Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bestilt frisør time i går, og fikk nettopp telefon fra smittesporer og er satt i karantene. Jeg har time kl 10 i morgen når de åpner, og da får jeg vell ikke gitt beskjed på kl 10 heller. Hva gjør jeg? Jeg må vell ikke betale?

Anonymkode: 2c9c2...65b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at folk benytter seg av noe så lite livsnødvendig som frisør i disse tider. Vi besøker ikke bestemor noen av oss, men etterveksten skal tas! Herregud.

Anonymkode: e1d1d...882

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke at folk benytter seg av noe så lite livsnødvendig som frisør i disse tider. Vi besøker ikke bestemor noen av oss, men etterveksten skal tas! Herregud.

Hun lurer på om hun må betale 

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei, jeg bestilt frisør time i går, og fikk nettopp telefon fra smittesporer og er satt i karantene. Jeg har time kl 10 i morgen når de åpner, og da får jeg vell ikke gitt beskjed på kl 10 heller. Hva gjør jeg? Jeg må vell ikke betale?

Det kan hende du blir nødt til å betale jo.

Sånn er det bare, det gjelder for oss som går fast til helsevesenet også. Det var endret en stund, men ble endret tilbake til at hvis man ikke avbestiller dagen før/24t før, så får man gebyr. Antar at det er slik for en frisør også?

Uansett, det beste du gjør, er å ringe dem.

Anonymkode: cd3c9...cc1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjekt om det finnes frisører også etter kåråna også da. Så lenge det er åpent og man er frisk, så må man jo kunne benytte seg av tjenesten. 

Til TS, praksis varierer. Du får ringe i morgen tidlig, kanskje får du gebyr, kanskje slipper du med å bestille ny time. 

Anonymkode: 96bd0...0a7

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan hende du blir nødt til å betale jo.

Sånn er det bare, det gjelder for oss som går fast til helsevesenet også. Det var endret en stund, men ble endret tilbake til at hvis man ikke avbestiller dagen før/24t før, så får man gebyr. Antar at det er slik for en frisør også?

Uansett, det beste du gjør, er å ringe dem.

Anonymkode: cd3c9...cc1

Jeg vet at det beste er å ringe dem, problemet var at jeg har time med en gang de åpner

Skrevet

Hvis de har en facebookside, så går det an å prøve å sende dem en melding der. 

• Liker 12
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Du forklarer situasjonen, tviler sterkt på at du må betale. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vil ikke ha frisører når coronaen er over?

Anonymkode: 8cd5c...8c6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De vil iallefall ikke ha deg der, så ring :) 

Anonymkode: 75b72...e1a

Skrevet

Så kjipt. Du har fått mange gode tips - bruk dem, samt en del unødvendig - overse dem. 
Send melding på face, pluss Mail hvis de har det, pluss ring i morgen med en gang. 
Sånn egentlig skal jo ikke frisøren tape på dette, men forhåpentligvis slipper du å betale siden landet/verden er i krise og du ikke skal straffes for at du er ærlig. 
Det samme skjedde med meg i forbindelse med en tannlegetime, jeg sendte varsel på alle mulige steder, og fikk beskjed for at jeg ikke behøvde å betale. 
Jeg valgte likevel å betale 50% av en vanlig tannlegesjekk, av prinsipp i og med at vi står sammen i denne krisen. Anbefaler å gjøre det samme :) og utsett neste time frem til FHI myker mer opp i anbefalingene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Dhllgfehl skrev (3 minutter siden):

Så kjipt. Du har fått mange gode tips - bruk dem, samt en del unødvendig - overse dem. 
Send melding på face, pluss Mail hvis de har det, pluss ring i morgen med en gang. 
Sånn egentlig skal jo ikke frisøren tape på dette, men forhåpentligvis slipper du å betale siden landet/verden er i krise og du ikke skal straffes for at du er ærlig. 
Det samme skjedde med meg i forbindelse med en tannlegetime, jeg sendte varsel på alle mulige steder, og fikk beskjed for at jeg ikke behøvde å betale. 
Jeg valgte likevel å betale 50% av en vanlig tannlegesjekk, av prinsipp i og med at vi står sammen i denne krisen. Anbefaler å gjøre det samme :) og utsett neste time frem til FHI myker mer opp i anbefalingene. 

Får krysse fingrene...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du vil ikke ha frisører når coronaen er over?

Anonymkode: 8cd5c...8c6

Jo, og jeg vil gjerne ha dem i live!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de sier du må betale så er det dårlig altså! Da hadde jeg bytta frisør! Er jo ikke din feil at du ikke kan komme....

Anonymkode: efa2a...111

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de sier du må betale så er det dårlig altså! Da hadde jeg bytta frisør! Er jo ikke din feil at du ikke kan komme....

Akkurat det jeg tenker, jeg gjør dem jo en tjeneste med å ikke komme

Skrevet

Det er meg som over har skrevet at jeg håper at frisøren dekker dette, men at HI dekker 50%. Jeg er uenig med deg, frisøren skal også ha mat på bordet, de bør dele kostnaden. Det er også en risiko i det å bestille frisørtime i disse tider. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet at det beste er å ringe dem, problemet var at jeg har time med en gang de åpner

Litt sent nå, men er det "hustelefon" eller et mobilnummer de har da? Hvis det er mobil så kan du jo sende en melding i morgen tidlig i nitiden f.eks., og så ringe klokken ti. Det var også et godt forsøag å prøve facebook, men spørs om det er noe en frisør sjekker så ofte da..

Anonymkode: 1fd83...c1a

AnonymBruker
Skrevet

Hv

Litt sent nå, men er det "hustelefon" eller et mobilnummer de har da? Hvis det er mobil så kan du jo sende en melding i morgen tidlig i nitiden f.eks., og så ringe klokken ti. Det var også et godt forsøag å prøve facebook, men spørs om det er noe en frisør sjekker så ofte da..

Anonymkode: 1fd83...c1a

Hva er forskjellen på disse nummerere??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Akkurat det jeg tenker, jeg gjør dem jo en tjeneste med å ikke komme

Du gjør dem da ikke en tjeneste ved å ikke komme! Du er i karantene, punktum. Du risikerer bot om du drar, så du gjør deg selv en tjeneste ved å ikke dra.

Anonymkode: 94282...d90

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hv

Hva er forskjellen på disse nummerere??

«Husnummer» som ab-en du siterte snakker om er nok det samme som en fasttelefon😊

Anonymkode: e17e9...590

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...