Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker man det på nyfødt baby? Eller kun når de er eldre og mer ute av vogna?

Anonymkode: b4bae...847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så kaldt så bør ikke baby være ute.

Har aldri brukt kuldekrem på mine to barn, heller ikke da de ble større.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bevist ved flere anledninger at kuldekrem ikke har noen effekt?

Anonymkode: 4abb1...0c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blålilla skrev (9 minutter siden):

Er det så kaldt så bør ikke baby være ute.

Har aldri brukt kuldekrem på mine to barn, heller ikke da de ble større.

Jeg er førstegangs, så vet ikke jeg? Men her er det i verste fall minus 10 grader i februar. Kan jeg ikke ta med baby ut i bilen og i butikken? Eller dra på helsestasjon til veiing, eller trille tur? 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var liten hatet jeg når mamma smurte kuldekrem i ansiktet mitt fordi jeg følge det ble kaldere, men hun trodde ikke på meg. I senere tid har det blitt en sannhet at kuldekrem som inneholder vann faktisk er skadelig for huden, og at kuldekrem som ikke inneholder vann likevel kan ha motsatt effekt dersom kremen ikke trekker godt nok inn i barnets hud, og uansett har det ingen effekt. 
babyens hud er vel ganske fet? Så jeg vil anta at kremen ikke vil trekke godt nok inn (jeg kan ikke mye om hud, så jeg vet ikke).

jeg trodde kuldekrem var en sånn 90-tallsgreie og at ingen bruker det lenger. Får man virkelig fremdeles tak i kuldekrem?

Anonymkode: 0d293...5e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kuldekrem er ikke bra, det er et helt totalt unødvendig produkt på markedet. 

Anonymkode: 63522...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da jeg var liten hatet jeg når mamma smurte kuldekrem i ansiktet mitt fordi jeg følge det ble kaldere, men hun trodde ikke på meg. I senere tid har det blitt en sannhet at kuldekrem som inneholder vann faktisk er skadelig for huden, og at kuldekrem som ikke inneholder vann likevel kan ha motsatt effekt dersom kremen ikke trekker godt nok inn i barnets hud, og uansett har det ingen effekt. 
babyens hud er vel ganske fet? Så jeg vil anta at kremen ikke vil trekke godt nok inn (jeg kan ikke mye om hud, så jeg vet ikke).

jeg trodde kuldekrem var en sånn 90-tallsgreie og at ingen bruker det lenger. Får man virkelig fremdeles tak i kuldekrem?

Anonymkode: 0d293...5e5

Kom på det da jeg så at Camilla Pihl brukte det på sin baby. Men jeg er førstegangs, så jeg aner virkelig ikke...?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vask baby I ansiktet en stund før dere drar, start bilen en stund på forhånd. Så er det helt greit å ta med seg babyen ut. Ikke akkurat nå for nå er det ikke engang lov med besøk, og handling bør skje minst mulig, men når man må så er det helt ok å ut med babyen, uten kuldekrem. Over 10 minus skal ikke baby ut pga at det er for kaldt for lungene, men kjapt fra døra til bilen er greit, tenker jeg. 

Anonymkode: 8b634...02c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvsagt bevege deg fra A til Å utendørs med et nyfødt barn (da trenger du ikke kuldekrem), men jeg ville ikke oppholdt meg utendørs når det er så kaldt. 

Jeg har forøvrig også hørt at det har ingen virkning evt er verre.

Anonymkode: 47461...362

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kuldekrem som i at vi smører med tykk krem i morgenstellet. 

Anonymkode: 32392...dd4

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bruker kuldekrem som i at vi smører med tykk krem i morgenstellet. 

Men begynte ikke med det før jeg så at det var behov. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er førstegangs, så vet ikke jeg? Men her er det i verste fall minus 10 grader i februar. Kan jeg ikke ta med baby ut i bilen og i butikken? Eller dra på helsestasjon til veiing, eller trille tur? 

Du kan ta med baby inn og ut av bilen for å komme deg steder, men jeg ville ikke trillet tur eller latt baby sove ute i vogna osv. når det er -10 og kaldere 😊

Anonymkode: b2892...93b

AnonymBruker
Skrevet

Nyfødte skal ikke være ute når det er så fryktelig kaldt (mange minus) pga umodne lunger. Da forsvinner problemet :) 

Anonymkode: d6a46...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...