Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommunen har utgitt følgende på sine Facebooksider: "ikke ha besøk, og ikke dra på besøk." 

Jeg bor alene og har hjemmekontor, går ikke på butikken. Altså har jeg ikke kontakt med noen. Andre enn kjæresten. Som også har hjemmekontor, men et barn hjemme et par dager i uka. Kjæresten pleier å være her 1 dg/uke. 

Regjeringen har gitt unntak til aleneboende, men ikke her. Vi kan altså bare møtes ute. I kulda blir det korte møter. Og uansett pålagt å holde meter'n. 

Seriøst? 😪

Innlegget passer under flere forumdeler: samliv, helse, jus - men jeg falt på samliv/relasjoner. 

Anonymkode: 8dd7d...f56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er ikke unntaket i din kommune? De nevnte vel ingen spesifikke kommuner i pressekonferansen?

Anonymkode: f3cc6...d33

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det må være ok å besøke kjæresten bare dere to!

Anonymkode: 7b7fa...6d5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommunen har utgitt følgende på sine Facebooksider: "ikke ha besøk, og ikke dra på besøk." 

Jeg bor alene og har hjemmekontor, går ikke på butikken. Altså har jeg ikke kontakt med noen. Andre enn kjæresten. Som også har hjemmekontor, men et barn hjemme et par dager i uka. Kjæresten pleier å være her 1 dg/uke. 

Regjeringen har gitt unntak til aleneboende, men ikke her. Vi kan altså bare møtes ute. I kulda blir det korte møter. Og uansett pålagt å holde meter'n. 

Seriøst? 😪

Innlegget passer under flere forumdeler: samliv, helse, jus - men jeg falt på samliv/relasjoner. 

I hvilken kommune har ikke enslige lov å få besøk av en person?

Anonymkode: aa7a2...4b4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har de spesifisert at det ikke er unntak for de som bor alene i din kommune, eller har de bare glemt å ta med den biten? Jeg hadde forholdt meg til nasjonale retningslinjer her. 

Anonymkode: 2c954...076

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt å ha besøk av kjæresten. Særlig vi som bor alene trenger å se andre mennesker.

Anonymkode: 51d3a...667

• Liker 15
Skrevet

Er det en forskrift eller anbefaling i din kommune? Høres veldig strengt ut, er det ekstremt mye smitte? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Følg tiltakene og slutt å let etter smutthull.

Anonymkode: 8ddd9...c77

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du og kjæresten besøke hverandre. Dere er en enhet selv om dere ikke ennå har valgt å ha felles bolig.

Anonymkode: e95a6...71e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg gitt fanden i. Treff kjæresten din som normalt. 

Anonymkode: 69601...e32

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt å blande deg inn i andres liv 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke meningen at noen som ikke har symptomer skal være alene 24 timer i døgnet i ukesvis? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Jeg har lest forskriften. Ingen unntak. Dvs, husstandsmedlemmer er unntatt (og skoler og sånt). Vi bor jo ikke sammen - og er ikke samme husstand... 

På treningssenteret sa de en gang "dere som deler seng, kan stå nærmere hverandre". Den var fin synes jeg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å blande deg inn i andres liv 

Ts spurte og da må en jo svare. 🙄

• Liker 1
Skrevet

TS her. 

Jeg har lest forskriften. Ingen unntak. Dvs, husstandsmedlemmer er unntatt (og skoler og sånt). Vi bor jo ikke sammen - og er ikke samme husstand... 

På treningssenteret sa de en gang "dere som deler seng, kan stå nærmere hverandre". Den var fin synes jeg. 

Det er lov å vise litt skjønn da, tenker jeg - her har vi omgang med svigermor (som er i risikosonen), men vi har siden mars levd på en måte som gjør det trygt å omgås henne, er bare såvidt på butikken tidlig om morgenen... Så når både du og kjæresten er så lite sammen med andre mennesker, så hadde jeg tatt imot besøkt av ham!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres tullete ut. Tror på ingen måte det vil få noen rettslige følger om du treffer kjæresten din. Spesielt ikke når det er din eneste kontakt. 

Jeg har selv en kjæreste som besøker meg hver helg. Uten det besøket hadde jeg gått på veggen. Hjemmekontor og alene her også.

Anonymkode: b3d91...e32

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her. 

Bor dere i samme kommune? 

AnonymBruker
Skrevet

For min del kommer jeg til å møte kjæresten min selv om det skulle bli portforbud. Vi er sammen så ofte (og overnatter flere ganger i uka) at vi regner oss som husstandsmedlemmer. Om det skulle bli veldig strengt håndhevet tror jeg nok at jeg pakker kofferten og flytter inn hos han inntil det hele er over. 

Anonymkode: 97ef5...1b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her. 

Dette høres rart ut, hvilke kommuner har strengere tiltak enn Oslo?

Anonymkode: aa7a2...4b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å ikke få treffe kjæresten er ekstremt inngripende og står ikke i forhold til smittetallene enda. 

Anonymkode: 7b7fa...6d5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...