Gå til innhold

Betatt(?) av en på jobb. Forlate kjæresten for en jeg ikke engang kjenner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd jeg får mange dømmende svar på dette, så velger å ta denne som anonym.

Jeg har den snilleste kjæresten jeg noen sinne kunne drømt om, han er oppmerksom, kjærlig, respektfull, lojal, alltid der for meg 24/7, er aldri sur, lager mat til oss, overrasker meg med god mat på en dårlig dag, han tar på seg ekstra utgifter på mnd hvor jeg har dårligere råd (pga rep på bil osv), uten å nøle. 
Vi har vært sammen i 2,5 år. Han har i det siste begynt å miste håret, og jeg skammer meg over at jeg begynner å miste tiltrekningen pga dette.😞 

Så er det en på jobb. Kjenner han overhodet ikke, kun sagt hei og hadet og utvekslet raskt noen ord ifht jobb. Men likevel dagdrømmer jeg om han (ca en uke nå). Ser for meg hvordan livet med han hadde blitt (selvfølgelig bare fryd og gammen). Jeg er tiltrukket av han kun pga utseende. Han er så fin, at jeg blir nesten litt skjelven i knærne når jeg ser han. Er det normalt med slike tanker? At man nesten griner på nesa av det man har hjemme, og drømmer seg bort med en annen man ikke engang kjenner og bare fordi han er fin å se på? 

Anonymkode: 3544c...369

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gresset er grønnest der du vanner det. Vil du kaste bort en flott fyr for en du har drømt om i en uke, så javel. Ønsker du å slå opp fordi du faktisk ikke ser for deg en fremtid med denne mannen, så javel. Det er ingen som kan fortelle deg hva du skal gjøre. Jeg hadde ikke kastet bort min fine samboer for en liten «crush», jeg hadde derimot prøvd å reflektere litt om hva dette forholdet hadde vært for meg, om det var verdt å slå opp eller om du bare kjeder deg litt i forholdet. 

Anonymkode: 81999...66a

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Gresset er som regel ikke grønnere på den andre siden av gjerdet,det bare ser sånn ut når du ser det på avstand. Om du har en god og snill kjæreste, som du elsker og har det bra sammen med, burde du tviholde på han. Det han har vil den andr mangle. Mulig den andre har noe din kjære mangler, men den nye vil også tape seg med årene, dessuten betyr utseende ingenting. Du elsker kjæresten din til tross for hans hårtap. Du burde fokusere på å jobbe med deg selv.

Tenker det er ganske normalt å bli betatt av andre, men det er ikke normalt å slå opp med kjæresten sin fordi du har sett en kjekkere mann... Regner med du ble sammen med din kjære fordi du likte han og ikke bare utseende hans? Når det er sagt, virker du rimelig overfladisk, så en god og snill mann som du trives sammen med er kanskje ikke godt nok i lengden, dersom utseende er så viktig for deg og du mister tiltrekningen når han mistet håret... 

Anonymkode: 215d1...b9c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forlat mannen din så jeg kan jeg date han?

Hvorfor er disse mennene opptatt😫

Anonymkode: 38bb1...851

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo faktisk hende at det forholdet du er i nå ikke er det du bør være i, helt uavhengig av den andre mannen. Det er fint å være snill, men det er jo ikke bare det som skaper grunnlag for et forhold. Det kan hende at forholdet ditt er veldig bra, men jeg ville først og fremst vurdert det når du blir avledet så lett av en annen mann. 

Anonymkode: 012d9...9f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes jo flust av single, snille menn, men det er jo en grunn til at du ikke går etter de. 

• Liker 4
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Haha...

Ja. Gå for han andre fyren.

Men hva gjør du når han får tynnende viker og hår? 

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (1 minutt siden):

Haha...

Ja. Gå for han andre fyren.

Men hva gjør du når han får tynnende viker og hår? 

Det betyr plutselig ikke så mye når man har rett fyr. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tror du må tenke nøye gjennom forholdet du er i nå. Om det er så svakt at litt tynt hår på toppen, og en kjekk kar du ikke kjenner en gang er nok til å få deg til å vurdere å gå fra partneren din, så er fundamentet i forholdet veldig svakt i utgangspunktet. 

Gresset er grønnest der du vanner det, heter det. Tror det ligger mye i det uttrykket. 

Endret av Namine
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å forelske seg i andre. Men synes du ikke selv du er litt overfladisk? Har ikke kjæresten din mange andre tiltrekkende egenskaper enn håret sitt?

Jeg skulle ønske jeg fant meg en mann som din. Snille, trofaste, forpliktende menn vokser ikke på trær.

Husk også at de "forelskelses-hormonene" kroppen din produserer nå gjør deg irrasjonell. Hold bakkekontakten og minn deg på hva som er fantasi og virkelighet.

Anonymkode: b85f4...17d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du vet hva du har, men du vet ikke hva du får.

Anonymkode: cacc2...867

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det finnes jo flust av single, snille menn, men det er jo en grunn til at du ikke går etter de. 

Jeg går ikke etter opptatte menn hvis det var du du siktet til. Så lenge en god mann er singel så kan jeg fint date han. Hittil har jeg ikke funnet en god mann som er singel. 

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er redd jeg får mange dømmende svar på dette, så velger å ta denne som anonym.

Jeg har den snilleste kjæresten jeg noen sinne kunne drømt om, han er oppmerksom, kjærlig, respektfull, lojal, alltid der for meg 24/7, er aldri sur, lager mat til oss, overrasker meg med god mat på en dårlig dag, han tar på seg ekstra utgifter på mnd hvor jeg har dårligere råd (pga rep på bil osv), uten å nøle. 
Vi har vært sammen i 2,5 år. Han har i det siste begynt å miste håret, og jeg skammer meg over at jeg begynner å miste tiltrekningen pga dette.😞 

Så er det en på jobb. Kjenner han overhodet ikke, kun sagt hei og hadet og utvekslet raskt noen ord ifht jobb. Men likevel dagdrømmer jeg om han (ca en uke nå). Ser for meg hvordan livet med han hadde blitt (selvfølgelig bare fryd og gammen). Jeg er tiltrukket av han kun pga utseende. Han er så fin, at jeg blir nesten litt skjelven i knærne når jeg ser han. Er det normalt med slike tanker? At man nesten griner på nesa av det man har hjemme, og drømmer seg bort med en annen man ikke engang kjenner og bare fordi han er fin å se på? 

Du bygger deg jo et luftslott.  Slett ikke sikkert at han kan måle seg med kjæresten din i det hele tatt. Mest sannsynlig er dette bare et blaff av forelskelse, og de forsvinner like fort som de kom. Gir du opp forholdet ditt pga en du ikke kjenner men kun er betatt av så er du dum. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Å miste hår er forøvrig helt normalt hos arten mann. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så uvanlig å forelske seg i andre, selv om man er i et forhold. Dette er noe du kanskje ikke kan gjøre så mye med, men det du derimot kan, er å ikke spinne videre på det ved å fantasere. De tankene kontrollerer du.

Jeg reagerer mest på at du skriver at du rynker på nesa over det du har hjemme. Da bør du nok vurdere om forholdet skal fortsette, uavhengig av jobbforelskelsen.

Anonymkode: e1cc5...cfa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo ikke om han på jobben er singel eller i det hele tatt interessert i deg.

Verre er de følelsene du har/ikke har for samboeren din. Han fortjener noen som setter han like høyt som det høres ut som han setter deg. 

Anonymkode: 815dd...0c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette!
Er gravid og har slitt med en fyr som gjennom hele forholdet har ønsket seg barn og nå som vi skal ha et, så har han sviktet totalt:(
Hadde gitt alt for en mann som TS beskriver. Herrefred:/

Anonymkode: 49f9f...a39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg går ikke etter opptatte menn hvis det var du du siktet til. Så lenge en god mann er singel så kan jeg fint date han. Hittil har jeg ikke funnet en god mann som er singel. 

Nei, jeg skrev jo tydelig single, snille menn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, jeg skrev jo tydelig single, snille menn. 

Orker egentlig ikke ta den diskusjonen. Ender opp med å «gå innover deg selv» kommentarer og at jeg velger fuckboys. Noe som ikke stemmer. Det er ikke bare bare å velge en partner når man vet hva man vil ha. Jeg velger ikke en ‘snill’ mann fordi han elsker meg, da ender jeg opp som ts. Begge parter må investere like mye i forholdet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er helt vanlig å forelske seg i andre. Men synes du ikke selv du er litt overfladisk? Har ikke kjæresten din mange andre tiltrekkende egenskaper enn håret sitt?

Jeg skulle ønske jeg fant meg en mann som din. Snille, trofaste, forpliktende menn vokser ikke på trær.

Husk også at de "forelskelses-hormonene" kroppen din produserer nå gjør deg irrasjonell. Hold bakkekontakten og minn deg på hva som er fantasi og virkelighet.

Anonymkode: b85f4...17d

Jeg synes jeg er forferdelig overfladisk. Såpass selvinnsikt har jeg.  Og jo, han har enormt mange andtr fine, gode og tiltrekkende egenskaper. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg tenker som jeg gjør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...