Gå til innhold

Valg av forlover når man ikke har noen nære venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vil bare starte med å si at jeg ikke er forlovet enda, men samboeren og jeg skal gifte oss i fremtiden. Og uansett hvor mye jeg gleder meg til det når den dagen kommer så går jeg med en klump i magen.

Det er nemlig sånn at jeg har ingen nære venner. Jeg har mange bekjente og en del venner, men ingen som jeg føler at er nære nok til å være forlover for meg.

Pga dette ønsker jeg meg også et veldig lite bryllup, typ kun meg, samboer og datteren min. Jeg vet at han egentlig ønsker seg en stort og tradisjonelt bryllup og jeg ønsker at han skal få det bryllupet han drømmer om (jeg har allerede hatt det en gang tidligere). 

Jeg har heller ingen søsken som jeg kan spørre da jeg ikke er veldig nær med broren min. 

Er det noen her inne som er i samme situasjon?  Har dere noen tips og råd?

Anonymkode: a4237...609

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var forlover for en barndomsvenninne jeg egentlig ikke har hatt kontakt med de siste årene, annet at hun oppsøkte meg litt før  og vi fikk kontakt igjen. Hun sa hun valgte meg fordi jeg var den eldste venninnen hennes.  Vet mange velger den vennen de har kontakt med som de har kjent lengst. Andre velger den som er viktigst i livet deres nå selv om vennskapet har vart kort. Evt kan du faktisk velge datteren din om dere er nære. Eller ta kontakt med noen som var nær nå og opprette kontakt og se om det er hyggelig å treffes av og til og når dere så skal gifte dere etterhvert spørre denne personen. Kan en av disse løsningene fungere?

Anonymkode: 29d4e...d2b

• Liker 3
Skrevet

En mulighet er å ta vielsen i utlandet, bare med dere to og evt. datteren din. Da vil de på ambassaden eller sjømannskirken fungere som vitner. Det går an å gjøre noe liknende på tinghuset, men det kan være enklere å forsvare at dere ikke har noen gjester til selve vielsen hvis dere tar det i utlandet. Da blir det liksom vielse og bryllupsreise i ett.

Så kan dere ha en stor middag og fest for alle når dere kommer hjem, sånn at man får det store bryllupet på den måten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med at dere bare dropper forlovere og har vitner (foreldre feks)? 

Anonymkode: 16dd1...435

• Liker 2
Skrevet

Kan du ha datteren din som forlover og en "hjelper" som signerer papirene for henne? en tante eller noe slikt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kusine, fetter, tante o.l. Har han noen i familen sin du trives ekstra godt med? Søsken, søskenbarn? 

Min samboer er fra utlandet og har ingen nære venner i Norge, han vil ha min bror til forlover. Jeg har min kusine. Om min bror ikke har mulighet til å stille opp (pga korona og han bor et stykke unna) vil min samboer velge min forlovers mann. 

Anonymkode: 7450c...421

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et lignende problem, men omvendt kan du si. Det ble vanskelig å velge, siden jeg hadde flere nære venninner fra flere stadier av livet. Så jeg valgte mamma! Og det har jeg aldri angret på, for det brakte oss nærmere enn noen gang! Det ble et minne for livet for oss to.

Anonymkode: cbd5c...f6b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen nær familie som er logisk å velge. Og datteren min er bare 6 år, så tror ikke hun kan være det. hun gleder seg bare til å være brudepike. 

Jeg har en veldig liten familie med kun tre onkler som alle er over 70 år. 

Drømmer vel litt om å "rømme" til las vegas og ta bryllupet da, men det vil knuse hjertet til jenta mi. Så det er uaktuelt. 

I tillegg ønsker samboer et stort tradisjonelt bryllup og det vil jeg gjerne gi han. For meg er det ikke såååå viktig. Det er bare en dag i resten av våre liv. 

De to nærmeste jeg har er jobbvenninner. Er det rart å eventuelt spørre de to når en tid kommer?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ingen nær familie som er logisk å velge. Og datteren min er bare 6 år, så tror ikke hun kan være det. hun gleder seg bare til å være brudepike. 

Drømmer vel litt om å "rømme" til las vegas og ta bryllupet da, men det vil knuse hjertet til jenta mi. Så det er uaktuelt. 

