SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Jeg begynte å lage selv, og det gjøres enkel med fersk sei, potetmel, salt, pepper og fløte pluss melk. Jeg er ikke glad i persille, har aldri vært. Til nød på eggerøre. Så det kan jeg ikke bruke i fiskeboller. Eller på. Så spørsmålet er om dere har gode forslag til urter jeg kan bruke. De blir litt kjedelige, så trenger noe som piffer opp. Har dere ideer til tilsetninger? Har veldig lyst til å lage det i morgen med poteter, raspede gulrøtter og hvit saus. Kanskje stekt broccoli. Har dere ideer til urter og mer/annet tilbehør? Jeg er voksen og jeg elsker fiskeboller i hvit saus 😊 bruker reker i sausen iblant. Vil ha nye ideer.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Jeg liker godt stekt bacon til fiskeboller med hvit saus. Så pleier jeg å drysse på gastromat. Hummersaus er godt til. Dillsaus kan en bruke. Helt sikkert tusen andre ting også, men det er det jeg kommer på nå. Anonymkode: 4c60e...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Lag de med karri og finhakket vårløk. Anonymkode: 74598...a67 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Hva med litt gressløk, kunne det vært noe? Anonymkode: 500e3...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Revet muskatnøtt er også kjempegodt i fiskeboller. Anonymkode: 74598...a67 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 SoWhat? skrev (7 minutter siden): Jeg begynte å lage selv, og det gjøres enkel med fersk sei, potetmel, salt, pepper og fløte pluss melk. Jeg er ikke glad i persille, har aldri vært. Til nød på eggerøre. Så det kan jeg ikke bruke i fiskeboller. Eller på. Så spørsmålet er om dere har gode forslag til urter jeg kan bruke. De blir litt kjedelige, så trenger noe som piffer opp. Har dere ideer til tilsetninger? Har veldig lyst til å lage det i morgen med poteter, raspede gulrøtter og hvit saus. Kanskje stekt broccoli. Har dere ideer til urter og mer/annet tilbehør? Jeg er voksen og jeg elsker fiskeboller i hvit saus 😊 bruker reker i sausen iblant. Vil ha nye ideer. Jeg bruker som oftest hvitløk, chili, koriander og ingefær i fisk. Sei har en sterk egensmak og tåler mer enn den dvaske persillen eller litt «salt og pepper». Parmesan er også godt til eller i fisk. Det samme er rosmarin, timian, estragon, lavendel, rose, oregano, salvie, karri, muskat etc. Går det til en lammesteik så går det i fiskeboller. Men hvorfor har du fløte og melk i fiskebollene dine? gir det noen form for fordel for smaken? Anonymkode: b5bc9...633 2
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bruker som oftest hvitløk, chili, koriander og ingefær i fisk. Sei har en sterk egensmak og tåler mer enn den dvaske persillen eller litt «salt og pepper». Parmesan er også godt til eller i fisk. Det samme er rosmarin, timian, estragon, lavendel, rose, oregano, salvie, karri, muskat etc. Går det til en lammesteik så går det i fiskeboller. Men hvorfor har du fløte og melk i fiskebollene dine? gir det noen form for fordel for smaken? Anonymkode: b5bc9...633 Takk! Du nevner mye jeg liker her! Muskat er nydelig. Og chili. Mye jeg vil prøve ut her. Fløte og melk bruker jeg pga oppskriften. Hva annet skulle jeg bruke?
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg liker godt stekt bacon til fiskeboller med hvit saus. Så pleier jeg å drysse på gastromat. Hummersaus er godt til. Dillsaus kan en bruke. Helt sikkert tusen andre ting også, men det er det jeg kommer på nå. Anonymkode: 4c60e...3cd Takk! En så til meg at gastromat er beste krydder. Får prøve det. Humnersaus høres nydelig ut!
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Lag de med karri og finhakket vårløk. Anonymkode: 74598...a67 Takk! Vårløk er veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 Fiskeboller på bare sei? Det beste er hvis en blander ulike fiskeslag. Helst litt hyse og lyr iallefall. Anonymkode: 49819...1df 1
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Revet muskatnøtt er også kjempegodt i fiskeboller. Anonymkode: 74598...a67 Elsker muskat 🙂
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva med litt gressløk, kunne det vært noe? Anonymkode: 500e3...4f5 Ja, det liker jeg veldig godt. Så det kan jeg jo prøve 🙂
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #13 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fiskeboller på bare sei? Det beste er hvis en blander ulike fiskeslag. Helst litt hyse og lyr iallefall. Anonymkode: 49819...1df Ok. Ja, det prøver jeg gjerne! Får man tak i det på Meny? Eller må man gå i fiskeforretning?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #14 Skrevet 8. januar 2021 Meny bør nok ha, og fiskeforretninger/fiskebiler. Jeg selvfisker. Synes sei er godt, men er oppvokst med "fiskmat" basert på blandingsfisk. Anonymkode: 49819...1df 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #15 Skrevet 8. januar 2021 Gressløk og gul løk. Anonymkode: 7cb7f...fb7 1
SoWhat? Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Gressløk og gul løk. Anonymkode: 7cb7f...fb7 Liker løk og spiser mye av det. Men aldri prøvd til annet enn stekt sei. Hm. Kan jo teste ut. Det kan overraske positivt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå