AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Del Skrevet 8. januar 2021 Trenger inspirasjon, og er nysgjerrig på hvilke hobbyer som finnes der ute. Anonymkode: 6dfb6...358 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #2 Del Skrevet 9. januar 2021 Parfyme - det er sykt mye mer til en parfyme enn folk tror, jeg elsker å lese om parfymer, da det er litt som musikkteori, hvordan hver duftnote i en parfyme skal spille sammen, og hvilken note som skal være i sentrum før den neste tar over. Pleide å bestille testere og lukte, gjette meg til noter for så å lese om jeg hadde rett. Det er en ganske meditativ hobby, men folk holder på å sovne når jeg snakker om det så jeg holder det som regel for meg selv. Har også mange mer vanlige hobbyer, strikking, korps, spille instrumenter hjemme, synge, flette hår, hund osv. Hobbyer jeg har hatt som jeg anbefaler er kor, volleyball, snekre møbler (som sying kommer godt med på). Jeg undrer på hvorfor du ønsker å vite om uvanlige hobbyer? Det er ofte vanskelig å holde på lenge og bli bedre jo færre du har å rådføre deg sammen med. Men uvanlige hobbyer jeg vet folk driver med her er fugletitting, metalldetektor, lete etter lik i skogen, geocaching (vet ikke hvordan det skrives), flippe hus, kjøpe brukte ting billig og selge dyrere, plukke søppel på stranda, spontan performance art i offentligheten, laiv, andre rollespill i form av skuespill, brettspill, videospill Anonymkode: 1306a...69a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #3 Del Skrevet 9. januar 2021 Vanskelig å si hva du syns er sært eller uvanlig Men jeg liker å spille d&d, og følger med på ulike streams på twitch og youtube hvor andre spiller. Ellers strikker jeg mye. Anonymkode: 4637e...158 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Parfyme - det er sykt mye mer til en parfyme enn folk tror, jeg elsker å lese om parfymer, da det er litt som musikkteori, hvordan hver duftnote i en parfyme skal spille sammen, og hvilken note som skal være i sentrum før den neste tar over. Pleide å bestille testere og lukte, gjette meg til noter for så å lese om jeg hadde rett. Det er en ganske meditativ hobby, men folk holder på å sovne når jeg snakker om det så jeg holder det som regel for meg selv. Har også mange mer vanlige hobbyer, strikking, korps, spille instrumenter hjemme, synge, flette hår, hund osv. Hobbyer jeg har hatt som jeg anbefaler er kor, volleyball, snekre møbler (som sying kommer godt med på). Jeg undrer på hvorfor du ønsker å vite om uvanlige hobbyer? Det er ofte vanskelig å holde på lenge og bli bedre jo færre du har å rådføre deg sammen med. Men uvanlige hobbyer jeg vet folk driver med her er fugletitting, metalldetektor, lete etter lik i skogen, geocaching (vet ikke hvordan det skrives), flippe hus, kjøpe brukte ting billig og selge dyrere, plukke søppel på stranda, spontan performance art i offentligheten, laiv, andre rollespill i form av skuespill, brettspill, videospill Anonymkode: 1306a...69a Ønsker å vite om uvanlige hobbyer fordi jeg tenker at det er spennende å få øynene opp for noe nytt og annerledes. Man hører jo som regel mest om de "vanlige" hobbyene. Har for øvrig mye tålmodighet, og trives godt i eget selskap, så hadde vært kult med en hobby når jeg har tid for meg selv. Ts Anonymkode: 6dfb6...358 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. januar 2021 #5 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) Jeg hadde akvarier og akvariefisk som hobby i en del år Det var en utrolig givende hobby, som jeg brukte mange, mange timer på hver uke. Endret 9. januar 2021 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg bygger Lego Anonymkode: 869df...1db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Del Skrevet 9. januar 2021 Geocaching for å oppleve nye steder. Flyspotting, bare fordi det er fasinerende. Lager ting som trengs rundt i huset. Fargelegging. Anonymkode: 0bae7...1ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Del Skrevet 9. januar 2021 Elektrisk enhjuling er en fantastisk morsom, praktisk og sosial hobby. Blir arrangert noen felles kjøreturer og treff iløpet av året🙂 Anonymkode: c6532...68c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. januar 2021 #9 Del Skrevet 9. januar 2021 Tror kanskje det er bittelitt sært. I allfall i Norge. Jeg skriver fanfics... