Gå til innhold

Jeg tenner kun på «skadeskutte» menn. Hva er galt med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt siden jeg kom i puberteten og ble interessert i det motsatte kjønn så har det kun vært en veldig bestemt type menn jeg klarer å interessere meg seksuelt for. Det er som regel litt stille, grublende (deprimerte/kunstneriske) menn,  med en vond bakgrunn og/eller dårlig selvfølelse. Gjerne også med litt delikate, «feminine» ansiktstrekk, som f.eks. høye kinnbein og smal kjeve, tynn kroppsbygning og «feminine» hender osv. Det er det eneste jeg tenner på, og både utseendet, opplevelser i barndommen og personligheten må være den typen. For å komme med et eksempel så synes jeg at den «misforståtte skurke er mye mer tiltrekkende enn helten når jeg ser film. Og i senga så tenner jeg egentlig på enten omsorgsfull trøstesex (jeg trøster mannen og tar vare på ham) eller det motsatte! (at mannen bruker meg på en bestemt og/eller brutal måte).

Konsekvensen er at jeg alltid ender opp med psykisk syke menn som ikke har livet på stell, og som ofte viser seg å ikke er noe særlig greie heller når alt kommer til alt.

Dette skaper enorme problemer for meg i kjærlighetslivet. Jeg er snart 30 og har aldri hatt et langvarig, stabilt forhold. Normale, kjekke, oppegående menn viser meg ofte interesse. Men jeg klarer ikke å tvinge fram noen seksuell interesse tilbake. Jeg blir rett og slett ikke tent! Faktisk direkte avtent!

Jeg føler ikke at jeg kan relatere meg til «vanlige, glade folk» eller ha noe meningsfullt intimt med dem. Jeg føler ikke at folk som har hatt det «for lett» kan se og forstå meg (men det kan ofte heller ikke de jeg tenner på, siden en god del av dem er mer eller mindre narsissistiske). 

Hva er galt med meg og kan det fikses?

Anonymkode: 2b584...36a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen konkret erfaring her, men det høres jo ut som noe en entusiastisk psykolog ville kastet seg over.   Det finnes kanskje en mann av den typen du tenner på,  som samtidig er trygg og psykisk stabil, men du kan sikkert lete i årevis. 

Anonymkode: a6767...c63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS, høres ut som vanlige menn dette. Eneste forskjellen er at disse skjuler det ikke.

Anonymkode: 94915...0d4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS, høres ut som vanlige menn dette. Eneste forskjellen er at disse skjuler det ikke.

Er det? For jeg sliter nemlig veldig med å finne dem. Går 2-3 år mellom hver gang jeg finner en person som jeg klarer å tenne på og som også er interessert/tilgjengelig tilbake. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er galt med meg og kan det fikses?

Du er fullpakket av omsorg, og du har omsorg for at de skal få ha sex? jeg kjenner meg selv igjen... og de du beskriver har vel sjelden hatt sex eller aldri, tipper jeg rett? Du er egentlig et unikum og et hjerte av godhet... du er herved påmeldt til fredsprisen, hadde jeg kjent deg skulle du iallefall ha fått en lørdagsbukett🧡

Fikses? usikker, jeg har fremdeles den trangen til å glede mennesker... og jeg er snart 50 år

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er det? For jeg sliter nemlig veldig med å finne dem. Går 2-3 år mellom hver gang jeg finner en person som jeg klarer å tenne på og som også er interessert/tilgjengelig tilbake. 

Sorry. Slik er snittet. 

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (Akkurat nå):

Du er fullpakket av omsorg, og du har omsorg for at de skal få ha sex? jeg kjenner meg selv igjen... og de du beskriver har vel sjelden hatt sex eller aldri, tipper jeg rett? Du er egentlig et unikum og et hjerte av godhet... du er herved påmeldt til fredsprisen, hadde jeg kjent deg skulle du iallefall ha fått en lørdagsbukett🧡

Sjarmør. Bukett å greier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sjarmør. Bukett å greier. 

:ler: Den likte jeg.

Anonymkode: b1104...30f

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Det tyngste med disse ifht forhold, er at de gjerne tviholder på fortiden sin. Vær glad du ikke greier å tenne.....Jeg derimot, blir lett betatt, og enda lettere såret. Disse brente barna brenner ofte videre, gjerne etter man har rukket å involvere seg. Seigeste mennene å sette grenser overfor.  

Anonymkode: 7860c...dec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Forstår deg godt. Det tyngste med disse ifht forhold, er at de gjerne tviholder på fortiden sin. Vær glad du ikke greier å tenne.....Jeg derimot, blir lett betatt, og enda lettere såret. Disse brente barna brenner ofte videre, gjerne etter man har rukket å involvere seg. Seigeste mennene å sette grenser overfor.  

Anonymkode: 7860c...dec

Men det er jo kun disse jeg tenner på. Og da er det gjerne et halvt år eller mer siden sist jeg traff noen som tente meg, så jeg nesten eksploderer av intenst begjær...

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (46 minutter siden):

Fikses? usikker, jeg har fremdeles den trangen til å glede mennesker... og jeg er snart 50 år

Si ikke det. Noen av disse mennene er veldig populære blant kvinner. Husker du emo-bølgen for 10+ år siden? Søte, deperimerte gutter med pene trekk druknet jo i tilbud... Føler egentlig at mange jenter liker stille, tenkende menn med issues.

