Gjest Tea96321 Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Hei vi er ganske bekymret for smitte, med gode grunner som jeg ikke trenger å fordype meg i... kan vi da si at helsesøster skal bruke munnbind på neste kontroll? Har ikke spurt tidligere, og kan ikke sette munnbind på barnet akkurat, under 1 år synes det er viktigere å verne om ift smitte enn at barnet ser ett ansikt, akkurat nå når det er så usikkert mht smitte...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 I vår kommune bruker helsesykepleier og barnelege på helsestasjonen munnbind, og foresatte som er med babyen/barnet skal også ha det. Det er nok lokale forskjeller, men jeg kan ikke tenke meg at det er problematisk. Babyen min reagerer forøvrig ikke på munnbind, hun syns det er mye skumlere med folk som har briller. De klarer å lese mye i et ansikt, og f.eks. oppfatte at man smiler, bare ved å se øynene. Anonymkode: 506b6...b6e
Gjest Tea96321 Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I vår kommune bruker helsesykepleier og barnelege på helsestasjonen munnbind, og foresatte som er med babyen/barnet skal også ha det. Det er nok lokale forskjeller, men jeg kan ikke tenke meg at det er problematisk. Babyen min reagerer forøvrig ikke på munnbind, hun syns det er mye skumlere med folk som har briller. De klarer å lese mye i et ansikt, og f.eks. oppfatte at man smiler, bare ved å se øynene. Anonymkode: 506b6...b6e Okei, godt å høre andre bruker det 😅 tenker jeg ikke skal ha dårlig samvittighet
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Tea96321 skrev (4 minutter siden): Okei, godt å høre andre bruker det 😅 tenker jeg ikke skal ha dårlig samvittighet Nei, det det må være lov å be om, og her anser de det altså som nødvendig, så jeg syns det er rart hvis din helsestasjon mener det er en urimelig forespørsel (bor i en kommune med ganske lite smitte, men i nærheten av Oslo). Anonymkode: 506b6...b6e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Jeg synes det er frekt å be andre voksne bruke munnbind. Det er ikke lovpålagt og må være opp til den enkelte Anonymkode: 88884...2fb 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 Må ikke alle bruke det nå? I min kommune så bruker både helsesykepleier, barnelegen og hun i resepsjonen munnbind. De må bruke det sa hs på forrige kontroll. Anonymkode: 0716a...ecc
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 Noen steder er det jo til og med lovpålagt. Jeg hadde forklart helt fint situasjonen til helsesøster og spurt om hun hadde noe imot å ta på munnbind. Ser for meg at det ikke er problem i det hele tatt, og om hun reagerer så får hun reagere tenker jeg. Men fint å spørre på en høflig måte at dette handler om hun har mulighet til å ta hensyn til deres eget behov, at det ikkje blir en beskyldende forespørsel som om hun burde tenkt på det selv. Anonymkode: 5e1f8...3bb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 Burde jo være en selvfølge at helsepersonell bruker munnbind. Anonymkode: 5baba...565 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er frekt å be andre voksne bruke munnbind. Det er ikke lovpålagt og må være opp til den enkelte Anonymkode: 88884...2fb Ikke for helsepersonell nei. Og for meg er munnbind påbudt i taxi for eksempel. Anonymkode: 9c5bb...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå