Gurooooooooo Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Hei! Fra sykehuset ble det anbefalt å vaske baby med rent vann, eventuelt olje. Når startet/ starter dere å vaske hendene til baby med såpe?
Sirinna Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Vasket med våtservietter frem til ca ett år, etter barnehagestart vasket vi med vann og såpe etter bhg og før måltid osv. Har alltid badet hver kveld ☺️
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Så lenge de er babyer synes jeg ikke man trenger å vaske hendene mer enn ved bading egentlig. Eventuelt bare vaske over med en våt klut når de begynner å gripe ting. 🙂 Anonymkode: 02137...ae2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Ved ca 3 mnd alder, om kvelden og innimellom om morgenen. Anonymkode: 10c81...f38
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Babyer ligger nå bare der og stirrer, er ikke akkurat sånn at hendene er borti så mye 🤔 En av feilene jeg gjorde da jeg fikk baby, var at jeg helt glemte å vaske hendene hans! De ligger jo gjerne med nevene knyttet, og jeg var ikke flink nok til å vaske inni håndflaten og krikene og krokene der. En dag så jeg at han hadde blitt sår og øm inni håndflaten, fikk sååå dårlig samvittighet! Krymper meg fortsatt når jeg tenker på det i dag. Storytime fra meg der, altså. Poenget er at en våt klut sikkert holder i massevis mens de er baby. Anonymkode: c1521...b0c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Enig i at vann holder lenge på baby. Helst ikke våtservietter. Bruk tørrserviett med vann til både hender og bleieskift. Anonymkode: de563...ac5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Vann og klut. Tørke etterpå Anonymkode: db1bd...a6f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Begynte med liiitt mild såpe ved ca 5-6 mnd alder, da skulle han jo ta, plukke og kladde på ALT. Nå som han er 14 mnd bruker vi alltid såpe og hyppig håndvask da hendene hans er kronisk groskitne 😮 Anonymkode: b170f...ff7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Babyer ligger nå bare der og stirrer, er ikke akkurat sånn at hendene er borti så mye 🤔 En av feilene jeg gjorde da jeg fikk baby, var at jeg helt glemte å vaske hendene hans! De ligger jo gjerne med nevene knyttet, og jeg var ikke flink nok til å vaske inni håndflaten og krikene og krokene der. En dag så jeg at han hadde blitt sår og øm inni håndflaten, fikk sååå dårlig samvittighet! Krymper meg fortsatt når jeg tenker på det i dag. Storytime fra meg der, altså. Poenget er at en våt klut sikkert holder i massevis mens de er baby. Anonymkode: c1521...b0c Gjør de det? Baby regnes som tiden fra 0-12 måneder. Mine barn lå IKKE bare og stirret i taket til de var 12 måneder 😅 Jeg har brukt mild babysåpe til håndvask etter måltider når fra de begynte å spise med hendene rundt 7 måneder. Lukten av leverpostei og makrell i tomat forsvinner ikke med fuktig klut. Anonymkode: c83ef...36f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå