AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Jeg er på utkikk etter ny jobb, men har en 100% stilling her jeg er nå. Grunnen til at jeg søker ny jobb er pga flytting, så det er nå ca 1 time å kjøre til jobb som er tungvint og dyrt. Jeg har nå vært på 3 intervjuer hvor det oppleves som at alle ønsker at kandidaten skal begynne med en gang. Jeg har oppsigelsestid på 3 måneder (ofte mer enn 3 måneder, da det er 3 måneder fra den 1). Nå lurer jeg på om det er smart å si opp jobben for å kunne være tilgjengelig på kortere tid. Likevel, utrolig stor risiko. Dere som ansetter, eller dere som har søkt ny jobb mens dere er i jobb, hvordan har dere opplevd dette? Tips og råd mottas med takk! Anonymkode: 467ee...4bb
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Du må ikke finne på å si opp før du har noe nytt. Ofte går det an å forhandle seg til kortere oppsigelsestid, men det kommer selvsagt veldig an på hva slags jobb du har. Anonymkode: ae59d...920 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Vil anbefale deg at du beholder jobben helt til du får en ny. Å ha 3 måneders oppsigelsestid er veldig vanlig, og de fleste arbeidsgivere er innstilt på at de må vente en stund på arbeidskraften. Sikkert bransjeforskjeller her, men likevel ganske standard med 3 måneder. Ofte vil det stå spesifisert i stillingsannonsen hvis de er avhengig av noen "nå". NAV har en karantenetid på dagpenger som nylig ble utvidet til 18 uker som du vil få dersom det er din egen feil at du står uten arbeid. Det betyr flere måneder uten inntekt hvis du ikke får deg en jobb raskt. Som arbeidsgiver ville jeg vært overrasket hvis noen hadde sagt opp jobben uten å ha en ny å gå til hvis det var begrunnet i pendleravstand på en time. Det virker litt uansvarlig. Lykke til i jobbjakt! Anonymkode: 9c5b4...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Når vi ansetter vil vi ofte ha noen som kan tiltre med én gang eller så fort som mulig, men vi regner med at de fleste har 3 måneders oppsigelse. Vi skriver selvfølgelig det vi ønsker i søknaden, men liker vi kandidaten, venter vi til vedkommende får sagt opp Anonymkode: ddc82...a8c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 De fleste regner nok med at den de ansetter har oppsigelsestid. Anonymkode: 8162d...3df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå