Gå til innhold

Bruker menn også forlovelsesring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt et inntrykk av at det kun var kvinner som brukte dette? Og er det meningen at man senere skal bære den sammen med gifteringen?

Anonymkode: 970cf...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bærer den begge to, og det gjorde også min forrige forlovede som ble min ektemann. Han bar også gifteringen frem til han nesten mistet fingeren etter å ha blitt hengende etter ringen. Da ble den igjen hjemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tradisjonelt har vel begge hatt forlovelsesring som har blitt brukt som giftering etter bryllupet.

Skikken med forlovelsesring med diamant bare til dama er vel en skikk som har kommet fra amerikanske filmer.

Anonymkode: f60a1...257

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Norge kjøper man tradisjonelt to gullringer når man blir forlovet, og begge bærer ringer. Den pusses opp før bryllup, og brukes i ringutvekslingen. Har venner som har gjort det slik :)

Jeg ble fridd til med diamantring, og spurte om mannen ville ha en ring. Han sa nei, han ville heller at vi skulle legge litt penger i gifteringene. Så her tar han på ring når vi gifter oss, og vi får et matchende sett :) Jeg fortsetter å bruke diamantringen også.

Anonymkode: 6d749...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I omgangskretsen er det alle varianter, ingenting er vanlig eller uvanlig lenger. 

Mannen min brukte ikke forlovelsesring. Gifteringen tar han på innimellom. Jeg bruker ikke gifteringen, da jeg har diamantringer jeg synes er penere. Men nå har de knapt vært på siden mars, da jeg synes ringer og spriting er noe søl. 

Anonymkode: 02e3d...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

🏻 Enig med deg om ringer og søl. På jobb har vi forbud på håndsmykker (klokke,armbånd,ringer) da dette er bakteriebomber og nå i disse covid-dagene får vi hvertfall ikke bære håndsmykker.

Min forlovede har ikke ring men han ser frem til å få giftering som jeg har tidligere nevnt til han at jeg ikke tror han kommer til å bruke fast da han ikke er helt typen til gull/smykker.

Anonymkode: acd56...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I min omgangskrets: nei. Diamant på kvinnen frem til bryllup, og gifteringer på begge etter bryllup. Med mindre du er mannlig homofil, da bærer den som ble fridd til forlovelsesring frem til bryllup.

Anonymkode: 53fb4...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...