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 9. januar 2021 #10 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bygger Lego Anonymkode: 869df...1db Kan jo ikke bli mer vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hennika Skrevet 9. januar 2021 #11 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg liker pelsstell på hunden min da han har lang pels. De fleste med samme rase klipper ned hunden men jeg liker å børste og å stelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 9. januar 2021 #12 Del Skrevet 9. januar 2021 4 hours ago, Cata said: Tror kanskje det er bittelitt sært. I allfall i Norge. Jeg skriver fanfics... Så kult! Er det lov å spørre om tema, sjanger, om du publiserer noe på nett? Trenger ikke svare hvis du vil ha dette privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. januar 2021 #13 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) @Ichiko Ja, jeg publiserer på nett. Sender PM. Endret 9. januar 2021 av Cata 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaybird Skrevet 9. januar 2021 #14 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg lærer meg mikroelektronikk, setter sammen sensorer av diverse typer, lærer prinsipper bak transistorer, dioder, motstand ol. Har null bakgrunn som er relevant, så det er mest bare for å ha en artig hobby som krever mye lesing og utprøving. Har drevet med det en stund, og når jeg føler jeg mestrer et tema godt, særlig hvis jeg ikke har funnet enkel dokumentasjon, så skriver jeg "tutorials" på instructables.com. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #15 Del Skrevet 9. januar 2021 Dukkehus. Vet ikke om det er så sært, er mange på internett som driver med det, men folk IRL synes det er rart (særlig siden jeg ikke har barn?) Jeg lager dukkehusmøbler og -ting selv. Har også prøvd å bygge mitt eget hus. Og jeg kjøper byggesett som jeg setter sammen. Trenger ikke lage hele hus heller, kan lage et rom i en boks eller bygge en scene i et diorama el.l. Bruker mye tid på "skattejakt" på internett etter vintage ting eller ting jeg samler på. Det jeg liker med det er at det er så variert, jeg kan slå sammen mange forskjellige hobbyer i én. Bruker skills og utstyr fra sying, hekling, papirhobby, smykkelaging, leire, maling, småsnekring osv. Når jeg blir lei av en ting, er det alltid noe nytt som venter. Har måttet finne ut av forskjellige verktøy og teknikker. Har lært meg basic elektronikk for å få lys i hus f.eks. Nå snuser jeg på 3D-printing. Det finnes alltid noe å lage og inspirasjon overalt, jeg legger mer merke til ting rundt meg og hvordan de er satt sammen. Gjør også research på gamle interørtrender o.l. Om du ikke er interessert i dukkehus, så finnes det mange andre kule(? kanskje bare supernerdete?) miniatyrgreier også. Havner ofte på nettsider for folk som driver med togbaner eller maler sånne små krigsfiguerer og bygger slagmarker eller noe. Eller sånne warhammer-greier. Kunne også tenkt meg å lage dukker. Det er noen youtubere som customizer sånne monster high-dukker ol.l., synes det ser gøy ut. (Også er jeg litt interessert i å lære å lage sånne naturtro babydukker, men da blir man ihvertfall sett på som en freak ...) Anonymkode: dd448...288 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #16 Del Skrevet 9. januar 2021 Samboeren har en «sær» hobby, han kjøper elektronikk andre skal kassere, som feks keyboard, lp-spillere, tv-er osv og fikser de opp med lodding osv. selger de så gjerne videre. Anonymkode: fb557...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #17 Del Skrevet 9. januar 2021 Miniatyrmaling.. Uten at jeg vet om det er en spesielt uvanlig hobby, så er det i hvert fall veldig gøy Anonymkode: d2b40...5f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #18 Del Skrevet 9. januar 2021 Akvarium og aquascape. Anonymkode: 4f066...cbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #19 Del Skrevet 9. januar 2021 Hannah80 skrev (9 timer siden): Kan jo ikke bli mer vanlig. Er ikke det for voksne vel? Aldri hørt om det. Anonymkode: 2a691...533 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #20 Del Skrevet 9. januar 2021 Samler på Lundby dukkehus 😁 Og skriver ikke fanfics, men tegner illustrasjoner digitalt til fanfics jeg leser innen HP universet. Har mange følgere på en anonym konto på Instagram og tumblr 🙃🙃 Anonymkode: 721cc...ab3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå