Gå til innhold

Vegetar sjokolade vs Vanlig sjokolade

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig forskjellen ?

Anonymkode: b0062...2ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker vegansk? Altså uten melk?

Vegeterianere spiser melkesjokolade, det gjør ikke veganere (ikke noe fra dyr, hverken kjøtt, pels, egg eller mat med melk i) 

Anonymkode: 8872b...b2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva er egentlig forskjellen ?

Anonymkode: b0062...2ad

Ingenting, mer eller mindre all sjokolade er vegetarisk. 

Anonymkode: 499c3...8a9

• Liker 3
Skrevet

Som de andre sier, all sjokolade er vegetarisk. Sjokolade med fisk eller kjøtt høres ikke spesielt godt ut om det i det hele tatt finnes. Jeg skal ihvertfall ikke smake :fnise: 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må lære deg forskjellen på vegetarisk og vegansk!

Anonymkode: eb84e...e74

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så og si all mørk sjokolade er vegansk, melkesjokolade er tilsatt melk, lys vegansk sjokolade er uten melk. 

Anonymkode: 50639...912

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så og si all mørk sjokolade er vegansk, melkesjokolade er tilsatt melk, lys vegansk sjokolade er uten melk. 

Anonymkode: 50639...912

Tull. På det norske markedet inneholder det aller meste av mørk sjokolade melk. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tull. På det norske markedet inneholder det aller meste av mørk sjokolade melk. 

Feil! Mye ja,men også en del uten

Anonymkode: 1069a...71f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte bare å nevne at i tilfelle noen leser denne tråden og snubler over en veganer (eller en melkeallergiker) de gjerne vil gi sjokolade, så finnes det endel ganske gode veganske sjokolader på helsekost, blant annet. Vego og ichoc er blant mine favoritter. 

Jeg er også veldig glad i de fylte fra Ombar,  men det er nok veldig enten/eller om folk liker de eller ei, har jeg inntrykk av.

Anonymkode: 7d42c...06c

Skrevet

Jeg tror du mener vegansk og ikke vegetarisk? All sjokolade er nemlig vegetarisk. Vegansk sjokolade inneholder derimot ikke smør eller melkeprodukter og smaker annerledes. Jeg synes personlig ikke det er like godt.

Anonymkode: 2a344...fec

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenkte bare å nevne at i tilfelle noen leser denne tråden og snubler over en veganer (eller en melkeallergiker) de gjerne vil gi sjokolade, så finnes det endel ganske gode veganske sjokolader på helsekost, blant annet. Vego og ichoc er blant mine favoritter. 

Jeg er også veldig glad i de fylte fra Ombar,  men det er nok veldig enten/eller om folk liker de eller ei, har jeg inntrykk av.

Anonymkode: 7d42c...06c

Tips er å kjøpe ichoc på søstrene grene. Mye billigere :)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror alle at melk er vegetarisk? Melka kommer fra kua, og er derfor animalsk.

Anonymkode: fd368...1a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 15.44):

Hvorfor tror alle at melk er vegetarisk? Melka kommer fra kua, og er derfor animalsk.

Har du hørt om lakto ovo vegetarianere? Melk er ikke vegansk, men kan allikevel inngå i et lakto ovo vegetarisk kosthold.

• Liker 3
Skrevet
Brunhilde skrev (18 timer siden):

Har du hørt om lakto ovo vegetarianere? Melk er ikke vegansk, men kan allikevel inngå i et lakto ovo vegetarisk kosthold.

Lakto ovo vegetarisk er det vi på folkemunne kaller vegetarisk, men egentlig må man ha ordene lakto ovo foran for å inkludere melk og egg. Brukeren du siterer har faktisk helt rett i å si at melk ikke er vegetarisk. Vegetarisk er egentlig alt som ikke er animalsk, vegansk går et hakk lengre ved å inkludere varer man ikke inntar også, slik som såpe, ull osv. Men for å gjøre det enklere å bli forstått har det blitt slik at man kaller seg vegetarianer om man ikke spiser kjøtt og veganer om man ikke spiser noe animalsk. 

• Liker 1
Skrevet

Oppdater deg er du snill.

les; 

3E7DF509-11F2-4FE8-ACF3-36894A067198.png

Anonymkode: 129f8...431

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 22.33):

Feil! Mye ja,men også en del uten

Nei, det er ikke en del. Berit Nordstrand og So Free fra allergi hylla er ikke en del. Det er en minimal, temmelig sær og ikke spesielt lett tilgjengelig del av markedet. Jeg skjønner ikke dette behovet for å late som om markedet er fullt av alternativer når det ikke stemmer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke en del. Berit Nordstrand og So Free fra allergi hylla er ikke en del. Det er en minimal, temmelig sær og ikke spesielt lett tilgjengelig del av markedet. Jeg skjønner ikke dette behovet for å late som om markedet er fullt av alternativer når det ikke stemmer. 

De fleste mørke kokesjokoladene er veganske. 

Anonymkode: 57571...89a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: 92df9...757

• Liker 2
Skrevet

Et vegetariansk kosthold består både av melk og egg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, de er ikke det. De fleste mørke kokesjokolade inneholder melk. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...