Mezzosoprena Skrevet 19. januar 2021 #41 Skrevet 19. januar 2021 minister-mio skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig Ok, så det var en kommentar til de som mente at dette var vinklingen? Det du skriver er nemlig ikke så lett å forstå.
minister-mio Skrevet 19. januar 2021 #42 Skrevet 19. januar 2021 Teatrica skrev (45 minutter siden): Ok, så det var en kommentar til de som mente at dette var vinklingen? Det du skriver er nemlig ikke så lett å forstå. Tja, jeg syntes det var ganske rett fram og tydelig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #43 Skrevet 19. januar 2021 Teatrica skrev (59 minutter siden): Ok, så det var en kommentar til de som mente at dette var vinklingen? Det du skriver er nemlig ikke så lett å forstå. Teatrica skrev (På 13.1.2021 den 11.28): Hæ? Hva er det du svarer på, egentlig? Når noen svarer i en tråd uten å sitere er det hovedinnlegget de svarer på. Anonymkode: b1b8a...130 5
Mezzosoprena Skrevet 19. januar 2021 #44 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når noen svarer i en tråd uten å sitere er det hovedinnlegget de svarer på. Anonymkode: b1b8a...130 Så fint at du tar deg tid til å forklare meg hvordan KG fungerer da - tusen takk... Men det forutsetter at alle kan disse "reglene"...
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #45 Skrevet 19. januar 2021 Teatrica skrev (8 minutter siden): Så fint at du tar deg tid til å forklare meg hvordan KG fungerer da - tusen takk... Men det forutsetter at alle kan disse "reglene"... Tenker du at hvis noen mangler forståelse for reglene på kg så eksisterer ikke disse reglene? Anonymkode: b1b8a...130 5
Mezzosoprena Skrevet 19. januar 2021 #46 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du at hvis noen mangler forståelse for reglene på kg så eksisterer ikke disse reglene? Anonymkode: b1b8a...130 Nei, jeg tenker at det er lov å spørre om hva vedkommende mener hvis man er i tvil...
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #47 Skrevet 19. januar 2021 Teatrica skrev (4 minutter siden): Nei, jeg tenker at det er lov å spørre om hva vedkommende mener hvis man er i tvil... Så bra, nå trenger du ikke være i tvil lenger. Svar i tråden er svar til hi Anonymkode: b1b8a...130 1
Kalevala Skrevet 19. januar 2021 #48 Skrevet 19. januar 2021 Teatrica skrev (46 minutter siden): Men det forutsetter at alle kan disse "reglene"... Denne regelen finnes i absolutt alle forum. Det er ren logikk. 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #49 Skrevet 19. januar 2021 Gurimalla59 skrev (På 8.1.2021 den 16.48): Jeg har sett alle episodene som er lagt ut på NRK av «Ulven kommer» og forstår ikke helt om faren/stefaren var voldelig fra begynnelsen av, ellerom han ble drevet til det av stedatteren og barnevernet. Er det noen som har noen tanker rundt dette, etter enda bedre et svar. Drevet til å utøve vold av stedatteren og barnevernet? Snakk om ansvarsfraskrivelse. Om han utøver vold, er det ene og alene hans ansvar. Anonymkode: 02257...a55 16
minister-mio Skrevet 19. januar 2021 #50 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Drevet til å utøve vold av stedatteren og barnevernet? Snakk om ansvarsfraskrivelse. Om han utøver vold, er det ene og alene hans ansvar. Anonymkode: 02257...a55 Ikke sant! 3
Mezzosoprena Skrevet 19. januar 2021 #51 Skrevet 19. januar 2021 Kalevala skrev (1 time siden): Denne regelen finnes i absolutt alle forum. Det er ren logikk. Jada, det er greit - jeg har skjønt det. Men jeg synes svarene var så rare at jeg nå likevel valgte å spørre om igjen jeg da... Beklager. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #52 Skrevet 19. januar 2021 Jeg jobber med dette og hadde riktig teori fra første episode etter å ha sett Holly bli intervjuet på Barnehuset. Var samtidig veldig redd for at serien skulle ende med at Holly var «syndebukken» da det er et stort samfunnsproblem at barn ikke blir trodd og at familier som trenger hjelp blir oversett fordi systemet nærmest ikke våger å gå dypt nok inn i sakene. De som har laget serien har gjort en enormt god jobb. Samfunnet i dag skaper barn med problemer og gjør barn til problemer fordi vi ikke leter etter årsaken til hvorfor barna utrykker seg som de gjør - alt har stort sett en sammenheng. Vondt å lese om dere som har opplevd vold selv❤️ Anonymkode: 75222...48d 10
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #53 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 16.56): Hmm denne vinklingen tenkte jeg faktisk ikke på engang. Jeg fikk det for meg at han har vært sånn hele veien. Datteren må gå å sjekke hva lydene er når de har sex feks. Noe som sier at hun er bekymret. Han er overbeskyttende, altså han spør hva kona driver med hele tiden. Da hun sa hun var på møte så ringte han barnehagen for å sjekke om de hadde møte. Kona virket heller ikke så veldig sjokkert første gang vi fikk se at han var voldelig, mer «Ånei, ikke igjen». Anonymkode: d7733...35b De hadde sex som var på grensen til usunt for to voksne mennesker som har vært gift og samboere i mange år og som har to barn. De har høylytt sex og med døra åpen, jeg skjønt allerede fra den scenen at begge foreldre var dårlige omsorgspersoner og lite ressurssterke som voksne mennesker. Det bevitner om totalt mangel på impulskontroll, sosiale evner og en sunn relasjon. Ingen oppegående og gode folk har sånn sex når de har vært gift i mange år, har barn i huset og at de klår på hverandre mens ungene sitter å ser på. Blir bare kvalm egt. Ingen jeg kjenner holder på sånn, ikke de jeg datet som hadde barn holdt på sånn, ikke foreldrene mine etc. men hadde en venninne med en psykisk ustabil og ressurrsvak mor med alkoproblemer som oppførte seg rimelig patetisk enda vi var hjemme hos henne, hun lå med fitta si løs på kjøkkenbenken mens typen slikka henne og jeg så det som barn, de hadde også høylytt sex med døra åpen mens rommet var helt inntill våres. Sånne tendenser ser man bare hos folk som ikke eier dømmekraft og aldri burde få ha omsorg for en unge... Jeg har selv vært i et dårlig forhold og vært borti giftige menn, så leste ganske fort på han at han var skyldig og forstyrra. Å ha vill sex med dama si hele tiden er et tegn på kvinneundertrykkelse, sinneproblemer og at man er psyko. Menn som er stabile og elsker dama si har lidenskapelig og rolig sex. Man får ikke nytelse av å pumpe på, gjør heller vondt. Gurimalla59 skrev (På 8.1.2021 den 16.48): Jeg har sett alle episodene som er lagt ut på NRK av «Ulven kommer» og forstår ikke helt om faren/stefaren var voldelig fra begynnelsen av, ellerom han ble drevet til det av stedatteren og barnevernet. Er det noen som har noen tanker rundt dette, etter enda bedre et svar. Han var voldelig fra begynnelsen. Det er typisk for psykopater og narsissister at når de blir pushet og utfordret at begeret renner over. Det kommer fram hvis du følger med at mora ble slått hele tiden, men dattera sa hun selv ble slått fordi det skulle få mora til å gå ifra han. Han har også hatt en dårlig barndom med en alkis far som gjorde at han ble sånn. Han hadde også to voldsdommer på seg. Anonymkode: 3aff6...618 5
