Pæretre Skrevet 9. januar 2021 #41 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) Ja, jeg også har blitt veldig glad i mat, sunn eller ikke er ikke så nøye for meg. Jeg passer på mengden og andelen grønnsaker, ellers er alt greit. Og det er helt supert å ikke ønske seg søtt og «usunn» mat mer. Mannen satte fram popcorn i går, og det er helt ok i kostholdet mitt, men jeg hadde ikke lyst på eller behov for. Før hadde vi nærmest diskutert hva som var halvparten, slik at vi fikk like mye 😅 Å slippe dette daglige savnet er så deilig, og vel verdt en innsats en stund. Være nådeløs og streng, helt til savnet slipper taket, det ga så stor gevinst at jeg er sjeleglad for at jeg gjorde det sånn. Da har jeg erfart at jeg kan være egen sjef, jeg kan styre impulser og ta det jeg mener er gode valg for kroppen. Og etterpå slipper jeg! Det går av seg selv nå, jeg trenger ikke lenger tenke på det. Ønsket mitt er virkelig at alle skal oppleve det, altså. I skapet er godteriet ungene har kjøpt seg til lørdagskvelden. Tenk, jeg trenger ikke beregne hvor mange biter jeg kan stjele før de oppdager at det er tatt noe. Jeg gleder meg til i kveld, og vet jeg skal spise noe godt, som også er helt fint for kroppen. Beklager om jeg virker litt bastant her, det var ikke meningen. Men det føles jo som forholdet til mat er snudd på hodet hos meg. Så er vel derfor jeg er litt ivrig 😅 Kunne iallfall ikke drømt om at noen grep på det mentale kunne ha så stor innvirkning på livet og helsa. Endret 9. januar 2021 av Pæretre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #42 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg må også bære forsiktig med hvete og sukker. Ikke fordi det ikke smaker godt, men det gjør meg ikke godt. Jeg blir ekstremt slapp og oppblåst av slik mat, og kan bare glemme det om jeg skal ha en god dag. Anonymkode: 3fa2d...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #43 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg misunner dere som elsker sunn mat, virkelig, skulle ønske jeg også gjorde det. Spiser mye sunt selv nå og har gått ned masse i vekt, men jeg er ikke særlig happy for selve maten må jeg dessverre si Anonymkode: a9e83...97f Du kan sikkert bytte ut noe av det du spiser med noe annet hvis du ikke liker den maten du spiser. Det finnes garantert masse sunne retter du ikke har prøvd enda 😊 Hva består kostholdet ditt av nå da? Anonymkode: 78c78...8cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #44 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg elsker begge deler jeg😁 Liker ikke brus, godteri, sjokolade og slikt. Men lasagne, pizza, skikkelig feit kebab med masse dressing...nam🤤 Men jeg elsker også en skikkelig digg tofusalat, torsk og brokkoli, hjemmelagde sunne supper...nam🤤 Anonymkode: d5f89...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #45 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg elsker både sunn mat og usunn mat. Mat er forbundet med både næring og kos for meg, men jeg kan like gjerne sette frem gulrøtter med dip som smågodt en lørdagskveld. Anonymkode: 4dc43...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 9. januar 2021 #46 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) Jeg er glad i sunn mat, usunn mat, alt av godteri, snacks, frukt og grønt! I det hele tatt så er jeg glad i å spise 🤩 Hva andre spiser er ikke min business. Foruten at jeg sørger for at familien min får i seg mat som gjør godt for kropp og sjel 😊 Endret 9. januar 2021 av PM75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #47 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 1.38): Har du forsøkt forskjellige kultivarer av agurker og tomater? Persisk agurk smaker f.eks mer enn engelsk agurk. Bifftomater er digg. Anonymkode: 1d39b...b98 Bor i gokk, så slikt er ikke å få tak i her. Har prøvd mange typer tomater uten at det har gjort noe forskjell. Men jeg bruker jo tomater i tomatsaus og slikt, det er jo gullegodt. Lager det i det minste selv og kjøper ikke dolmio o.l Anonymkode: 9d017...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #48 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 0.28): Usunn mat og kos går dessverre hånd i hånd for mange... Ja, vi finnes. Vi som ikke er hekta på junk, brus, kake, sjokolade, godteri and you name it. Til tider føler man seg som den særingen som ikke "unner" seg noe. Det er jo usunn mat hvor enn du går... I tillegg spiser jeg ikke hvete pga allergi, men ikke alltid like enkelt å være streng, spesielt når det bare er enkel servering eller du er hos andre. Er det invitasjon eller vi skal ut å spise sier jeg så klart ifra. De fleste i omgangskretsen er også klar over det. Innimellom lager jeg ingen stor sak av det og tar likevel bittelitt av maten som serveres uansett hvete fordi det i lengden er slitsomt å tiltrekke seg oppmerksomhet, rører aldri kaker eller kjeks eller bakst da. Heldigvis må jeg ha i meg en god del før jeg reagerer. Vil ingenting med innlegget. Håper bare at man snart innser at mange naturlig elsker sunn mat. Anonymkode: b2bd4...4bb Du kan umulig være allergisk mot hvete hvis du kan ta bittelitt mat med hvete innimellom. Da er du intolerant! Det er stor forskjell på allergi og intoleranse. De med hvete allergi blir veldig veldig syke med oppkast over flere dager bare de får smuler i seg! Anonymkode: 0dc9f...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #49 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg er veldig glad i sunn mat. Jeg merker at kroppen min har det bedre spiser også i hovedsak vegetarisk, kjøper vi kjøtt er det økologisk. Problemet mitt er at jeg er kronisk syk, og ikke kan lage middag selv. Det skjer kanskje et par ganger i mnd at jeg er frisk nok. Mannen er flink og lager, men kan ikke kreve at han lager noe sunt fra bunnen hver dag etter en lang arbeidsdag. Så da prøver jeg bare å heller justere til mindre porsjoner. Kan ikke stresse over det, det viktigste er å få i seg mat iblant Men jeg får han alltid til å kjøpe litt grønt, og legger det til frokost og lunsj. F.eks gulrøtter og druer ved siden av knekkebrødene, og epler til cottage cheese. Hadde jeg vært frisk hadde jeg lagd mat fra bunnen av 80% av tida, bare fordi jeg liker det best😊 men er takknemlig for at mannen lager mat til oss. Vil si at halvparten er veldig sunt, og halvparten der igjen er halvfabrikata eller usunt. Så summa summarum er det greit Anonymkode: 45d0f...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå