Gå til innhold

Dere med døtre på 14-15 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere er Ok aldersforskjell på kjærester i tenårene ? Har en datter på 14 år som er veldig forelsker i en på 16-17 år (de gikk på samme skole tidligere). 

Anonymkode: 50feb...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om tilfelle der jenta har følt seg utnyttet av eldre kjæreste og et annet tilfelle der gutten var 18 og hun 14, de har nå vært sammen i 10 år. Tror ikke det finnes fasit på dette

Skrevet

Har ei på 15.

Tror ikke det bare er antall år som teller her, modenhet hos begge, personlighet osv. Man kan jo ikke nekte noen å være forelsket i noen eller forby følelser. Tror det er lurere å ha et åpent forhold, snakke om hva som er viktig uansett alder, sette grenser for hvor/når tenåringen får ferdes osv. Hvis min 15-åring er kjæreste med en 18-åring får hun ikke leve fritt som en voksen av den grunn, så grenser må settes, er det jeg prøver å si. 

Men forbud funker jo ikke. Da skjer ting evt i smug. Bedre å støtte, veilede og være der for tenåringen. 

Kjenner jeg ikke er lei meg for at hun ikke har kommet hjem med en mye eldre enda, nå som problemstillingen kom opp 😉

Skrevet

Hadde en kjæreste på 18 da jeg var 15. Han var med oss på ferie og jeg var med hans familie. Jeg hadde besøk av han, og jeg var hos han. Han bodde i kjellerstua hos foreldrene sine. 

Bodde 10 min unna meg å kjørte bil. Stor stas. Mamma og pappa var sikkert livredde, men de taklet det veldig bra. Mamma tok initiativ til p piller å vi kunne prate åpent. 

Ingen vits i å komme med masse påbud. Man kan jo f. Eks nekte overnatting pga alder. Går an å ha sex på dagris også 👍🏻 osv osv 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det kommer an på samspillet dem imellom, og hvor godt han kommer overens med oss foreldre. 

Anonymkode: 7b99f...475

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...