Gå til innhold

Går ikke bra med Bacheloroppgaven - HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åh☹️ vet ikke hva mer jeg skal skrive enn det tittelen sier.. jeg skal levere oppgaven snart og det går ikke bra og ikke etter det jeg hadde planlagt.. Skulle intervjue, men ble endringer pga koronasituasjonen vi er, fikk ikke brukt biblioteket og sleit med å finne litteratur pga hjemmeundervisning og jeg bor langt unna høyskolen. Huff, jeg hadde gode forventninger til oppgaven og satset på en god karakter, men ser ikke ut som det er mulig nå. 

Jeg ønsker ikke å utsette det, men lurer på om det går an å levere ufullstendig oppgave og få sjansen til å forbedre den. Noen som har gjort det? Huff! Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, for kanskje jeg leverer ufullstendig uansett.. Det var i hvert fall godt å fu luftet dette. Noen som har levert ufullstendig ba-oppg. og fått en ny sjanse og forbedret den? 

Anonymkode: 6e160...31d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du er forskjellen på å "levere ufullstendig" (et begrep jeg aldri har hørt om før) og å utsette?

Hva slags dialog har du med veileder?

Intervjuer kan gjøres over Zoom, Teams, eller Skype. Det er mange år siden man har vært avhengig av å fysisk gå til biblioteket for å få adgang til ressurser. Du har vel tilgang på en database og kan laste ned bøker eller artikler derfra, eventuelt bestille for å plukkes opp eller få tilsendt? 

"Levere ufullstendig" har jeg som sagt aldri hørt om - det høres eventuelt ut som bortkastet tid for alle som er involvert.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du stryker på oppgaven må du skrive helt ny oppgave, du kan ikke levere en "forbedret" versjon av samme oppgave, så det er en fryktelig dårlig plan. Det kan  intervjues over flere digitale plattformer som nevnt over, ellers så har du jo hatt rikelig tid til å endre oppgaven på de 10 mnd koronasituasjonen har påvirket livet vårt. Bøker/artikler kan bestilles eller lastes ned digitalt, så den unnskyldningen var tynn. Du bør gå "all inn" for å gjøre ditt beste, evt må du melde deg av innlevering og levere senere, men det vil jo igjen få følger for studieprogresjonen og når du er ferdig. Hva sier veileder? Mener han/hun oppgaven er mangelfull eller har store hull?

Anonymkode: 0178a...5de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som student har du mest sannsynlig tilgang til nationalbiblioteket og der ligger det mye faglitteratur du kan lese helt gratis. 

Hva er det du skriver om? Kanskje noen kan gi deg noen tips. 

Anonymkode: 57c60...537

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som lektor på høgskole og jeg hadde strøket en ufullstendig ba-oppgave. Du bruker en sjansene til levering dersom du gjør det nå. Det er ikke vits i. 

Anonymkode: 4ebfb...b21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber som lektor på høgskole og jeg hadde strøket en ufullstendig ba-oppgave. Du bruker en sjansene til levering dersom du gjør det nå. Det er ikke vits i. 

Anonymkode: 4ebfb...b21

Håper ikke du er lektor i norsk. Eller kanskje ikke lektor overhodet...

Anonymkode: b02b6...b8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Håper ikke du er lektor i norsk. Eller kanskje ikke lektor overhodet...

Anonymkode: b02b6...b8e

Dette var uhøflig. Skrivefeil kan skje med alle og de med høyere utdanning har feks skrivevansker de også. Skjerp deg!

Anonymkode: d4cb9...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Åh☹️ vet ikke hva mer jeg skal skrive enn det tittelen sier.. jeg skal levere oppgaven snart og det går ikke bra og ikke etter det jeg hadde planlagt.. Skulle intervjue, men ble endringer pga koronasituasjonen vi er, fikk ikke brukt biblioteket og sleit med å finne litteratur pga hjemmeundervisning og jeg bor langt unna høyskolen. Huff, jeg hadde gode forventninger til oppgaven og satset på en god karakter, men ser ikke ut som det er mulig nå. 

Jeg ønsker ikke å utsette det, men lurer på om det går an å levere ufullstendig oppgave og få sjansen til å forbedre den. Noen som har gjort det? Huff! Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, for kanskje jeg leverer ufullstendig uansett.. Det var i hvert fall godt å fu luftet dette. Noen som har levert ufullstendig ba-oppg. og fått en ny sjanse og forbedret den? 

Hva sier veilederen din? Alle som skriver en bacheloroppgave har vel også en veileder.

Når er fristen? Skulle du levert forrige semester, og har fått utsatt? Bare tenker at å si at fristen nærmer seg i januar vil normalt virke noe merkelig, men det er jo koronatilstander, samt enkelte får jo tilpassede frister ol.

Hva er oppgaven din, har du forumlert noen teser, har du en problemstilling du vil undersøke? Kan du gjøre om på oppgaven ev? Hvor lang tid har du brukt på oppgaven til nå?

Anonymkode: 17c96...41d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hjalp en medstudent med oppgaven hennes (studerte annen linje enn meg). Vi jobbet intenst i et par uker, og klarte faktisk å komme i mål, til tross for at hun hadde brukt fire av fem måneder på å bare surre.

Stå på, finn alternativer til det som ikke går. Alle vet at det er en unormal situasjon, da gjelder det å finne andre løsninger.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du intervjue personene online? via Teams eller Zoom f.eks?

Anonymkode: b744a...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken studie går du på? 

Anonymkode: 0475f...892

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, takk for innspill. 

Viktig med noen oppklaringer her: 

-i emnebeskrivelsen for ba-oppgaven står det at ved ikke-bestått er det anledning til å forandre den i ny eksamen. 

- Jeg kan ikke intevjue på noen helst måte. 

- fortsetter letingen etter litteratur og gjør mitt beste

jeg har satset på toppkarakterer og hadde høye forventninger, og det er derfor jeg ønsker å gjøre det som er mulig å gjøre for å få en god karakter på oppgaven. Takk for innspill, var godt for en frustrert student å lufte litt. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her, takk for innspill. 

Viktig med noen oppklaringer her: 

-i emnebeskrivelsen for ba-oppgaven står det at ved ikke-bestått er det anledning til å forandre den i ny eksamen. 

- Jeg kan ikke intevjue på noen helst måte. 

- fortsetter letingen etter litteratur og gjør mitt beste

jeg har satset på toppkarakterer og hadde høye forventninger, og det er derfor jeg ønsker å gjøre det som er mulig å gjøre for å få en god karakter på oppgaven. Takk for innspill, var godt for en frustrert student å lufte litt. 

Kan du redefinere oppgaven din? Du har jo åpenbart gode grunner til det.

Bygger oppgaven kun på disse intervjuene, eller klarer du å få skrevet noen avsnitt uten?

Hva sier veileder?

Når må du levere?

Vi hjelper gjerne med råd og tips, om du gir oss litt mer informasjon :) Føler med deg, er utrolig kjedelig å ha høye mål, og se at det (kanskje) ikke går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...