så jeg hadde noen sykluser som skite seg ut med tanke på hva jeg kjente mellom eggløsning og mens, men uten at jeg var gravid. Jeg får også ømme pupper etter eggløsning, og ømheten forsvinner en til to dager før mensen kommer. Da jeg var gravid var det også slik. Jeg var sikker på at mensen skulle komme da ømheten forsvant, det har jeg alltid tolket som et tegn på at "nå er mensen her straks". Jeg har også som regel lette menssmerter og stølhet i underlivet før mensen kommer, og det var på samme måte i starten av svangerskapene. Jeg tok en test og oppdaget at jeg var gravid fordi mensen ikke kom, og første symptom var kvalme og oppkast to uker senere. Anonymkode: bfa5b...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå