Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere fått den nye lønnen som ble innvilget fra 1.oktober? Eller det var kanskje 1.november. Feks spesialsykepleier gikk opp fra 538 000 til 548000 men jeg har ikke sett noe lønnsøkning på lønnslippen enda. 

Anonymkode: ab7fb...c1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Huff og huff, dere sykepleiere tjener så dårlig 😢😢 (sarkasme for den som ikke skjønte)

Anonymkode: 3e56b...7a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff og huff, dere sykepleiere tjener så dårlig 😢😢 (sarkasme for den som ikke skjønte)

Dette er lønn for sykepleier med videreutdanning. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Du aner ikke hva du snakker om. (er ikke sykepleier selv) Men det ansvaret en sykepleier har for liv og helse. En fotballspiller tjener MILLIONER for å løpe etter en idiotisk ball og det er NULL samfunnsnytte. Mens en sykepleier som redder liv skal tjene en halv mill. Må jobbe dag, kveld, natt, helg, helligdager, julaften etc. Synes samfunnsnytte skal veie tungt ved lønn.

Anonymkode: 64bc7...723

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er lønn for en spesialsykepleier med maks ansiennitet. Jeg har master og en videreutdanning Norge skriker etter, og det er altså min makslønn. Vennene mine med master i andre fag (hvorav flere jobber i samme helseforetak med andre tin) tjener minst 100 000 mer enn meg. 

TS, mener lønnsoppgjøret skulle gjelde fra 1.10, men det går som regel noen mnd før etterbetalingen kommer. Endringen i tilleggene gjelder fra 1.mai 2021. 

Anonymkode: ce434...142

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Synes samfunnsnytte skal veie tungt ved lønn.

Må du slutte. De fleste jobber er samfunnsnyttige. Renovasjonsarbeidere er mye nyttigere enn sykepleiere, bør de tjener mer enn dere da mener du?

Utdannelse bør telle mest. 

Anonymkode: bd89f...93b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier med grunnlønn på over 500 000 og så er det alle turnustillegg oppå der = godt over 600 000 for de fleste som har den grunnlønna. Virker som sykepleiere er meget sneversynt på sin egen lønn og oppriktig tror at de tjener dårlig. På tide å spørre andre i tilsvarende yrker om deres lønn kanskje? Ambulansearbeidere, politi, brannmenn, folk i psykiatrien. 

ALLE I SAMFUNNET KAN IKKE HA HØYEST LØNN!!! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og sutringa om turnus og helligdagsjobbing... hvis sykepleiere virkelig ikke forstod at jobben innebar dette da de starta på utdanninga, så sier vel det noe om evnenivået 😂 DET ER SELVVALGT!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere hadde ikke trengt så høy lønn om dere ikke hadde hata jobben deres 🤷‍♀️ just saying.. 

Anonymkode: 0ad2e...660

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Wow hva skjedde med kommentarene? Jeg spurte når den nye lønnen ble utbetalt. Ingen sutring om lønnsforhandlingene her. Klagingen deres over sykepleiere får dere ta i en annen tråd. Tusen takk til dere med relevant svar. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere hadde ikke trengt så høy lønn om dere ikke hadde hata jobben deres 🤷‍♀️ just saying.. 

Anonymkode: 0ad2e...660

Det er et poeng. Faktisk.

Utover det så syns jeg ikke 548 000 kr i året for en spes.spl med massevis av kompetanse , erfaring og ansvar og med da 5 års utdanning - er bra! Tillegget utgjør ikke så mye lenger som det gjorde før - er hvertfall det jeg har hørt. Det spl KAN tjene godt på er å jobbe dobbelt, jobbe ekstravakter på toppen av sin 100% jobb men da skjønner sikkert de fleste at dette faktisk er lønn for ekstra timer og strev og ikke standard - lønn til en spl

Anonymkode: 0e364...5c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her. Wow hva skjedde med kommentarene? Jeg spurte når den nye lønnen ble utbetalt. Ingen sutring om lønnsforhandlingene her. Klagingen deres over sykepleiere får dere ta i en annen tråd. Tusen takk til dere med relevant svar. 

Høre med spl-forbundet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett noe til lønnsøkningen heller. Kommer kanskje i januar lønninga. 

Anonymkode: 712cc...9b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp fra 500 000 til 505 000 (spl med maks ansiennitet), får utbetalt det på lønnen i januar (sett lønnsslippen for januar) og etterregulert fra 1.10. Antar din lønn i januar vil være med ny lønn. 

Anonymkode: f34ad...2c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er et poeng. Faktisk.

Utover det så syns jeg ikke 548 000 kr i året for en spes.spl med massevis av kompetanse , erfaring og ansvar og med da 5 års utdanning - er bra! Tillegget utgjør ikke så mye lenger som det gjorde før - er hvertfall det jeg har hørt. Det spl KAN tjene godt på er å jobbe dobbelt, jobbe ekstravakter på toppen av sin 100% jobb men da skjønner sikkert de fleste at dette faktisk er lønn for ekstra timer og strev og ikke standard - lønn til en spl

Man tjener rundt 100 000 fra eller til med tredelt turnus. Så de lider ingen nød. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk opp fra 500 000 til 505 000 (spl med maks ansiennitet), får utbetalt det på lønnen i januar (sett lønnsslippen for januar) og etterregulert fra 1.10. Antar din lønn i januar vil være med ny lønn. 

Anonymkode: f34ad...2c9

Ts her. Jeg sjekket lønnsslippen nå og lønnen er ikke regulert opp. Så rart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. Jeg sjekket lønnsslippen nå og lønnen er ikke regulert opp. Så rart. 

Vi fikk beskjed om at etterbetalingen kommer i februar

Anonymkode: 6cbdf...38c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi fikk beskjed om at etterbetalingen kommer i februar

Anonymkode: 6cbdf...38c

Okei supert. Da gjelder det sikkert oss også. Takk:) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du aner ikke hva du snakker om. (er ikke sykepleier selv) Men det ansvaret en sykepleier har for liv og helse. En fotballspiller tjener MILLIONER for å løpe etter en idiotisk ball og det er NULL samfunnsnytte. Mens en sykepleier som redder liv skal tjene en halv mill. Må jobbe dag, kveld, natt, helg, helligdager, julaften etc. Synes samfunnsnytte skal veie tungt ved lønn.

Anonymkode: 64bc7...723

Det blir for idotisk å sammenlikne dere med fortballspillere, de tjerner på sponsorer det er ikke staten som betaler lønna deres. Det er forresten langt i fra alle fotballspillere som tjener flere millioner, ganske få ifht til antallet. 

Og det er mange andre yrker som også er viktige, og med dårligere betalt enn dere. Det er mye helsepersonell som ikke kunnet jobbet uten skole og bhg, de hadde ikke fått tak i nødvendige ærend uten butikkansatte, hatt varme og strøm til viktig utstyr uten elektrikere. 

Utdanning bør bestemme lønna sånn ca synes jeg. Man vet at utdanner man seg til helsepersonell må man jobbe turnus (mest sannsynlig), har smittefare og behandler syke. Utdanner du deg som butikkansatt vet du at det er mye jobb på gulvet, at du av og til jobber ugunstige tider, at du møter folk som ødelegge for andre. Utdanner du deg til barnehagelærer vet du at du kommer til å bli forkjøla, få omgangssyken, jobbe hektiske dager, være ute i alt av vær og vind osv.

Anonymkode: efbd2...8fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...