Gå til innhold

Kjøttboller erstattes med planteboller på IKEA

Gjest Smiley99

Anbefalte innlegg

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo bare et supplement/alternativ til kjøttbollene, som de har hatt en stund allerede. Står ingen steder at de skal slutte med kjøttbollene!!?

Anonymkode: 0bd91...b47

Jo, de har til og med reklamert om det på TV. Men tror ikke de skal slutte med kjøttbollene med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forbasket tull å skulle fjerne disse. Ultraprosessert mat som er bearbeidet for å ligne kjøtt, hvor sunt er nå det? Når maten er bearbeidet, oppdelt og defragmentert til det uigjenklennelige? 
Ingrediensene er sunne og gode i sin naturlige form. Erter er best som suppe eller mos, og da smaker det erter. Havre spiser jeg gjerne som grøt, og da smaker det nettopp det det er - nemlig havre. Naturlig og godt.

Disse plantebollene kunne jeg sikkert smakt for nysgjerrigheten skyld, men ettersom havren ikke er sertifisert glutenfri har IKEA effektivt utelukket cøliakere fra å overhodet kunne prøve dem. Det vil sikkert være noen cøliakere som uforvarende eter disse frankensteinbollene av ren vane, og ikke oppdager før det er for sent at de faktisk inneholder noe de ikke tåler.

Anonymkode: 4b6fb...24c

Grønnsaksbollene er nok laget for å ligne grønnsaksboller. Ser ikke at boller et en naturlig form man kjøper kjøtt i. Boller er bare en form som er praktisk å bruke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvist skrev (2 timer siden):

Grønnsaksbollene er nok laget for å ligne grønnsaksboller. Ser ikke at boller et en naturlig form man kjøper kjøtt i. Boller er bare en form som er praktisk å bruke. 

Nei, det står i artikkelen til nettavisen at de skal smake helt likt som kjøttbollene og etter hvert erstatte de på lengre sikt. 

Jeg spiser aldri på IKEA, og sånn sett har det ingen betydning for meg, men dette her høres jo ganske sært ut spør du meg. 

Anonymkode: 137d8...077

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Smiley99 skrev (8 timer siden):

Hva tenker dere? Synes dere som meg at de kunne valgt å ha begge deler. Har ingenting i mot vegetarianere, men synes det er trist at dem blir borte.

Sluttet å spise de når det ikke lenger var valgfritt med grønnsaker. Sluttet å spise noe som helst på Ikea når min lokale sluttet med bacon.

Jeg spiser ikke svin, men likevel

Anonymkode: def17...7c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er både planteboller, grønnsaksboller, kyllingboller og kjøttboller fortsatt her. Men nå er tilbudet på resturanten bedre på IKEA Sverige enn IKEA Norge, og mye billigere. Varene i selve varehuset er ofte billigere i Norge.

Anonymkode: e5206...c8f

Det stemmer, Ikea er billigere i Sverige og Danmark. (Bare se på hjemmesidene for de forskjellige landene, og ta valuta hensyn)

Anonymkode: def17...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst?? Kommer til å boikotte hele IKEA nå, tragisk å fjerne kjøttbollene. De får takke seg selv når de går konkurs

Anonymkode: 218e3...de4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjenner stor forskjell på plantebollene og kjøttbollene, og kjøttbollene vinner i min smakstest. Kommer aldri til å kjøpe planteboller igjen!  Den vegetariske varianten som heter grønnsaksboller er der i mot veldig god, og min absolutte favoritt :) De kjøper jeg jevnlig i butikken der og putter i fryseren. 

Anonymkode: 5a518...bf0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Seriøst?? Kommer til å boikotte hele IKEA nå, tragisk å fjerne kjøttbollene. De får takke seg selv når de går konkurs

Anonymkode: 218e3...de4

IKEA konkurs pga. planteboller, ja det hadde jo vært noe 😂

Anonymkode: 6e848...996

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er de fjernet fra IKEA Norge? Det er fortsatt å få her i Sverige.

Neida, de serverer kjøttboller på Ikea akkurat som før. De serverer bare planteboller i tillegg, og det nuller visst nærmest ut disse kjøttbollene folk elsker så høyt at det finnes et kjøttfritt alternativ de kunne valgt å bestille hvis de hadde hatt lyst. 

Anonymkode: 22f67...0e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kågebruker skrev (11 timer siden):

Bare vent. Snart får vi sikkert kjøttfrie soner. 

Og portforbudboller

Anonymkode: c07a6...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste disse plantebollene før jul da jeg var på ikea en tur, og de var helt ok, de. Synes de smakte godt, jeg. Spiste i alle fall opp alle sammen! ) Det er ikke særlig ofte jeg spiser på Ikea når jeg er der og handler, så for meg er det ingen krise at kjøttbollene evt forsvinner. Plager ikke meg. Men jeg skjønner at mange vil savne de, da Ikea er jo verdenskjent for sine "swedish meatballs".

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiley99 skrev (12 timer siden):

Hva tenker dere? Synes dere som meg at de kunne valgt å ha begge deler. Har ingenting i mot vegetarianere, men synes det er trist at dem blir borte.

Ikea dummer seg ut. Uten kjøttbollene så kan folk liksågodt dra til en annen butikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Neida, de serverer kjøttboller på Ikea akkurat som før. De serverer bare planteboller i tillegg, og det nuller visst nærmest ut disse kjøttbollene folk elsker så høyt at det finnes et kjøttfritt alternativ de kunne valgt å bestille hvis de hadde hatt lyst. 

Nå pleier jeg, de gangene, jeg spiser der være der til frokostbuffet, men den har de midlertidig stengt på grunn av pandemien. Tror jeg har spist kjøttboller en gang på IKEA. Men prøvde grønnsaksbollene en gang, de var gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det står i artikkelen til nettavisen at de skal smake helt likt som kjøttbollene og etter hvert erstatte de på lengre sikt. 

Jeg spiser aldri på IKEA, og sånn sett har det ingen betydning for meg, men dette her høres jo ganske sært ut spør du meg. 

Anonymkode: 137d8...077

Det høres også ganske sært ut å bekymre seg for at Ikea sine kjøttboller muligens går ut av menyen i 2029 eller 2031, liksom. Hvis du planlegger en tur til Ikea i februar 2033, får du heller planlegge å kjøpe en annen kjøttrett på kafeen, da vet du. Og heller lage kjøttboller hjemme dagen før eller etter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner stor forskjell på plantebollene og kjøttbollene, og kjøttbollene vinner i min smakstest. Kommer aldri til å kjøpe planteboller igjen!  Den vegetariske varianten som heter grønnsaksboller er der i mot veldig god, og min absolutte favoritt :) De kjøper jeg jevnlig i butikken der og putter i fryseren. 

Anonymkode: 5a518...bf0

Grønnsaksbollene er også veganske om det har noen betydning.

Synes det er bra at IKEA er med på å begrense kjøttinntaket til folk jeg, det må jo tross alt ned om vi skal nå klimamålene. Aldri vært stor fan av svenske kjøttboller (tilogmed de min svenske svigermor lagde fra bunn), men tenkte å prøve plantebollene og se om de er noe bedre. Liker godt de veganske pølsene på IKEA, men de forsøker jo heller ikke å smake pølser 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Herregud, det er kjøttboller, slapp av. Kjøttboller og kjøttkaker smaker uansett høgg. Om plantebollene smaker bedre, kjør på. 

Anonymkode: d4f88...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fy faen, ikeas kjente kjøttboller... og de bytter det ut med plantesøppel og drit. Lykke til med det, hvorfor har de ikke begge deler?

Anonymkode: b51d1...5fc

Regner med at poenget med å bytte til plantebasert er at de ønsker å være mer miljøvennlige/dyrevennlige. Da blir det litt rart hvis de fremdeles har kjøttbollene i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde jeg veldig glad ☺️ tenk så mange dyr spart.

Anonymkode: 1e862...603

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er supert at et så stort firma som ikea velger å dra lasset i riktig retning og bli dyre og miljøvennlig 👏🏼

Anonymkode: 1e862...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...