AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Kommunen har utgitt følgende på sine Facebooksider: "ikke ha besøk, og ikke dra på besøk." Jeg bor alene og har hjemmekontor, går ikke på butikken. Altså har jeg ikke kontakt med noen. Andre enn kjæresten. Som også har hjemmekontor, men et barn hjemme et par dager i uka. Kjæresten pleier å være her 1 dg/uke. Regjeringen har gitt unntak til aleneboende, men ikke her. Vi kan altså bare møtes ute. I kulda blir det korte møter. Og uansett pålagt å holde meter'n. Seriøst? 😪 Innlegget passer under flere forumdeler: samliv, helse, jus - men jeg falt på samliv/relasjoner. Anonymkode: 8dd7d...f56 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Hvorfor er ikke unntaket i din kommune? De nevnte vel ingen spesifikke kommuner i pressekonferansen? Anonymkode: f3cc6...d33 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Det må være ok å besøke kjæresten bare dere to! Anonymkode: 7b7fa...6d5 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kommunen har utgitt følgende på sine Facebooksider: "ikke ha besøk, og ikke dra på besøk." Jeg bor alene og har hjemmekontor, går ikke på butikken. Altså har jeg ikke kontakt med noen. Andre enn kjæresten. Som også har hjemmekontor, men et barn hjemme et par dager i uka. Kjæresten pleier å være her 1 dg/uke. Regjeringen har gitt unntak til aleneboende, men ikke her. Vi kan altså bare møtes ute. I kulda blir det korte møter. Og uansett pålagt å holde meter'n. Seriøst? 😪 Innlegget passer under flere forumdeler: samliv, helse, jus - men jeg falt på samliv/relasjoner. Anonymkode: 8dd7d...f56 I hvilken kommune har ikke enslige lov å få besøk av en person? Anonymkode: aa7a2...4b4 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Har de spesifisert at det ikke er unntak for de som bor alene i din kommune, eller har de bare glemt å ta med den biten? Jeg hadde forholdt meg til nasjonale retningslinjer her. Anonymkode: 2c954...076 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Jeg hadde valgt å ha besøk av kjæresten. Særlig vi som bor alene trenger å se andre mennesker. Anonymkode: 51d3a...667 15
Mariss@68 Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Er det en forskrift eller anbefaling i din kommune? Høres veldig strengt ut, er det ekstremt mye smitte? 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Følg tiltakene og slutt å let etter smutthull. Anonymkode: 8ddd9...c77
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Selvfølgelig skal du og kjæresten besøke hverandre. Dere er en enhet selv om dere ikke ennå har valgt å ha felles bolig. Anonymkode: e95a6...71e 10
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 Det der hadde jeg gitt fanden i. Treff kjæresten din som normalt. Anonymkode: 69601...e32 10
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Følg tiltakene og slutt å let etter smutthull. Anonymkode: 8ddd9...c77 Slutt å blande deg inn i andres liv Anonymkode: 69601...e32 7
Mariss@68 Skrevet 8. januar 2021 #12 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Følg tiltakene og slutt å let etter smutthull. Anonymkode: 8ddd9...c77 Det er ikke meningen at noen som ikke har symptomer skal være alene 24 timer i døgnet i ukesvis? 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #13 Skrevet 8. januar 2021 TS her. Jeg har lest forskriften. Ingen unntak. Dvs, husstandsmedlemmer er unntatt (og skoler og sånt). Vi bor jo ikke sammen - og er ikke samme husstand... På treningssenteret sa de en gang "dere som deler seng, kan stå nærmere hverandre". Den var fin synes jeg. Anonymkode: 8dd7d...f56 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #14 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å blande deg inn i andres liv Anonymkode: 69601...e32 Ts spurte og da må en jo svare. 🙄 Anonymkode: 8ddd9...c77 1
Mezzosoprena Skrevet 8. januar 2021 #15 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Jeg har lest forskriften. Ingen unntak. Dvs, husstandsmedlemmer er unntatt (og skoler og sånt). Vi bor jo ikke sammen - og er ikke samme husstand... På treningssenteret sa de en gang "dere som deler seng, kan stå nærmere hverandre". Den var fin synes jeg. Anonymkode: 8dd7d...f56 Det er lov å vise litt skjønn da, tenker jeg - her har vi omgang med svigermor (som er i risikosonen), men vi har siden mars levd på en måte som gjør det trygt å omgås henne, er bare såvidt på butikken tidlig om morgenen... Så når både du og kjæresten er så lite sammen med andre mennesker, så hadde jeg tatt imot besøkt av ham! 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #16 Skrevet 8. januar 2021 Høres tullete ut. Tror på ingen måte det vil få noen rettslige følger om du treffer kjæresten din. Spesielt ikke når det er din eneste kontakt. Jeg har selv en kjæreste som besøker meg hver helg. Uten det besøket hadde jeg gått på veggen. Hjemmekontor og alene her også. Anonymkode: b3d91...e32 6
Mariss@68 Skrevet 8. januar 2021 #17 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Jeg har lest forskriften. Ingen unntak. Dvs, husstandsmedlemmer er unntatt (og skoler og sånt). Vi bor jo ikke sammen - og er ikke samme husstand... På treningssenteret sa de en gang "dere som deler seng, kan stå nærmere hverandre". Den var fin synes jeg. Anonymkode: 8dd7d...f56 Bor dere i samme kommune?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #18 Skrevet 8. januar 2021 For min del kommer jeg til å møte kjæresten min selv om det skulle bli portforbud. Vi er sammen så ofte (og overnatter flere ganger i uka) at vi regner oss som husstandsmedlemmer. Om det skulle bli veldig strengt håndhevet tror jeg nok at jeg pakker kofferten og flytter inn hos han inntil det hele er over. Anonymkode: 97ef5...1b3 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #19 Skrevet 8. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Jeg har lest forskriften. Ingen unntak. Dvs, husstandsmedlemmer er unntatt (og skoler og sånt). Vi bor jo ikke sammen - og er ikke samme husstand... På treningssenteret sa de en gang "dere som deler seng, kan stå nærmere hverandre". Den var fin synes jeg. Anonymkode: 8dd7d...f56 Dette høres rart ut, hvilke kommuner har strengere tiltak enn Oslo? Anonymkode: aa7a2...4b4 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #20 Skrevet 8. januar 2021 Det å ikke få treffe kjæresten er ekstremt inngripende og står ikke i forhold til smittetallene enda. Anonymkode: 7b7fa...6d5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå