Gå til innhold

Forbrenning

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gabriella

Hei.....

Har hørt at man kan spise seg til høy forbrenning, og forbrenningen min ikke er av den beste, så skulle jeg gjerne hatt noen tips om hva som er bra for en eventuell økning!!??

Ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei.

Om du spise lite og ofte, så lurer du forbrenningen din til å bli bedre. Har vært borti flere måter, men husker ikke flere akkurat nå... Kan komme tilbake til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Høy forbrenning tror jeg å ha hørt at man kan gjøre noe lignende med. Spise på spesielle måter. Jeg har og høy forbrenning. Har alltid hatt det. Prøv å let de tfram på nettet. Jeg skal iallefall gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei forresten, glem det!!! :D Jeg sitter jo her og spinner på myter jo.

Les dette:

Der er noen myter som er ute og går om slanking! Noen av disse mytene vil vi avlive en gang for alle for våre lesere! Selv om det ikke er snakk om så mange myter, har vi allikevel funnet disse så viktige at vi har dedikert en egen link på hovedmenyen til disse!

Myte nr. 1: Spis sjelden og lite, da blir du slank!

Dette er FEIL fordi man da venner kroppen til å få tilført lite næring. Hvis kroppen får tilført for lite næring, vil forbrenningen etterhvert bli veldig redusert, og du har mye lettere for å legge på deg hvis du bare spiser litt mer enn vanlig. Spis heller en moderat mengde med mat ofte slik at du holder kroppens forbrenning på et jevnt nivå. Dessuten vil du da ikke få lyst på mye mat når det nærmer seg kveld, og søtsuget blir også vesentlig redusert!

Myte nr. 2: Ikke spis fett overhodet!

Dette er FEIL fordi kroppen trenger fett. Fett er et av de viktigste næringsstoffene kroppen trenger for å opprettholde sine funksjoner. Men du må jo selvfølgelig ikke overdrive! Fra en slankemessig perspektiv bør man spise fett for at kroppen skal opprettholde sin fettforbrenning. Får man ikke i seg fett, vil fettforbrenningen stoppe opp. Med en gang man da er ferdig med en slankekur (som ikke inneholder fett) og begynner å spise normalt igjen, vil man gå opp mange kilo igjen. Nettopp fordi man har stoppet opp fettforbrenningen, og den tar det tid å sette igang igjen!

Myte nr. 3: Spis bare grønnsaker og frukt!

Dette er FEIL fordi grønnsaker og frukt ikke inneholder så mye næringsstoffer som man trenger for å holde forbrenningen oppe. Hemmeligheten er også her forbrenningen, og argumentene er de samme som over. Spis altså ikke bare en gulrot eller en appelsin til lunsj og/eller middag, men spis dette ved siden av et annet ordentlig lunsj- eller middagsmåltid! Og spis gjerne salater til lunsj eller middag, bare pass på at denne inneholder for eksempel kylling, skinke eller noe annet som inneholder proteiner og fett.

Sitert fra Kostholdguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Anonymous

Du spant jo ikke på myter. Du skrev "spis lite og OFTE", som er det rette. Myten var "spis lite og SJELDEN" (eller noe i den duren). Det er to forskjellige ting :)

Lite og ofte er bra! Ikke lite og sjelden! Se på dyrene i naturen. De bruker stort sett hele dagen på å spise, men pga at maten er "spredt" overalt får de i seg lite, men ofte. Og hvem har vel ikke god helse om ikke dyrene?

Unntaket er jo løver og slike dyr. Men vi mennesker er jo ikke rovdyr ;)

Jeg tror det beste er å lytte til kroppen! Er du sulten, så spis litt. Er du mett, så ikke spis.

Skulle vel ikke være så forferdelig vanskelig.. Har inntrykk av at alt for mange sulter seg, fordi de føler en viss kontroll over sin egen matlyst og spisevaner. Man får et lite kick av å gå en time ekstra uten mat når magen rumler, istedenfor å "gi etter" og ta seg litt mat. Og når kroppen presses på denne måten legger man jo bare på seg, for den er stilt inn på "åh herregud MAT! Fort, fort, legg det som en saftig bilring rundt magen, siden jeg ikke vet når jeg får mat neste gang!!"

Lytt til kroppen. Den vet best, tross alt er den et resultat av titusner av år med evolusjon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...