Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan komme med litt innspill til meg.
Mannen og jeg sliter i forholdet om dagen og sexlivet er nok det som skaper flest krangler. Mannen er konstant misfornøyd og sier det føles som om han lever i et sexløst forhold. Han føler han ikke får nok bekreftelse fra meg og at jeg ikke virker interessert i han og forholdet vårt fordi jeg ikke tar mer initiativ. Det ender i tillegg ofte med at jeg avviser han da han konstant prøver seg. 

Jeg er ikke enig og føler vi har sex ganske ofte til å ha små barn ov mye søvnløse netter. Vi har tre barn, 10 mnd, 3 år og 6 år. I snitt vil jeg tro vi har sex 4-6 ganger i mnd. Jeg føler meg utslitt og har ikke mer å gå på akkurat nå. Jeg prøver å forklare at det vil ta seg opp når minstemann begynner å sove bedre, men mannen mener vi har ventet lenge nok og at om det ikke er bra nå kommer det aldri til å bli det.

Jeg er så redd for at han skal gå fra meg på grunn av dette. Hvordan er det med sexlivet til dere andre som har eller har hatt små barn? Må jeg bare «ta meg sammen» og bli med selv om jeg er sliten og ikke føler lyst flere dager i uken? 

Anonymkode: 924ab...342

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke han sliten? Eller er det bare du som er våken om natta? 

Anonymkode: d628d...05f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes 4-6 ganger i mnd høres ganske bra ut i denne perioden jeg! Egentlig generelt også, men alle er jo forskjellige.

Han har tydeligvis større sexlyst, og det er greit, men han virker lite forståelsesfull.

Anonymkode: 6d34a...2b8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer sex enn hva vi har om dagen :) 4 åring, 14 åring og gravid her. Jeg skulle gjerne hatt mer sex, men 😅 Det blir liksom en sånn helgegreie; 4 åringen kommer alltid inn til oss på natta og 14 åringen sitter ofte med oss på stua å ser film til så sent at vi alle blir trøtte uansett i helgene, så det blir typ sånn søndagsmorgen rimelig raskt etter at minstemann har stått opp å sitter på nettbrettet eller har skrudd på tvn i stua og tenåringen fortsatt sover 😅 

Trøst han med at folk har det værre. Her er det kanskje 3-4 ganger i mnd per nå. 

Anonymkode: d6e3c...d47

• Liker 3
Skrevet

Hvor ofte hadde dere før småbarn? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misunner deg for at du har såpass ofte sex. Jeg markerer i kalenderen når det faktisk skjer, og sist jeg fikk meg noe var i September 2020. (Jeg sjekka)

OG VI HAR IKKE BARN ENGANG!

Hvordan er det meningen at du skal ha lyst når han maser og du er sliten uten avlastning? At du bare skal "ta deg sammen"? Han kan ta seg en bolle. Eller enda bedre, han kan være en ordentlig mann, avlaste deg slik at du ikke er sliten hele tiden og la være og mase til du tar initiativ selv.

Hvis du har hverken ork eller lys til mer, så blir ikke situasjonen akkurat bedre av at han sutrer og klager som en unge.

Anonymkode: cd054...1f7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

4 - 6 ganger i uka høres perfekt ut for meg. Skulle ønske jeg og kjæresten hadde det oftere. Her skjer det maks 2 ganger i måneden og jeg har sluttet å bry meg. Vi har ikke barn.

Anonymkode: 43c58...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4 - 6 ganger i måneden*** mente jeg å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi også på det nivået.. Hele første året var jeg innmari sliten og følte meg touched out. Hjalp da mannen min (på eget insj) begynte å «parkere» meg i sofaen og varte meg opp (f.eks fyre i peisen, finne noe god drikke) og sa «slapp av litt mens jeg legger barna». Og stod opp med barna på morgenen. Da fikk jeg mer overskudd også

Anonymkode: c84b3...e4f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

«For lite sex» er ikke en absolutt størrelse. Det som er for lite for kona, er gjerne for mye for mannen - eller omvendt. Uansett hvor lite eller mye sex du ønsker, bør behovet være i takt med hva partneren har behov for. 

Anonymkode: 28e08...9d3

• Liker 5
Skrevet

4-6 ganger i måneden synes jeg er mye i den livsfasene dere er i. 
hva gjør han for å hjelpe deg med å få lyst oftere da? Han får komme med en bedre løsning enn masing.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil si dere har bra med sex. Her går det flere måneder i mellom, og vi har eldre barn. Men så lenge begge parter ligger på det samme sex behovet så spiller det liten rolle om hva som er mye eller for lite sex i et forhold. Det beste er selvsagt å ha like stor eller liten libido, selv om det ikke er så lett. 

Anonymkode: f9d7c...675

AnonymBruker
Skrevet

Her er det 0 sex. 

Vi har en 12 åring og en 5 åring. 

4,5 år siden sist 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 05fa6...c4a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sex rundt 3 gang i uka. Innimellom sjeldnere, innimellom oftere. Men skal sies at vi har store barn, og vi har mye tid når de er ute av hus. Jeg får litt panikk hvis vi ikke har hatt sex på en uke, med mindre det er en spesiell grunn, så da bruker jeg egle meg innpå han.. Det er nemlig jeg som er den som har minst lyst og tar minst initiativ, han er jo klar hele tiden, men maser ikke. (annet at jeg ofte får en stiv en mot kroppen min, så jeg vet jo at han er interessert). Men som sagt, innimellom må jeg "ta meg sammen", for min egen del, jeg vet jo nemlig at jeg liker sex veldig godt, men jeg "glemmer" det hvis det går mer enn noen dager siden sist.. 

Jeg mener IKKE at du skal ta deg sammen og bare ha sex med han uansett, altså, jeg mener at dere må finne en hyppighet som passer dere begge. Òg, ikke glem at vi damer ofte er skrudd sammen sånn at vi går litt i sex-dvale hvis vi går lenge uten, da kan det liksom bare være.. Men, hvis det overhodet ikke føles godt for deg når dere HAR sex, skal du selvsagt ikke gjøre det. 

Anonymkode: ba734...87d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 4-8 ganger i mnd, ingen barn. Vi har pratet om dette og er samstemte om MINST én gang i uka og er fornøyd med sånn vi har det. Vi er nok veldig heldige som har like behov, ihvertfall sånn vi har det nå. Mulig dette endrer seg.

Ta en prat med mannen din. Dere må møtes på halvveien på et vis, eller han må bidra mer hjemme så du eventuelt får økt energi/lyst. Jeg mener dere har regelmessig sex og synes ikke mannen din har sutregrunn. Han kan da onanere dersom han er kåt og du ikke ønsker sex? Vi kan onanere her hjemme selv om vi er fornøyd med antall samleier. Synes det virker så rart at damer alltid skal stå til disposisjon for mannens behov. Han må også ta ansvar for egen seksualitet og ikke legge alt ansvaret over på deg. 

Sett deg ned med mannen og beskriv for ham hvordan du FØLER, ikke «du ER så masete, du ER så slitsom». Lykke til 🤗

Anonymkode: 40818...68c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For å nyte sex og bli kåt, så må man stresse ned og få overskudd! Det hjelper ikke å syte om for lite sex, og at det aldri kommer til å bli bedre! Han kan avlaste deg med baby og huset i stedet. Skjemme deg ut med massasje, selv uten sex som mål! Kose med deg!

Anonymkode: 1ee48...0ae

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hva er det med noen menn? Rase, furte og krangle seg til sex. Ja det høres lurt ut. 🥴🤦‍♀️

Som en 5 åring som vil ha sjokolade i butikken. 

Han får avlaste deg, sørge for at du får mer overskudd og varte deg opp litt, så ordner det seg trolig bedre. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er det 0 sex. 

Vi har en 12 åring og en 5 åring. 

4,5 år siden sist 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 05fa6...c4a

Og dere er sammen fordi...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han føler han ikke får nok bekreftelse fra meg og at jeg ikke virker interessert i han og forholdet vårt fordi jeg ikke tar mer initiativ. Det ender i tillegg ofte med at jeg avviser han da han konstant prøver seg. 

Det er mulig dere har "nok" sex i følge et snitt eller noe, men de følelsene han har bør du ta på alvor! Jeg sleit med dette sammen min eksmann, og i ettertid har jeg fått en kjæreste som pga sykdom fikk lavere sexlyst enn meg, og NÅ forstår jeg hva jeg utsatte eksmannen for. Eksmannen var dessverre dårlig på å si at han var lei seg og slikt, han gikk ofte til "angrep" i stedet og det førte oss ingen vei. Men jeg husker jeg fikk en viss forståelse for problemet etter å ha lest en samlivsspalte, og da begynte vi med at vi hadde sex men ikke samleie eller forventning om at jeg skulle ha orgasme. Det ble nærhet, kyssing, kjærtegn og runking av han, og kos og gode kyss til meg, og en gladere mann. Nå i ettertid skulle jeg ønske jeg hadde gjort mer for eksmannen min. Først når du er den som begynner å lure på om du er attraktiv og elsket, kan du virkelig forstå hvor vondt det er. Så prat om det, snakk om følelsene rundt det, prøv å forstå hverandre. Gi han andre tegn på at du finner han attraktiv. Nærhet må ikke være sex heller. Gå gjerne til en samlivsrådgiver eller noe. I tillegg til at han har det vondt, er jo faren der for at han kan bli betatt av en annen dame om han tror du ikke elsker han, ikke fordi han ikke får sex, men alt det sex gir uttrykk for. Jeg syns det er dårlig gjort når damer sier "han får skjerpe seg" fordi han har lyst på mer sex. Det er jo et uttrykk for kjærlighet og attraksjon! 

Anonymkode: 376e8...e06

• Liker 4
Skrevet

Dere har tre små barn og det krever mye! 

Ikke ha sex når du kjenner at hele deg sier nei, det ødelegger sexlivet. Kan du heller vise mannen din at du er glad i han med litt mer fysisk nærhet i form av klemmer og nærhet? Og gjerne noen gode ord? Det kan være at han savner mer enn bare sex, men ikke er så god til å sette ord på det. Vi ønsker alle å være attraktive for partneren vår. 

Jeg ville tatt en prat med han om hvordan dere kan få satt av litt tid til å ta vare på hverandre som kjærester. Og det behøver ikke være de store gester med helgetur osv. Men en kaffekopp sammen hver dag hvor dere ikke prater om barn. En serie som dere følger sammen hvor dere er henslengt i sofaen og er nær hverandre. Gjøre små, hyggelige ting for hverandre og vise hverandre raushet og omsorg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...