AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Min eks sier han har 30 000 mnd i dagpenger hos nav, men vil ikke betale meg bidrag. Jeg stusser litt over dette. Har folk faktisk 30 000 mnd på dagpenger?? Det er jo mer enn folk i full jobb. Han har barna mindre enn meg, og nå er jeg lei av å ikke motta bidrag. Anonymkode: 29567...35a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Selvfølgelig skal han betale bidrag. Ta det igjennom nav så har han ikke noe valg. Anonymkode: b9f9c...2d7 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Fiks bidrag gjennom nav, da har han ikke noe valg. Han får jammen være med på å betale for barnet han har bidratt til å sette til verden. Anonymkode: b3719...b92 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 Det handler da ikke om hva han vil eller ikke. Gå inn på nav.no og søk om bidrag. De beregner og krever inn. Enkelt og greit! Han har ikke noe han skulle sagt. Husk og huk av på bidragsforskudd. Det er for om han ‘ikke vil’ betale regningen han får. Anonymkode: f1f40...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Han har ny samboer og sier hun ikke har jobb enda, at han da slipper bidrag? Med ny samboer så skal bidrag opphøre?? Tror jeg må ringe nav. Anonymkode: 29567...35a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har ny samboer og sier hun ikke har jobb enda, at han da slipper bidrag? Med ny samboer så skal bidrag opphøre?? Tror jeg må ringe nav. Anonymkode: 29567...35a Om han har samboer eller hva denne tjenee og ikke tjener har null å si. Anonymkode: 81908...25d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har ny samboer og sier hun ikke har jobb enda, at han da slipper bidrag? Med ny samboer så skal bidrag opphøre?? Tror jeg må ringe nav. Anonymkode: 29567...35a 😆 Nei, det funker IKKE sånn. Ring Nav eller ta kontakt på chat-tjenesten deres for generelle spørsmål. Anonymkode: 65104...626
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han har ny samboer og sier hun ikke har jobb enda, at han da slipper bidrag? Med ny samboer så skal bidrag opphøre?? Tror jeg må ringe nav. Anonymkode: 29567...35a For den bidragspliktige så øker bidragsevnen når h*n får samboer. Samboere har dessuten ikke forsørgerplikt overfor hverandre, noe som betyr at hennes ikke legges til grunn ved bidragsberegningen. Hans bidragsevne øker fordi det forventes at samboer betaler sin del av de faste utgiftene som husleie, strøm, Internett etc. om hun ikke har jobb og er blakk, er sosialhjelp alltid et alternativ. Les heller i forskriftene. Anonymkode: f1f40...4f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå