Gå til innhold

Barnet mitt på 7 kan ikke svømme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De skal starte med svømmeundervisning på skolen neste uke? Hva er målet med denne undervisningen. Skal de lære alle barna å svømme, eller er det forventet at de skal kunne noe fra før?

Anonymkode: c73f2...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting er forventet. Målet er å lære barna å vær sikker i vannet uavhengig om de kan å svømme fra før av eller ikke. 

Null stress om ditt barn ikke kan å svømme fra før av.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her har de svømming på 2. Og 4. trinn. De færreste kan svømme i 2., de første kan i 4. Har en 3. klassing som ikke kam svømme, håper hm lærer det før 4. klasse. Skal gå litt ekstra i svømmehallen fra til 4. Har et annet barn som lærte å svømme som 6-åring

Anonymkode: e6b7c...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar. Da er målet altså å bli trygge i vannet? Ikke lære å svømme?

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Lærte meg å svømme i førsteklasse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De skal starte med svømmeundervisning på skolen neste uke? Hva er målet med denne undervisningen. Skal de lære alle barna å svømme, eller er det forventet at de skal kunne noe fra før?

Det forventer at dei skal kunne svømme 200 meter ved utgangen av 4 klasse. 3 av min barn hadde ekstraundervisning i 5 kl med svømming for å nå det målet.

Anonymkode: 8028d...040

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forventer at de skal bli trygge over og under vann, kunne svømme 200 meter og at de har en viss peiling hvis det skulle skje en ulykke. De barna som ikke lærer dette løpet av 4 klasse får ekstra timer i 5 klasse 

Anonymkode: 0c037...495

AnonymBruker
Skrevet

I starten er målet å bli trygg i vannet. Men før de går ut 4.klasse skal de være svømmedyktige.

Anonymkode: 6a549...97c

Skrevet

Her kjøres tryggivann-kurs (tryggivann.no) hvor første kurset er fra ca. 5-års alder. Min jente kunne stupe og komme seg til kanten i slutten av andre klasse og hun begynte i begynnelsen av første klasse. Nå i tredje klasse (kurs fem) har de begynt å crawle med både armer og bein

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fortsatt ikke svømme godt, er 30 år nå. Hadde svømmeundervisning på barne- og ungdomsskolen, men det hjalp ikke noe særlig.

Anonymkode: 5030a...153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...