Gå til innhold

dere som har barn: ser de fortsatt gamle disneyfilmer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat skaffet meg Disney + og har i løpet av julen sett igjen mange av de gamle Disneyklassikerene. Dette var filmer jeg så utrolig mye når jeg var barn (født på starten av 90-tallet) som Snøhvit, tornerose, den lille havfrue, askepott, ringeren i notre dame osv. Jeg elsket de som barn, og gjør det fortsatt. 

Når jeg har sett på disse filmene har jeg lagt merke til at de er endel mørkere enn dagens barnefilmer. Ringeren i notre dame er det mye helvetessnakk og en hel sang om at Esmeralda skal brenne 😂 og syns generelt skurkene er mye skumlere laget, i tillegg til at dialogen er mer intelligent og voksen.  Jeg tenkte aldri på dette som barn, men man hører jo mye snakk om at dagens mødre skjermer barna sine for det meste, og jeg har inntrykket av at barn idag er veldig lettskremte. Folk klager på skremte barn av reklamer på TV osv.. 

Lar dere barna deres se gamle disneyfilmer, og er de fortsatt interessante for dagens barn? 🤔 Har ikke barn selv og kjenner nesten ingen som har, så spør kun av nysgjerrighet. 

Anonymkode: e9626...ab0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooh yess!! Dagens barnetv er dritt

• Liker 9
Skrevet

Ja og njeeh.. Som små mente mine at de eldste (Dumbo, Snehvit etc) var skumle. De synes gjerne også at de jeg vokste opp med og elsket (Aladdin, Lion King etc) blir litt lange og noen ganger litt kjedelige.

De nye Disneyfilmene (Frost etc) synes de er helt magiske, så det kommer nok med alderen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna har sett disney filmer fra de var 2 år. Jeg mener de har godt av å se barnefilmer med mørkere monstre, stemning og der de ikke må lære noe. Alt barnetv nå for tiden er bare pedagogisk. Er til å få fnatt av 😣

Anonymkode: 07b8a...ef5

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lar dere barna deres se gamle disneyfilmer, og er de fortsatt interessante for dagens barn? 🤔 Har ikke barn selv og kjenner nesten ingen som har, så spør kun av nysgjerrighet. 

Jeg har tvunget mine til å se absolutt alle Disneyfilmene opp gjennom årene. De som de liker er Mulan og Toy Story. Thats it. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, det gjør de, men det er mest fordi jeg foreslår dem og ikke fordi de får idéen av seg selv. Jeg synes selv at en del av de gamle filmene er veldig trege og inneholder altfor mye sang så det er ikke så rart at de ikke blir så imponert heller.

Endret av Arkana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sylveon skrev (Akkurat nå):

Jeg har tvunget mine til å se absolutt alle Disneyfilmene opp gjennom årene. De som de liker er Mulan og Toy Story. Thats it. 

Så trist at de ikke slår an hos dagens barn! Er jo fantastiske filmer som er kjempebra laget 

• Liker 5
Skrevet

Alle barn bør se Pinocchio. Den er ubehagelig, men det er bare sunt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så trist at de ikke slår an hos dagens barn! Er jo fantastiske filmer som er kjempebra laget 

Ja, jeg er enig. Jeg syns de er fantastiske, og skulle ønske de fenget. Alle jeg har snakket med om dette har dessverre samme opplevelse med at det ikke er noe som fenger for ungene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jentungen liker både Tornerose og Snehvit godt. Hun har alltid vært glad i de litt mørkere/skumlere filmene. Samtidig elsker hun Frost også. 

Så jeg tenker det kommer an på ungen, de har gjerne ulik smak/preferanse de også.

Anonymkode: 9bdbd...900

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min fire åring elsker skjønnheten og udyret fra 90-tallet. Løvenes konge også. Aladdin falt ikke i smak. 😅

Anonymkode: 53185...724

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt kjedelig at mor eller far eller begge ofte dør i filmene.. min datter syns og dette er trist.. men ellers så ser vi jo på filmene 

Anonymkode: f4552...38c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Barna har sett disney filmer fra de var 2 år. Jeg mener de har godt av å se barnefilmer med mørkere monstre, stemning og der de ikke må lære noe. Alt barnetv nå for tiden er bare pedagogisk. Er til å få fnatt av 😣

Barne TV i dag suger som faen. Må være en gørr kjedelig «alt etter boka» person som lager den dritten der eller bestemmer det skal være på TV. Mer bråte enn det finnes ikke. 

Anonymkode: fcace...809

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

6 åringen min digger flere av de gamle filmene! Havfruen, Lady og landstrykeren og Løvenes konge er favoritter! 😅

Anonymkode: d0c9a...111

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snøhvit og Tornerose gikk på repeat her, og den eneste filmen jeg ville kalt «mørk» er Bambi der moren dør. Og noen skumle slåss-scener i Belle. 

Anonymkode: e5f41...fcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Snøhvit og Tornerose gikk på repeat her, og den eneste filmen jeg ville kalt «mørk» er Bambi der moren dør. Og noen skumle slåss-scener i Belle. 

Anonymkode: e5f41...fcc

da har du ikke sett ringeren i notre dame på en stund 😂 eller feks Taran og den sorte gryte, Pinocchio, eller Herkules - mye død og ting som jeg (antar?) kan oppfattes skummelt av barn og/eller hysteriske foreldre 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
fucsia skrev (1 time siden):

Ooh yess!! Dagens barnetv er dritt

Er der ikke barna som burde avgjøre det ?

Bårne Tv er tross alt ikke laget for voksne, 

Anonymkode: 133bc...d6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår på 5 har storkost seg med havfruen, Tornesrose, Snøhvit og løvenes konge. Noen scener er skumle, men jeg mener at vi var eldre når vi så disse filmene? 
ellers er selvsagt frost, toy story og innsiden ut helmaks🙌🏻☺️

Anonymkode: 9f4fc...18f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Barna ser masse på de Disneyfilmene jeg så da jeg var barn. 

Anonymkode: cad9a...ec0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Barne-TV var da pedagogisk om ikke mer på 90-tallet. Har du glemt Sesam stasjon? :) 

Anonymkode: e7747...436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...