AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Hei, er noen her kjent med om nycoplus multitabletter er tilstrekkelige for gravide? Anonymkode: 0bb67...1e3
Wilma89 Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Det viktigste er at det er nok folat. Vanlige multivitamin-tabletter inneholder som regel bare 200 mikrogram folat, mens gravide anbefales å ta 400 mikrogram folat. Bare å lese på boksen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Just now, Wilma89 said: Det viktigste er at det er nok folat. Vanlige multivitamin-tabletter inneholder som regel bare 200 mikrogram folat, mens gravide anbefales å ta 400 mikrogram folat. Bare å lese på boksen. Ok, takk for raskt svar Anonymkode: 0bb67...1e3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Holder lenge med folat. Dra heller til legen og sjekk om du mangler vitaminer. Er da fullstendig unødvendig å ta vitaminer bare for å ta det. Anonymkode: 10645...889 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, er noen her kjent med om nycoplus multitabletter er tilstrekkelige for gravide? Anonymkode: 0bb67...1e3 Ja, de inneholder både jod og tilstrekkelig med folat. Jeg tok Nycoplus multivitamin og omega 3 gjennom graviditeten. Anonymkode: cfc2f...688
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 I utgangspunktet holder det jo med folat. Men så er det mange som trenger jern, litt vitamin d, og det er vanskelig for mange å få i seg nok jod. Så da er plutselig multivitaminer et godt alternativ. Sjelden nødvendig med egne gravidprodukter, de koster jo ofte mye mer Anonymkode: 82732...903 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Bruker Lifeline Gravid, koster litt mer, men det er verdt det. Man trenger ikke bare folsyre. Omega-3-fettsyrer og jod feks er viktig for utvikling av nervesystemet Anonymkode: 0ddbb...394
WilhelmineAmalie Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Nyco pluss gravid har 400 mikrogram folat😊
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Nycoplus multivitamin har både nok folat og nok jod. Jeg tok det om omega3-tabletter. Anonymkode: 3e524...f74
Pillowtalk Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker Lifeline Gravid, koster litt mer, men det er verdt det. Man trenger ikke bare folsyre. Omega-3-fettsyrer og jod feks er viktig for utvikling av nervesystemet Anonymkode: 0ddbb...394 Den blå tabletten smaker/lukte helt krise🤢 Apotekteknikeren sa at denne esken hadde nesten helt det samme innholdet som nyco gravid?😃
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 Pillowtalk skrev (53 minutter siden): Den blå tabletten smaker/lukte helt krise🤢 Apotekteknikeren sa at denne esken hadde nesten helt det samme innholdet som nyco gravid?😃 Jeg er enig med deg! Og det er vel den blå som er multivitaminen tror jeg... jeg kjøpte denne men klarte ikke få i meg den blå. For å ikke la hele pakken gå til spille erstattet jeg den blå tabletten med Nycoplus multivitamin. Anonymkode: cfc2f...688
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 Jeg har ikke noe multivitamin, men tok jod og folat i første trimester. Gikk over til vanlig b vitamin da jeg så at det inneholdt like mye folat da, begynte å miste ufattelig mye hår så et desperat forsøk på å bedre det.. Så tar jeg tran og også jern fra uke 18, ca 3-4 dager i uka da det var anbefalt etter uke 18. Så tar nå b vitamin, tran, jod og jern. Anonymkode: 9a9b1...8fc
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 Wilma89 skrev (11 timer siden): Det viktigste er at det er nok folat. Vanlige multivitamin-tabletter inneholder som regel bare 200 mikrogram folat, mens gravide anbefales å ta 400 mikrogram folat. Bare å lese på boksen. Etter uke 12 var det nok med det som er i multivit, sa fastlegen min 👍🏻 Anonymkode: b66ef...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #14 Skrevet 9. januar 2021 Ta Folat første 12 ukene. Ellers ble jeg anbefalt av jordmor multivitamin - de på dagligvare butikk var helt ok - og så tar jeg omega 3. Jeg er 12+5 idag og tar Folat ut denne uken. Derretter et det 200 mikrogram i multivit jeg tar, og legen sa det var innafor. Jeg kunne fortsette på Folat tilskudd også, det var ikke farlig. Jeg tror jeg får imeg litt Folat fra kostholdet også, og har tatt det i flere mnd allerede da vi har prøvd en stund, så tenker det er ok med 'bare' multivit videre Anonymkode: b66ef...d2d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #15 Skrevet 9. januar 2021 Man trenger folsyre hele svangerskapet., ikke bare før befruktning og de 12 første ukene. Synd at ekstra fokus på de 12 første ukene pga fare for ryggmargsbrokk forståes (også sv helsepersonell) som at man ikke trenger folsyre fra uke 12 🙄 Anonymkode: 0ddbb...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå