AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Er det noen som hsr solskinnshistorier å komme med..? Sluttet på prevensjon for 1 år siden men enda ikke blitt gravid 😔 har syklus på 28-28 dager og utslag på el-tester. (har time til lege i slutten av mnd.) jeg trenger å høre historier om dere som har blitt naturlig gravid selv om det har tatt litt tid. Er helt fra meg for jeg føler alle blir gravide rundt meg bare på 1-2-3 😢 Anonymkode: 69ca2...877
Prelunia Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Vi brukte over et år på det første gangen.. Ble riktig nok gravid, men mistet hver gang. Så når vi egentlig hadde tenkt å ta en pause ble vi overraskende gravide.. Nå er det barnet 13 mnd, og jeg er gravid i 4 mnd med nestemann ( vi begynte å prøve tidlig, siden vi trodde det kom til å ta laaaang tid, men håper at det sitter nå)
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Har du sjekket stoffskiftet ditt? Min frustrerende solskinnshistorie er positiv test på første forsøk etter oppstart med medisin for lavt stoffskifte. Hadde ni resultatløse måneder før det, og ellers alt tipp topp med meg og mannens sædkvalitet. Anonymkode: 13c8c...237 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Tok 6 år. Ble gravid helt naturlig måneden før vi skulle i gang med ivf 🙌 Anonymkode: b9f0e...1db 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Brukte 1,5 år ca da jeg ble gravid første gang, og da mistet jeg. Brukte så ca 4 mnd før kroppen fikk normal syklus tilbake og da ble vi gravide igjen. Ut kom verdens mest perfekte lille jente💕 Etter det har vi fått to barn til, og de trengte vi ikke prøve på en gang. De satt ved første forsøk(tror neste mannen var litt skuffet🙈). Hvorfor vi strevde sånn med første er egentlig ikke godt å si. Min teori er at jeg hadde gått på p-piller i mange år og det hadde klusset veldig med kroppen min. Etter første mann har jeg ikke turt å bruke hormonprevansjon, men kun brukt kondom. Da har vi som sagt lyktes ved første forsøk begge gangene🤷♀️ Anonymkode: e8ba7...bef 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Prøvde i 1 år, som deg, med regelmessig mens og utslag på eltester. Mannen tok hjemme test av svømmerne og vi hadde booket sjekk hos klinikk. Jeg skulle inn og ta blodverdier da jeg fikk mensen, men så kom den ikke 👏 Anonymkode: e7316...46f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har du sjekket stoffskiftet ditt? Min frustrerende solskinnshistorie er positiv test på første forsøk etter oppstart med medisin for lavt stoffskifte. Hadde ni resultatløse måneder før det, og ellers alt tipp topp med meg og mannens sædkvalitet. Anonymkode: 13c8c...237 Blir sikkert sjekket når jeg drar til lege. Evt så skal jeg be om det. Hadde du noen synptomer på at stoffskiftet var lavt? Anonymkode: 69ca2...877
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Søsteren min brukte 7!! år på å få nr1. Da nr.1 kom, tok det bare måneder før hun var gravid med nr.2. Da nr.2 kom tok det rundt ett år før hun ble gravid på prevensjon med nr.3. Så nå er hun plutselig kjempefruktbar Men vi vet ikke hvorfor det tok tid. De prøvde aldri ut alternative hjelpemidler. Anonymkode: 2926c...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 Jeg ble lett gravid, til jeg plutselig ikke ble det lenger. Prøvde i et år, så plutselig ble jeg gravid 4 ganger på 11 måneder! (Mistet de tre første gangene, så kom det endelig en baby siste gangen) Anonymkode: b2300...e3c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Skrevet 8. januar 2021 Prøvde fra september 2018. Ble gravid februar 2020. Helt naturlig😊 hadde tenkt til å begynne på noen tabletter hvis det ikke gikk den runden. Anonymkode: a2999...f66
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #12 Skrevet 8. januar 2021 Prøvde først i 1 år uten å bli gravid. Tok derfra utredning av oss begge som varte i nesten 1 år før vi fikk svaret på hva som var feil. Nå 5 år senere er jeg endelig gravid etter 9 ivf forsøk og 12 fryseforsøk. 560 000 kroner fattigere 🤐 Anonymkode: dfaa6...525
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #13 Skrevet 8. januar 2021 10 mnd. Hvor mange dager har du mellom eggløsning og mensen? Det var feilen hos meg. Anonymkode: e5740...fc9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #14 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 10 mnd. Hvor mange dager har du mellom eggløsning og mensen? Det var feilen hos meg. Anonymkode: e5740...fc9 Det er nøyaktig 14/15 dager 🤷♀️ Anonymkode: 69ca2...877
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #15 Skrevet 8. januar 2021 Vi prøvde fra mai-16 til juli-17 på førstemann. Hadde første time til gyn i begynnelsen av aug-17 for utredning fertilitet, to uker etter timen hadde jeg positiv test. Ble gravid bare noen dager før utredningstimen 🙈 Jeg bommet på når jeg hadde eggløsning, hadde veldig sen eggløsning i forhold til hvordan syklusen var. Når jeg begynte å ta tester og kombinerte det med mye sex fra første positiv test og noen dager over siste positiv test klaffet det. Anonymkode: 75853...23a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #16 Skrevet 8. januar 2021 Vi fikk første barn ved hjelp av IVF etter å ha prøvd i to år. Men vi har fått et barn til i ettertid uten hjelp. Jeg vet om ganske mange rundt meg som har fått barn etter å ha prøvd lenge. Noen av dem med hjelp, men her og nå kan jeg komme på 7 par jeg vet om som har fått barn naturlig etter å ha vært ufrivillig barnløse, enten etter å først ha fått en med hjelp som oss, eller uten hjelp med det/de første også. Det var flere som var åpne og fortalte om dette da vi fortalte at vi holdt på med IVF. Anonymkode: 7abb4...3f6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #17 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi fikk første barn ved hjelp av IVF etter å ha prøvd i to år. Men vi har fått et barn til i ettertid uten hjelp. Jeg vet om ganske mange rundt meg som har fått barn etter å ha prøvd lenge. Noen av dem med hjelp, men her og nå kan jeg komme på 7 par jeg vet om som har fått barn naturlig etter å ha vært ufrivillig barnløse, enten etter å først ha fått en med hjelp som oss, eller uten hjelp med det/de første også. Det var flere som var åpne og fortalte om dette da vi fortalte at vi holdt på med IVF. Anonymkode: 7abb4...3f6 Jeg har forresten også regelmessig syklus, og har fått påvist eggløsning og fine hormonnivåer hos gynekolog. Vi vet fortsatt ikke hva som var galt, og legen vi gikk til da vi hold på med IVF sa at det er frustrerende å være uforklarlig infertil, men man har også relativt gode prognoser, både for å lykke med IVF og for å før eller siden bli få barn uten hjelp. Anonymkode: 7abb4...3f6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #18 Skrevet 8. januar 2021 Skjønner veldig godt hvordan du har det. Vi prøvde i over 3 år før jeg endelig ble gravid, selv med stabil syklus på rundt 28 dager så tok det 37 måneder med prøving 🤷🏼♀️ Vi var uforklarlig barnløse da de ikke fant noe på utredning. Anonymkode: d4c40...93f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #19 Skrevet 8. januar 2021 Tok 7 år her før det gikk naturlig😊 Finnes alltid håp. Anonymkode: 90b4a...e77
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #20 Skrevet 9. januar 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Blir sikkert sjekket når jeg drar til lege. Evt så skal jeg be om det. Hadde du noen synptomer på at stoffskiftet var lavt? Anonymkode: 69ca2...877 Lurt å be om det, er dessverre ikke alle fastleger som er klar over sammenhengen. Ble oppdaget ved en tilfeldighet hos meg, hadde ikke "nok" symptomer til at muligheten hadde slått meg. Anonymkode: 13c8c...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå