Gå til innhold

Gå for grått/hvitt hår i en alder av 48? (Mann)

Anbefalte innlegg

Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Jeg er en fiktiv mann på 48 - har endel grå hår.

Burde jeg og alle menn farge håret selv om vi får allergiske reaksjoner?

Og hva er gubbesveis?

Burde jeg farge skjegget? 

Jeg ser og det er endel sminkeprodukter for menn. Hva bør jeg bruke for å ikke se gubbete ut?

Kona mi er helt naturlig, men det ansees jo bare for sexy silverfoxy. 

Endret av Fnuggolina
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen burde farge håret, det er harry og ukledelig for alle aldere og kjønn, bortsett fra tenåringer.

Anonymkode: 71cb2...d3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du, den var god du😂😂😂

Menn er best naturlig. Farging av hår får dem til å se gamle ut. Langt hår er gubbete. Spesielt om det er lite igjen på toppen. Sleng på en ølmage og noen tattiser så kan du legge 10-20 år på din faktiske alder. Sminke for menn er for pyser.

Anonymkode: 392d6...abe

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du, den var god du😂😂😂

Menn er best naturlig. Farging av hår får dem til å se gamle ut. Langt hår er gubbete. Spesielt om det er lite igjen på toppen. Sleng på en ølmage og noen tattiser så kan du legge 10-20 år på din faktiske alder. Sminke for menn er for pyser.

Hvorfor er menn best naturlig? 

Kona mi har alltid klagd på frisørutgiftene mine, men etter hun så min naturlig grånende kompis på 45 som seriøst så 10-20 år eldre hun holdt hun tyst 🤷‍♀️

Underlivsbehåring dog, det aksepterer hun at er naturlig. Kroppshår generelt og. Det er KUN det på hodet som hun ønsker farget. 

Jeg fikk faktisk etsende hull i hodebunnen og allergisjokk, ble nesten blind. Men heller det enn de gamlisgrå hårene tenker jeg....

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Ser jo seriøst 20 år yngre ut med hårfarge! 🤷‍♀️

590D44FA-E33A-409E-80A8-D430A7D483A6.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Liker grått/hvitt hår på menn. De må gjerne farge om de får det bedre selv, men ikke for min skyld.
K38

Anonymkode: 0ed67...4e9

Skrevet

Jeg synes menn er fine med grått hår og skjegg jeg.  Men det må være kortklipt, begge deler. 

Ikke sminke på menn, for guds skyld. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er turn-off med menn som farger håret.

Anonymkode: e33d1...298

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er turn-off med menn som farger håret.

Men ikke med kvinner som gjør det?

Hvorfor forskjell?

Hvorfor er mann «finest, naturlig» og kvinner «gammal kjærring med konesveis»?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror gubbe sveis må være den typiske kransen rundt med null og niks på toppen.

Bruk litt mascara og concealer for å ikke se gubbete ut. Du kan bruke rød eller mørk rosa leppestift på fest, men bruk det for guds skyld ikke i dagslys, da ser du ut som en slutty gubbe.

Bruk naturlige hårfarger som henna. Da kan du for eksempel ha en knallrød farge som gjør at folk ser på håret i stedet for rynkene.

Anonymkode: d90e2...79a

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (9 minutter siden):

Hvorfor forskjell?

Forskjellen er at jeg liker menn, ikke damer. 

Jeg bryr med ikke om damer farger håret eller ikke. Om de er "gammal kjærring" har ikke bare med sveis å gjøre, men hele framtoningen.

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (21 minutter siden):

Hvorfor forskjell?

Point taken👍

Faktisk gjorde din morsomme vri på mitt innlegg at jeg har tatt en avgjørelse😉

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forskjellen er at jeg liker menn, ikke damer. 

Jeg bryr med ikke om damer farger håret eller ikke. Om de er "gammal kjærring" har ikke bare med sveis å gjøre, men hele framtoningen.

Ah. Så menn med grånende hår går alltid fresht/fint kledd, er meget veltrente og tar seg generelt så smashing ut at de kommer unna med de ellers samme naturlige aldringstegn som kvinner, som jo bare har en hel fremtoning av gamliskjerring. 

Mhm.

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (3 minutter siden):

Ah. Så menn med grånende hår går alltid fresht/fint kledd, er meget veltrente og tar seg generelt så smashing ut at de kommer unna med de ellers samme naturlige aldringstegn som kvinner, som jo bare har en hel fremtoning av gamliskjerring. 

Mhm.

Hvordan du klarte å lese det ut av det jeg skrev skjønner jeg ikke.

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Point taken👍

Faktisk gjorde din morsomme vri på mitt innlegg at jeg har tatt en avgjørelse😉

Så bra :)

Sort, blondt, rødt, brunt og alle disse variantene med innslag av grått eller helgrått er hårfarger alle sammen.

Helt banalt at kvinner skal MÅTTE putte kjemikalier på seg hver 3. uke fordi det liksom ikke er lov å ha naturlige tegn på menneskelig utvikling, 

Selv fortsetter jeg så lenge jeg gidder/kan med etellerannet, sannsynligvis striper.

På IG har flere kontoer om du søker etter «silver sisters/silver hair» osv. Viser hele prosessen. Masse fine eksempler der synes jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (8 minutter siden):

Så bra :)

Sort, blondt, rødt, brunt og alle disse variantene med innslag av grått eller helgrått er hårfarger alle sammen.

Helt banalt at kvinner skal MÅTTE putte kjemikalier på seg hver 3. uke fordi det liksom ikke er lov å ha naturlige tegn på menneskelig utvikling, 

Selv fortsetter jeg så lenge jeg gidder/kan med etellerannet, sannsynligvis striper.

På IG har flere kontoer om du søker etter «silver sisters/silver hair» osv. Viser hele prosessen. Masse fine eksempler der synes jeg :) 

Jeg er møkk lei av farging. Og her blir det enten å gjøre noe drastisk som å bleke det helt ned og gi det en kunstig grå/hvit farge for å slippe ettervekst, eller bare å la det gro it. Det siste går nok fort. Har en helt syk hårvekst. 1,5 cm ettervekst nå og det er 3 uker siden siste farging. Helt seriøst, målt i dag

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er møkk lei av farging. Og her blir det enten å gjøre noe drastisk som å bleke det helt ned og gi det en kunstig grå/hvit farge for å slippe ettervekst, eller bare å la det gro it. Det siste går nok fort. Har en helt syk hårvekst. 1,5 cm ettervekst nå og det er 3 uker siden siste farging. Helt seriøst, målt i dag

Det vanlige å gjøre for en gradvis prosess er vel striper? Gradvis for å lysne håret?

Tar ca 2 år å få det vokst ut helt.

Om du ikke takler å bare la det Gro naturlig ut så må man nok beregne noen frisørbesøk ja.

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (7 timer siden):

Det vanlige å gjøre for en gradvis prosess er vel striper? Gradvis for å lysne håret?

Tar ca 2 år å få det vokst ut helt.

Om du ikke takler å bare la det Gro naturlig ut så må man nok beregne noen frisørbesøk ja.

Skal ikke striper i dette håret. Vil ikke ta to år å gro ut mitt. Undecuten er grodd ut. I nakken vil det ikke være farget hår ved neste klipp. Lengste håret er vel max 10 cm langt. Vokst 1,5 cm på 3 uker. La oss si det vokser så mye på en mnd (selv om det faktisk vokser fortere her). Da vil det ta ca 5 mnd å gro ut det som gjenstår her (har 1,5 cm ettervekst allerede). Kortere tid om jeg klipper litt ekstra kort på siste klipp. 
Blir enten det eller å bleke ned alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...