Mheihei Skrevet 20. januar 2021 #54 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 23.26): Jeg syntes moren og prøvde å hjelpe Holly så godt hun kunne. Ymtet frempå å bo hver for seg en periode, men stefaren slo raskt ned på det. Hun stilte og segselv i et dårlig lys bevisst tror jeg etter at mannen ble sendt ut av omsorgsmøtet. Syntes og at det var tydelig fra starten av hva som egentlig skjedde, men jeg har gått i hennes sko selv, med barn. Anonymkode: 587eb...f85 Jeg synes ikke det. Hun stilte ikke seg selv i et dårlig lys på det møtet? Hun ga jo Holly all skylden. Greit nok å leve i skam, fornektelse, være avhengig og samtidig ikke tørre å forlate fyren fordi man er redd. Men for meg er det uforståelig at du kan gi barnet ditt ene og alene skylden for å «finne på» ting og være «et veldig vanskelig barn som burde vært utredet» som moren sa på familierådet. Det var jo bare oppspinn. Delvis dog fra stefar. Men det er kanskje en logisk forklaring på det. 3
Eeemil Skrevet 29. januar 2021 #55 Skrevet 29. januar 2021 Kjempegod serie. Jeg lot meg føre hit og dit av handlingen. Jeg fanget opp at faren hadde et farlig kroppsspråk og var dominerende, men trodde faktisk at det var Holly som var den manipulerende i serien. Måten hun styrte lillebroren på, omtrent uten å vise empati, var vond å se på. Forstod godt reaksjonen til begge foreldrene. Til og med i tunnelen virket det som om hun ville framprovosere vold fra stefaren. Først i de siste episodene fikk jeg sympati for Holly. Før voldsscenen virket det på meg som om foreldrene hadde et solid forhold. Men så feil kan man ta. Derfor et høyt terningkast fra meg. 3
Connie Skrevet 30. januar 2021 #56 Skrevet 30. januar 2021 Den serien er en veldig bra serie. Liker den👍 Synes den er trist og at den samtidig tar opp viktige temaer.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #57 Skrevet 30. januar 2021 Likte den først, men synes slutten var elendig. Om ingen hadde trodd på Holly, men stefaren hadde endt opp med å ta livet av én eller flere i familien... Se, det hadde vært et godt plott. Nå ble det bare teit. Anonymkode: 4c264...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #58 Skrevet 2. februar 2021 For meg kom tvilen om han var voldelig eller ikke hovedsaklig fordi jeg tenkte personene som lagde serien kanskje lagde et plott der det skulle virke som han var skyldig, men så var han det ikke. For alle tegnene pekte på at han var voldelig. Anonymkode: 78695...09b 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #59 Skrevet 3. februar 2021 Denne var vond å se. Jeg har vært «moren». Og jeg skammer meg sånn. Har evig dårlig samvittighet for hva barna mine har opplevd. Selv om jeg dro til slutt. Ordene til Lars på slutten gjorde inntrykk. Han sa til faren at alle kan ha en jævlig barndom, men en tar egne valg som voksen likevel. Anonymkode: f5605...58a 5
Kvinnenavn Skrevet 3. februar 2021 #60 Skrevet 3. februar 2021 Jeg tolket det som at moren ikke går fra forholdet, velger heller å så tvil om datterens psyke og utsette barna sine for traumer, ikke bare ensidig fordi hun var redd for samboeren. Men også fordi hun er manipulert og isolert med han og tror hun ikke klarer seg alene, uten han. For meg ser forholdet dem i mellom ut, ikke kun preget av frykt, men også en intens lidenskap og «kjærlighet», slik mange usunne forhold kan være. Man tror ikke man kan leve uten den andre og man har blitt så avhengig, blant annet med å skyve bort eller la seg skyve bort fra andre nære relasjoner. Hun har jo ikke engang nummeret til moren sin og ingen venninner. Hun prøver å bruke samme teknikk på datteren... ved å forhindre henne fra å ha kontakt med Jonatan. Slik kan hun forhindre at de får en nær relasjon, og dermed at hun forteller familien hemmeligheter til han. Moren er en elendig mor, som ikke beskytter barna sine mot vold. Når datteren er så utrolig modig som hun er, motarbeider moren henne. Jeg hadde aldri tilgitt min mor, hvis jeg var Holly. Jeg håper mange kan se seg selv i denne serien, og lærer noe. Utrolig sterk serie. Terningkast 6. Holly the Hero 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå