Milla29 Skrevet 8. januar 2021 #1 Del Skrevet 8. januar 2021 Hvilken type har dere? Og hvor mye aktivitet har dere vanligvis i løpet av en dag? Jeg har en FitBit Charge og er veldig aktiv hver dag (jogger som regel 15 km hver dag, har (nesten uten unntak) 9 av 9 aktive timer og mellom 20 000 og 30 000 skritt daglig), men kaloritellingen er det skralt med syns jeg. Kommer som regel opp i 2400 - 2800 (sistnevnte er det høyeste og sjelden oppnådd) i døgnet og jeg er som sagt i mye aktivitet - så syns det er litt merkelig. Litt rart om jeg MÅ jogge halvannen mil for å komme opp i forbrenning som gjør at jeg ikke går i kalorioverskudd...? Hvordan er dette for dere andre? Er det meg eller klokken det er noe galt med tro?🙈😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg har, men drifter i kaloriene. Jeg er ikke halvparten så aktiv som deg, jogger ca 15 km tilsammen på en uke. Prøver å gå 10 000 skritt om dagen, det inkluderer jogging. Jeg går verken opp eller ned i vekt. Da drifter jeg i hva klokken sier, det kan jo ikke være riktig likevel, og det er ikke derfor jeg har den heller. Anonymkode: 4de8b...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Del Skrevet 8. januar 2021 Er andre innstillinger rett? Høyde og vekt? Anonymkode: 19733...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
susilu Skrevet 8. januar 2021 #4 Del Skrevet 8. januar 2021 Klokken teller vel kanskje bare "ekstra" kcal forbrent p. g.a aktivitet ?? Ikke hvilestoffskiftet - altså det du forbrenner bare på å holde livsfunksjonene i gang. Går en hel del energi til det også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Del Skrevet 8. januar 2021 Hvor høy puls får du ila treningen da? Hjelper ikke mye å jogge hvis du ikke får høy puls av det. Anonymkode: b1fe3...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Del Skrevet 8. januar 2021 Avhenger jo veldig av vekt og høyde også. Jeg er 166cm og 58 kg, og det skal mye til for at jeg kommer opp i 2800 kcal! Jeg har stillesittende jobb, men er mye i aktivitet på ettermiddagene og jogger 5-8 km daglig. Havner stort sett rundt 2000-2300 kalorier. Bruker Polar Ignite. Anonymkode: 2eea7...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 8. januar 2021 #7 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg har Polar Ignite, har tidligere hatt FitBit. Kan si med en gang at disse proprietære algoritmene de bruker estimerer kaloriforbruk feil på veldig mange mennesker. Jeg hadde gått opp i vekt ved å ligge i underskudd i følge klokken da jeg hadde Fitbit for eksempel. Den viste alt for høyt forbruk. Ikke tenk så mye på det tallet du 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 17.53): Er andre innstillinger rett? Høyde og vekt? Anonymkode: 19733...683 Ja, de skal være rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 18.02): Avhenger jo veldig av vekt og høyde også. Jeg er 166cm og 58 kg, og det skal mye til for at jeg kommer opp i 2800 kcal! Jeg har stillesittende jobb, men er mye i aktivitet på ettermiddagene og jogger 5-8 km daglig. Havner stort sett rundt 2000-2300 kalorier. Bruker Polar Ignite. Anonymkode: 2eea7...cbd Jeg er 167cm og ca 45 kg, så kan vel ha noe med det å gjøre - men spiser mye da, så i følge kalorioverksuddet jeg da får i løpet av en dag burde jeg gått opp i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg veier 58, er 166 cm og løper ca 1 mil hver dag. Jeg bruker Garmin Fenix som sier at jeg forbrenner 1600 kalorier totalt utenom trening, mens milen legger på omtrent 550 kalorier. Jeg kan derfor spise 2150 kalorier hver dag uten å gå opp i vekt. Dette stemmer nøyaktig (for meg), og det vet jeg fordi jeg teller kalorier. Anonymkode: aa22f...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 9. januar 2021 Sandum.PT skrev (På 8.1.2021 den 18.06): Jeg har Polar Ignite, har tidligere hatt FitBit. Kan si med en gang at disse proprietære algoritmene de bruker estimerer kaloriforbruk feil på veldig mange mennesker. Jeg hadde gått opp i vekt ved å ligge i underskudd i følge klokken da jeg hadde Fitbit for eksempel. Den viste alt for høyt forbruk. Ikke tenk så mye på det tallet du 😊 Nei, jeg bør jo ikke tenke så mye på det - helt rett! Jeg har ikke noe ønske om å gå ned i velt (veier ikke for mye for å si det sånn), men syns bare det er merkelig at jeg ikke går opp i vekt da jeg i følge beregningene på FitBiten ligger i kalorioverskudd hver dag (spiser mye)🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Del Skrevet 9. januar 2021 Milla29 skrev (1 minutt siden): Nei, jeg bør jo ikke tenke så mye på det - helt rett! Jeg har ikke noe ønske om å gå ned i velt (veier ikke for mye for å si det sånn), men syns bare det er merkelig at jeg ikke går opp i vekt da jeg i følge beregningene på FitBiten ligger i kalorioverskudd hver dag (spiser mye)🤷🏼♀️ Fitbit er kjent for dårlig kaloriestimering Anonymkode: aa22f...77c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 17.57): Hvor høy puls får du ila treningen da? Hjelper ikke mye å jogge hvis du ikke får høy puls av det. Anonymkode: b1fe3...ba0 Ligger mellom 160-170 i gjennomsnitt i følge FitBiten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 9. januar 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 9. januar 2021 susilu skrev (På 8.1.2021 den 17.54): Klokken teller vel kanskje bare "ekstra" kcal forbrent p. g.a aktivitet ?? Ikke hvilestoffskiftet - altså det du forbrenner bare på å holde livsfunksjonene i gang. Går en hel del energi til det også! Joda, FitBit skal telle alle kalorier brukt, også mens man hviler og sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå