Gå til innhold

Hvor finner dere den billige maten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser stadig om folk som finner så mye billig nedpriset mat i butikken. Snakker om den hylla der maten er 40-50% billigere pga holdbarhetsdato. Jeg må bare si at jeg enda har tilgode å finne noe der. Den hylla er vanligvis tom i vår dagligvarebutikk, hvis det er noe der så er det en slapp salatpose eller en pakke dip. Mens andre finner kjøtt, fisk og gode råvarer i der. 

Kan det være noe med tidspunktet jeg handler på? Vi handler alltid på kveldstid.

Anonymkode: 5d15f...702

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg leser stadig om folk som finner så mye billig nedpriset mat i butikken. Snakker om den hylla der maten er 40-50% billigere pga holdbarhetsdato. Jeg må bare si at jeg enda har tilgode å finne noe der. Den hylla er vanligvis tom i vår dagligvarebutikk, hvis det er noe der så er det en slapp salatpose eller en pakke dip. Mens andre finner kjøtt, fisk og gode råvarer i der. 

Kan det være noe med tidspunktet jeg handler på? Vi handler alltid på kveldstid.

Anonymkode: 5d15f...702

Du må handle på formiddagen. Het er det rimelig tomt for datovarer nå jeg kommer etter jobb. 

Anonymkode: 6a62e...70f

• Liker 8
Skrevet

Jeg har flere butikker i nærheten, og det er stort sett noe der. Men hva det er, varierer. Vanligvis er det ting jeg bare ikke er interessert i. Mye salatposer her også, og påsmurt, sushibrett. Så det er ikke noe å basere inntaket på, langt ifra. Men noen ganger kommer jeg over et kupp. Før nyttår kjøpte jeg en 700 grams ørretfilet til 54,50 og en 1,5 kg juleskinke til 50 kr. På Rema fant jeg en liten bit entrecote til halv pris. Det var mange store pakker, men bare en liten. Jeg rasket med meg smør før jul også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Handle tidlig på dagen. Lær deg hvilken butikk som har best «tilbudshylle» (stor forskjell på butikkene rundt meg).

Anonymkode: d3fcd...f30

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Handle tidlig på dagen. Lær deg hvilken butikk som har best «tilbudshylle» (stor forskjell på butikkene rundt meg).

Anonymkode: d3fcd...f30

Dette. Noen butikker har nesten ingenting i "dato-hyllene". Andre butikker har mye. 

Min erfaring er at mandag morgen er best (i hvertfall på min lokale Menybutikk, da er det stort utvalg).

Anonymkode: 20e78...741

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg leser stadig om folk som finner så mye billig nedpriset mat

Bruk din manns eller egen optikk, frue. Naturen er gavmild.

Skrevet

Sjelden jeg finner noe jeg vil ha som er på tilbud på grunn av dato, som regel så er det bare dritt de ikke har fått solgt...

Men av og til finner jeg no, men det er variabelt til hvilke tidspunkt.

Kjøper ofte egg da til halv pris, eller 40 % er det vel.

Skrevet

Jeg finner heller aldri noe i mine to nærbutikker. Å kunne handle på formiddagen er jo ikke aktuelt for de fleste, inkludert meg selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finner billig mat i matbutikken!

Anonymkode: 61e3f...42f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som finner sånne kupp er oftest en eller annen type navere med goooo tid.  De noterer seg tidspunkt for når hver enkel butikk legger ut varer og som de systemstisk besøker ut fra den informasjonen.

Anonymkode: 1b422...29b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og handler på dagtid, men finner egentlig aldri noe i den hylla. Stort sett er det slapp salat, mørkebrune bananer og forpakninger som noen har åpnet (ofte yoghurter til barn eller andre ting med fargerik emballasje). Har kun opplevd noen ytterst få ganger å finne dagligvarer jeg faktisk bruker. Husker jeg en gang fant flere tranflasker som hadde gått ut på dato, og tenkte først jippi, nå kan jeg spare mye, men turte ikke kjøpe for var redd den var blitt harsk og potensielt farlig. 

Anonymkode: 5e596...285

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi handler tidlig og finner skatter der. I dag var vi innom flere butikker, og endte opp med laks, karbonadekjøttdeig, noen gode juleoster som kan modnes, en brie og juice. Vi fryser endel, og sparer masse på dette. Yugurt også fant vi.

Anonymkode: bfab9...85c

• Liker 1
Skrevet

Handler ikke på dagtid så finner lite i nedsatthylle. 

AnonymBruker
Skrevet

Her legges de alltid ut før tolv for det er da de er ferdig med å rydde i hyllene. I min lokale har de alltid masse, I dag var det 8 pizzabunner, en stor stabel med egg, julepølse, flere poser med kyllingpinner, Smøreost, pastasalat og flere pakker med laksefilet. Tror det er fordi det er en lite populær butikk så flere varer rekker å gå ut. 

Spar har en app hvor det registreres hva som ligger i den hylla til enhver tid. Det burde alle ha hatt. 

Anonymkode: aaca8...b33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleide gå på meny på lørdagene etter kl 18. Da var det mye god ferskmat på tilbud. 

Ellers er formiddag nøkkelen. Lørdag og mandag formiddag er etter min erfaring spesielt gode dager. Mengder som skal ut fordi de går ut på dato i løpet av helgen eller rett etter helgen. Levde godt som student ved å reise på butikken i 12-tiden. I disse hjemmekontordagene har jeg tatt noen butikkturer i lunsjpausen med stor suksess. 

Anonymkode: db37f...69d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De som finner sånne kupp er oftest en eller annen type navere med goooo tid.  De noterer seg tidspunkt for når hver enkel butikk legger ut varer og som de systemstisk besøker ut fra den informasjonen.

Tja, eller så er vi bare morgenfugler.

Jeg finner stadig mye interessant i billig/halvpris-disken på kiwien 100 meter fra hjemmet, kl. 07:05 på morgenkvisten.

Anonymkode: fdbb1...6f3

Skrevet

Jeg finner på min Extra og min Meny mye flott mat på 40% datopris.

Spesielt er Extra veldig rause...legger ut varer ofte med opptil ti dagers holdbarhet.

Men man vet jo aldri hva man vil finne. På mine butikker går det mye i all slags kjøttmat fra ymse pølser til koteletter, kjøttkaker, flesk/bacon og ulike kjøttpålegg.       Og egg, faktisk.

Mye fiskeprodukter...alt fra spekesild via fiskeburgere/kaker til røket og gravet laks og ørret til ulike fileter og koteletter av  samme fisk.

Mye fin mat til liten penge!   😀

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vrøvl.   Gå tidlig på butikken.. de legger ut kvelden før og/eller om morgenen. HVER dag.

Nok et patetisk forsøk på å nedgradere trygdede og pensjonister. Latterlig gjennomskuelig!

Endret av Jerry Lee
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Min lokale extra rydde nok i hyllene før helga tror jeg. Handler ofte torsdag eller fredag kveld, og finner stort sett alltid skatter da.

Mulig ulike butikker/kjeder har forskjellige rutiner? Her virker det som om de vil ha ut mest mulig til helga, så det er klart for nye varer mandag. 

Anonymkode: a44dd...de6

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo den dagen over men på mandag som var var det helt bonanza i datodiskene. Var innom tre butikker og fikk med meg åtte pakker kjøttdeig, en stor ribbe (deler opp før frysing), massevis av medisterkaker og pølser, bacon, kylling, scampi, diverse fisk. Alt dette ble fryst. Pluss juicekartonger med en liten bulk (ikke ødelagt bare mindre pene). Diverse pålegg med juledekor men med laaang tid igjen på holdbarheten. Godteri og sjokolade til barna (trenger ikke kjøpe lørdagsgodt på en stund).

Alt til halv pris, og ting jeg ville kjøpt uansett. Sparte ca 1500 kroner. 

Ellers synes jeg det varierer veldig når man kan gjøre gode kupp. Kan være både tidlig og sent og på forskjellige dager. Men mandag er ofte en god dag. 

Anonymkode: 1284f...2e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...