Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nyutdannet 2020, med under snittet i karakterer, dessverre. Ingen relevant arbeidserfaring. 

På et magisk vis har jeg klart å få drømmejobben, saksbehandler i NAV. Har virkelig vært overlykkelig.

Starter 18 januar. Og nå har jeg fullstendig angst. Vil jeg klare jobben? Hvor krevende er den? Jeg er veldig redd for å ikke utføre en god jobb.. Kan dere som gikk uerfarne inn i en sånn jobb forklare hvordan dere opplevde dette...?

Anonymkode: 75f16...22e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Jobben er lite krevende og de fleste har liten eller ingen erfaring. 

Anonymkode: 1133a...fc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nyutdannet 2020, med under snittet i karakterer, dessverre. Ingen relevant arbeidserfaring. 

På et magisk vis har jeg klart å få drømmejobben, saksbehandler i NAV. Har virkelig vært overlykkelig.

Starter 18 januar. Og nå har jeg fullstendig angst. Vil jeg klare jobben? Hvor krevende er den? Jeg er veldig redd for å ikke utføre en god jobb.. Kan dere som gikk uerfarne inn i en sånn jobb forklare hvordan dere opplevde dette...?

Hvor i landet er dette? Med hvilken oppgaver?

Anonymkode: 79aa5...519

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor i landet er dette? Med hvilken oppgaver?

Det er statlig, med familie-, og pensjonsytelser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er statlig, med familie-, og pensjonsytelser. 

Jobber selv i Familie- og pensjon. Du får god opplæring. Du trenger ikke være bekymret for om du vil klare jobben! Det viktigste er å gjøre seg godt kjent med regelverket, og få erfaring. Etter hvert som man kommer inn i det går det som en lek, det er en utrolig behagelig og fin jobb. Fleksitid, muligheter for overtid i helger hvis man ønsker det (litt avhengig av hvilken ytelse du jobber med) osv., og på min avdeling mye sosialt med trivelige kollegaer (ikke nå for tiden da pga. korona). Tenker du bør glede deg, gratulerer masse med jobb!

Selv synes jeg det er en veldig givende jobb. Det føles godt å vite at jeg leverer vedtak av god kvalitet fordi jeg er godt kjent med regelverket og har erfaring. Jeg har også vært ny, men tiden går fort. I tillegg må vedtak godkjennes av en annen saksbehandler før de sendes ut, så hvis det er feil i vedtaket får du det underkjent og må endre på det. Man lærer mye på den måten, særlig i starten vil man få en del underkjente vedtak. Men det er sånn for alle og er viktig for å lære :) Følte meg litt overveldet i starten, blant annet av fagsystemene vi bruker, men ser mye vanskeligere ut enn det er. Før du vet orde av det har du kommet godt inn i det.

Anonymkode: 811b4...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Høres spennende ut👍🏼 Så fort du har lært deg systemene er mye gjort. Viktigste er opplæringen i regelverket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...