Gå til innhold

Selvstendig næringsdrivende og fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å gå privat innenfor min profesjon, og bli selvstendig næringsdrivende. Jeg er også i en alder hvor jeg planlegger å stifte familie. Er det noen som kan fortelle meg om sine erfaringer når det gjelder permisjonsordninger for selvstendig næringsdrivende? Hva er lurt å gjøre, mtp eventuell sykdom i svangerskapet (noe som selvfølgelig kan oppstå utenfor graviditet og 🤔) og hvordan tjener man opp permisjonspenger?

Anonymkode: 7adfc...cc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å opprett et AS der du eier alle aksjene og er ansatt?

Anonymkode: 8b67d...53d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du vurdert å opprett et AS der du eier alle aksjene og er ansatt?

Hei! Vel, jeg kan ikke så mye om det enda at jeg helt vet hva som er best. Jeg er logoped, og kommer mest sannsynlig til å drive for meg selv og isåfall være eneste "ansatte" 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei! Vel, jeg kan ikke så mye om det enda at jeg helt vet hva som er best. Jeg er logoped, og kommer mest sannsynlig til å drive for meg selv og isåfall være eneste "ansatte" 🙂

Det er fullt mulig å være eneste ansatte i et AS. 

Fordelen med AS er at du som ansatt vil få rett til sykepenger, betalt fødselspermisjon, feriepenger osv.

Du har også begrenset ansvar med et AS, men siden du er logoped vil du kanskje ikke ha så mange kreditorer (leverandører og bank).

https://minegenbedrift.no/vurdere/velge-organisasjonsform/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...