AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg har i det siste sett flere tråder hvor folk ber om tips til vegetarmat eller vil spise mindre kjøtt, men en stor andel av av svarene handler om hvordan trådstarter heller bør spise mer kjøtt og at et vegansk kosthold er fryktelig helseskadelig. Også i andre tråder kommer noen brukere (gjerne anonyme) med lange utligninger om hvordan grønnsaker er gift(!) for kroppen vår og at rødt kjøtt er det sunneste et menneske kan spise. Tips om carnivoredietten ser jeg også en del av. Ok tenker jeg. Folk mener og skriver mye forskjellig her inne så dette er egentlig ikke så veldig overraskende, men det jeg synes er oppsikktsvekkende er at svar som absolutt ikke er hva trådstarter spør etter eller som bruker Sv3rige som informasjonskilde får så utrolig mange likes sammenlignet med resten av svarene i tråden. Hva er greia? Har halve KG hoppet på carnivore-hypen? Anonymkode: b080b...b42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. januar 2021 #2 Del Skrevet 8. januar 2021 Du ser akkurat det samme når aviser legger ut vegetarnyheter, samme pokker hva de skriver, så renner kommentarfeltet over med kjøttelskende idioter. Mange gode forslag om at vegetarianere kan spise gress og bønner. Hvor mye mangelsykdommer og hvor bleke vi er. Blir helt matt og det er mange år siden jeg sluttet å kommentere på sånt tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Del Skrevet 8. januar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har halve KG hoppet på carnivore-hypen? Tror egentlig bare det er snakk om at halve KG bruker sunn, vanlig fornuft. Ytterpunkter, verken den ene eller andre veien, er sjeldent sunt. Anonymkode: f7e9c...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Del Skrevet 8. januar 2021 2 minutter siden, Dævendøtte said: Du ser akkurat det samme når aviser legger ut vegetarnyheter, samme pokker hva de skriver, så renner kommentarfeltet over med kjøttelskende idioter. Mange gode forslag om at vegetarianere kan spise gress og bønner. Hvor mye mangelsykdommer og hvor bleke vi er. Blir helt matt og det er mange år siden jeg sluttet å kommentere på sånt tilbake. Ser du ikke at retorikken din tilspisser situasjonen? Du virker jo som en "kjøtthatende idiot" for å bruke den tilnærmingen. Det blir for dumt... Anonymkode: f7e9c...1c4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Del Skrevet 8. januar 2021 Dævendøtte skrev (7 minutter siden): Du ser akkurat det samme når aviser legger ut vegetarnyheter, samme pokker hva de skriver, så renner kommentarfeltet over med kjøttelskende idioter. Mange gode forslag om at vegetarianere kan spise gress og bønner. Hvor mye mangelsykdommer og hvor bleke vi er. Blir helt matt og det er mange år siden jeg sluttet å kommentere på sånt tilbake. Het enig! 😊 Anonymkode: af04d...0a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Del Skrevet 8. januar 2021 Carnivore. 👍 Har aldri hatt så god helse som nå. Og jeg opplevde god forbedring ved å spise keto. Jeg har møtt mange andre som spiser carnivore/carnivorish/ketovore i hverdagen. Før covid-19. Carnivore-gruppene på facebook har tusenvis av medlemmer. Så carnivore er ikke så uvanlig, men folk flest tier om det fordi veganere prøver å gi oss kjøttskam. Jeg har kjøttstolthet. Anonymkode: ae7fe...0d0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tror egentlig bare det er snakk om at halve KG bruker sunn, vanlig fornuft. Ytterpunkter, verken den ene eller andre veien, er sjeldent sunt. Anonymkode: f7e9c...1c4 Det var nylig et svar i en tråd om hvordan veganere ikke spiser noe særlig fett for de knasker jo bare på gulrøtter. Instant 5 likes. Dette har ikke noe med kunnskap eller sunn fornuft å gjøre (mener i alle fall jeg). ts Anonymkode: b080b...b42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Del Skrevet 8. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Det var nylig et svar i en tråd om hvordan veganere ikke spiser noe særlig fett for de knasker jo bare på gulrøtter. Instant 5 likes. Dette har ikke noe med kunnskap eller sunn fornuft å gjøre (mener i alle fall jeg). ts Anonymkode: b080b...b42 Neida, er enig i det, og det er mange innlegg som får likes i mange situasjoner - som at vold mot barn får en haug med likes forbi barnet nok fortjente det, eller alle konspirasjonsteoriene rundt 5G, QANON og whatnot også får seg noen likes. Men majoriteten, altså flesteparten, bruker nok sunn fornuft. Og enkelte av oss er sikkert litt lei av den evige diskusjonen der. Dette er et diskusjonsforum, tross alt. Informasjon er lett å finne andre steder, om det er det man søker. Anonymkode: f7e9c...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Del Skrevet 8. januar 2021 Alt med måte, sier nå jeg. I våre dager er vi så heldige og bortskjemte at vi kan fråtse i all slags mat, det være seg grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk osv osv. Hvorfor ikke spise litt av alt, ha et variert kosthold? Jeg tror det er det beste for kroppen. Alt med måte. Og så respekterer jeg folk som ikke er enig med meg. Anonymkode: ba69b...d6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #10 Del Skrevet 8. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så carnivore er ikke så uvanlig, men folk flest tier om det fordi veganere prøver å gi oss kjøttskam. Jeg har kjøttstolthet. Det er nettopp denne kampen om å vinne som er så teit. Som over, "idiotiske kjøttetere", "kjøttskam" og whatnot. Folk kan gjøre som de vil, uten at man skal få en moralpreken for alt mulig? Når det kommer til det vitenskapelige, som vitaminmangel, så er det jo greit å vise til faktabaserte kilder, og er også et greit innlegg i en debatt (som man jo legger opp til ved å bruke et debatt/diskusjonsforum). Anonymkode: f7e9c...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når det kommer til det vitenskapelige, som vitaminmangel, så er det jo greit å vise til faktabaserte kilder, og er også et greit innlegg i en debatt (som man jo legger opp til ved å bruke et debatt/diskusjonsforum). Anonymkode: f7e9c...1c4 Vitaminstatus veganere vs ikke-vegetarianere (link til studien): Anonymkode: ae7fe...0d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #12 Del Skrevet 8. januar 2021 Og også carnivore BTW. Eks-veganer i 4 år og det ødela helsa mi. Carnivore leger kroppen min. Anonymkode: ae7fe...0d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #13 Del Skrevet 8. januar 2021 Det er jo bare typisk Kvinneguiden det da. Spør om hvilken av disse to kjolene som er finest så får du svar fra noen som sier de foretrekker jumpsuits. Spør om oppskrift på en drink eller om man skal ta en hvit måned, så får du flere som svarer "jeg drikker aldri alkohol jeg". Spør hvilket kredittkort som er best, så får du deg noen skikkelige lekser om økonomi. Du finner svar som er på siden av det TS spurte om i nesten hver eneste tråd, ikke bare vegetartråder. Men på temaer som er litt betente og hvor folk har sterke meninger, så kommer det selvsagt flere av disse som bare MÅ si meningen sin, selv om de ikke er i nærheten av å svare på det TS spør om. Anonymkode: 63495...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. januar 2021 #14 Del Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ser du ikke at retorikken din tilspisser situasjonen? Du virker jo som en "kjøtthatende idiot" for å bruke den tilnærmingen. Det blir for dumt... Anonymkode: f7e9c...1c4 Regna med den ja. Så jeg tar bort kjøttelskende. Og mener fortsatt idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 9. januar 2021 #15 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) Jeg skjønner det heller ikke. Hver gang det er en nyhetssak om at en arbeidsplass eller skole skal tilby mer vegetariske alternativer, så kommer hylekoret av kjøttelskere og roper "INGEN FÅR FORTELLE MEG HVA JEG SKAL SPISE!!! IKKE TVING MATEN DERES PÅ MEG!" Men start en tråd om vegansk mat og folk skriver stygge kommentarer til deg om at du er dum og at du MÅ spise kjøtt for å leve. Altså... hvem er det som er "krenket" her? Folk som spiser kjøtt blir jo fornærmet av at andre velger å ikke spise det. Og flesteparten av dem har aldri satt seg inn i hva en kjøttfri eller vegansk diet egentlig betyr, eller hvordan det er mulig å leve på en plantebasert diet. De vil ikke bli opplyst. Endret 9. januar 2021 av Chiyo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå