Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er slikt at flertallet opplever seg mer forelsket når de har ferie fra jobb og hverdagsliv, eller motsatt.

Jeg blir mer forelsket i ferien enn ellers, for da har jeg liksom mer tid og anledning til det. Mannen er mer tilgjengelig, og vi gjør trivelige ting i lag. Og den evindelige jobben opptar ikke så mye plass i hodet..

Samtidig er jo risikoen for flere gnisninger også tilstede, ulike forventinger, samt mer "familiekluss" som nok kan ødelegge for harmonien...

Så, mitt svar er "mer forelsket", basert på flere års erfaringer. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss er det også mer. Da har begge mer overskudd, og det er godt å se at vi bruker av overskuddet til å gjøre ting sammen, og at vi har det bedre på slutten av ferien enn på starten. Det må da være et tegn på at vi har det ganske ok som par:)

Skrevet

Ja, mer her også. Å ha ekstra fritid, som man kan fylle med akkurat det en vil, i tillegg til at man blir i godt humør av ferie, sommer, sol og varme gjør godt for forholdet. :hjerter_rundt:

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, det er nok slik, fordi alle problemene "forsvinner" på magisk vis, og den grå og kjedelige hverdagen er laaangt borte. :)

Skrevet

Da må jeg velge hverdagen og med 365 dager i året så priser jeg meg lykkelig for det :)

Skrevet

Jeg elsker ferie, og jeg elsker å reise bort sammen med min kjære... Vi blir absolutt mer forelsket når vi har fri og kan være sammen hele dagen, pluss oppleve masse moro sammen. Alikevel er vi flinke til å kose oss også i hverdagen, og å glede oss til å gjøre ting sammen. Det setter jeg veldig pris på. Vi jobber begge to mye, og da er det viktig for meg at vi koser oss når vi er sammen.

Skrevet

Ferien brukes til så mangt. Er vi sammen vennene våre, eller barna våre, eller bare gjør hyggelige ting vi to - blir vi forelsket. Er vi sammen hans familie, er det skikkelig turn off for min del. De bor heldigvis langt unna, så besøkene begrenses til annethvert år. Og da maks en uke. Det kan jeg leve med :ler:

Skrevet

Blir som nyforelsket i ferien. Har et ganske "turboliv" til vanlig, så det blir mye mer kos i ferien. Hærlig. Det er bare så synd ferien er så kort.. Men man går jo på hverdagen med skikkelig ladede batterier da. Så får man se om "nyforelskelsen" varer til julestria er over :)

Gjest feriefrua
Skrevet

Det er aldri så mye seperasjoner og kø til fam.verkontor som etter ferien.

Man skal ta igjen mye i ferien. man stues sammen og gnisninger so var der før, blir bare verre.

Ofte er ferietid for par med barn slitsomme. De skal pleie forhold, samtidig som barna skal ha ferie. De skal også besøke fam på begge sider.

Det er en grunn til at mange gruer for ferien/glad de skal på jobb etter ferien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...