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Tull og tøys, masse flotte menn der ute i passende alder for deg. Veien å gå er nok å finne ut mer om deg selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mannfolket skrev (1 time siden):

Tull og tøys, masse flotte menn der ute i passende alder for deg. Veien å gå er nok å finne ut mer om deg selv. 

Det er da på ingen måte alderen som er problemet. Som jeg beskriver i hovedinnlegget så er problemet at jeg ikke klarer å bli tent av vanlige menn. Det er sikkert under 1% jeg kan føle noen som helst seksuell interesse for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Si ikke det. Noen av disse mennene er veldig populære blant kvinner. Husker du emo-bølgen for 10+ år siden? Søte, deperimerte gutter med pene trekk druknet jo i tilbud... Føler egentlig at mange jenter liker stille, tenkende menn med issues.

Ja, utseende har ingen sammenheng med tilstanden de er inne i. kanskje litt lettere for meg da jeg har en tendens til å finne noe sjarmerende som overvinner en liten skavank. Det kan like være ei som har mislykkest i kjærligheten, skilt eller ei med mange barn, dårlig økonomi eller hjerteknust og gitt opp. jeg har også en ekploderende trang til å hjelpe dem, på rett kjøl i livet. Ikke bestandig sexen som er drivkraften, jeg kan godt ligge tett inntil å gi dem varme og  nærhet. Som oftes fører det til sex, men det er jo fordi dem vil det blir som en bonus... og det er kvinner jeg kjenner fra før.

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men det er jo kun disse jeg tenner på. Og da er det gjerne et halvt år eller mer siden sist jeg traff noen som tente meg, så jeg nesten eksploderer av intenst begjær...

Det er da ikke så verst det, om du møter flere intenst sexy menn i året. Men dumt om de ofte er for skadeskutt, da.

Det er en del normale menn som tenner på å bli tatt vare på i senga. Jeg fant min på Fetlife. 

Anonymkode: e5bf1...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste problemet her er at du ikke klarer plukke ut bra menn med de egenskapene vs dårlige. 

Kanskje du også burde lese deg opp på BDSM? Det at du ønsker være "trøstende" i senga kan fungere med greie menn om dere roleplayer litt eller at han er ok med å være litt underdanig eller hva du vil han skal være. Velg en feminin mann som er med på litt kinky sex, så kan du kombinere fetishene dine med en bra mann. 

Det er mulig å tilfredsstille diverse seksuelle behov med gode menn. Det er ikke slik at du må velge noen som oppfører seg underdanig eller brautende til vanlig for at de skal være det i senga også. Noen ganger kan rolige, høflige menn være villdyr i senga når du blir kjent med dem 🙉

Anonymkode: b7f19...4bd

• Liker 2
Skrevet

Jeg er optimistisk på TS' vegne. Dette løser seg. 

Men jeg håper hun kan ta en "kjedelig middelklassemann" og heller "krydre han litt" heller enn å ta en stakkarslig person og ha som et sideprosjekt å gjøre han til et fungerende individ. 

TS: Prøv å lage seksuelle settinger som tenner deg. Prøv å dreie det vekk fra at stabil og balansert er avtennende. Og heller se hva du ønsker skal skje i tillegg til dette hvis du kan få det akkurat som du vil uten noen fordømming fra partnerens side.

Du kan jo ha et yrke hvor du faktisk hjelper ressurssvake personer. Dersom dette gir deg et overskudd. Men da også fint om din mentalitet ovenfor slike individer manifesterer seg som et produktivt overskudd i en givende jobb og at det seksuelle manifesterer seg utelukkende hjemme.

Det er belastende å ikke ha et hjem hvor du får samlet kreftene og dere ikke er sammen om ting.

AnonymBruker
Skrevet

Var du den som måtte fikse eller vedlikeholdet din relasjon til dine foreldre? Eller mangler du rett og slett et trygt tilknytningsmønster. Du høres ut som en fikser. En som trur de kan fiske eller redde andre fra seg selv. Du trur de trenger deg for å bli bedre og at du er den som kan ordne opp. Kanskje avhengig av at du blir den som styrer livet deres. 

Ikke veit jeg, men du har et utrygt mønster. 

Anonymkode: 9e9fe...6f9

Skrevet

Når man får litt livserfaring, så ender man opp med, som mann, å konkludere med at kvinner aldri ser etter person. De ser etter et emne. Et emne som de med kjærlighet og omsorg og korrigerining kan endre til det de vil ha. "Hvis jeg fikser litt der, legger til litt der, og får han til å slutte med (...), så blir han..." Det er oftest det man ser for seg.

Det er litt vanskelig å se for seg hvordan kjærligheten egentlig kan gro i et forhold der "kan du ikke ta barten," "kan du ikke kle deg annerledes," "hvorfor må du høre på AC/DC, kan du ikke heller høre på KISS," osv.- alle slike masespørsmål der målet nok er å få til noen små tilpasninger, men der det åpenbart ikke kan oppfattes annerledes enn gjentatte uttrykk for grenseløs misnøye. Så ender forholdet med "han var ikke den jeg trodde" (han har vært som han er hele tiden, bortsett fra års modning), eller "han er ikke lenger den jeg ble glad i" (han har endret vaner og føyd smak og interesser etter hennes ønsker).

Det er eventyret om Godvakker/ Skjønnheten og uhyret igjen.

TS., du er ikke unormal. Det er tvert om et helt vanlig prinsipp det du følger, om ikke alle er opptatte av menn som du beskriver - det kan jo være andre problemer man drar inn i livet sitt (ref. "han røyker hasj"- trådene) eller hva det er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...