I tillegg ønsker samboer et stort tradisjonelt bryllup og det vil jeg gjerne gi han. For meg er det ikke såååå viktig. Det er bare en dag i resten av våre liv. 

De to nærmeste jeg har er jobbvenninner. Er det rart å eventuelt spørre de to når en tid kommer?

TS

Hvem skal mannen din ha, tror du? Hadde det vært en mulighet å velge kona hans f.eks.?

Hvis de ikke er veldig nære blir det kanskje litt rart når dere skal jobbe sammen. Jeg ville ikke vært så komfortabel med å bli spurt om noe sånt av en kollega, skal jeg være ærlig. Men det kommer an på hva du legger i jobbvenninne - å spise lunsj sammen på jobb hver dag, eller møtes dere utenfor jobb også?

Siden du skriver at det ikke er giftemål med det første, kan du også prøve å bli bedre venn med en eller begge av de før det blir aktuelt med forlover.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo sikkert en grunn til dette, at noen har hauset opp at hun skal være brudepike. Veldig dumt å involvere små barn i sånt, når du selv har lyst på noe helt annet :) 

Skrevet

Du er ikke forlovet enda så bli bedre kjent med vennene dine sånn du en dag kan spør dem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress med det nå TS. Plutselig så møter du noen du klikker godt med. Det er også lov å ikke velge en kvinne. Kanskje han også har en søster hvor dere kommer godt overrens? 

Anonymkode: 10a43...760

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress med det, og ikke la frykten for å ikke ha en forlover du har kjent i årevis hindre deg i å ha det bryllupet du (eller samboer) vil. Kanskje dere kan droppe forlovere begge to og heller ha to vitner som skriver under papirene? Eventuelt kan du jo forklare situasjonen for en av jobbvenninnene dine eller en annen venninne. Hvis en av mine jobbvenninner hadde vært i samme situasjon og forklart det til meg hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å stille opp som forlover

Anonymkode: 414ec...9ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde datteren min som forlover - kun fordi jeg (og hun) hadde lyst ❤️

Anonymkode: 4c659...f7f

Skrevet

TS

Hvorfor har du ikke nære venner lenger?

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (5 timer siden):

TS

Hvorfor har du ikke nære venner lenger?

Har dessverre mistet mange av mine gamle venner pga et forhold med en veldig kontrollerende x. 

Han godkjente dem ikke og hindret meg i å ha kontakt med dem. Og jeg har nok endret meg mye i løpet av det forholdet så har ikke så mye til felles med dem lenger. 

i tillegg jobber jeg skift slik at jeg alltid jobber kveld når mini ikke er hos meg. det gjør det også vanskelig å dyrke vennskap slik som jeg burde.

pluss at jeg trives veldig godt i mitt eget selskap. er ganske introvert. så da har det ikke vært en prioritering heller når jeg først har en kveld alene.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 16.20):

TS

Ta med datteren deres til Vegas? 

Anonymkode: 42104...db8

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har dessverre mistet mange av mine gamle venner pga et forhold med en veldig kontrollerende x. 

Han godkjente dem ikke og hindret meg i å ha kontakt med dem. Og jeg har nok endret meg mye i løpet av det forholdet så har ikke så mye til felles med dem lenger. 

i tillegg jobber jeg skift slik at jeg alltid jobber kveld når mini ikke er hos meg. det gjør det også vanskelig å dyrke vennskap slik som jeg burde.

pluss at jeg trives veldig godt i mitt eget selskap. er ganske introvert. så da har det ikke vært en prioritering heller når jeg først har en kveld alene.  

Der ser du.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 16.20):

Ta med ungen til Las Vegas også da så er det problemet løst 😁

Jeg har 2 kandidater i mitt liv som kunne vært forlovere, men jeg har ikke lyst på stort bryllup og fest. Jeg kommer til å droppe forlovere, og bare finne på noe med min kommende mann. Som f.eks stikke til Las Vegas om koronasituasjonen blir bedre eller noe sånt

Anonymkode: a898c...588

Skrevet

Uansett om dere rømmer avgårde eller har et lite bryllup må noen fylle ut forlovererklæring på forhånd, altså må du velge noen. Men vedkommende må ikke være til stede når dere gifter dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...