AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Vært i et forhold med en fyr i snart et år, vi har det bra sammen og jeg har aldri stolt på noen som jeg har med han. Så lurer jeg på om det egentlig er meg selv jeg lurer, for hver gang jeg møter en fyr gjemmer de noe for meg. Han vet om fortiden min og har derfor blokkert sine ekser på sosiale medier (jeg har gjort det mine også, så klart) for vi er enig om at de tilhører fortiden og ikke trenger å være i bildet. Uansett, til problemet. Jeg sjekket hans Facebook og der kunne jeg gå rett inn på profilen til ene eksen, han hadde ikke blokkert henne altså. Han påstår han gjorde det, men dette er andre gang jeg tar han i å ha tilgang til profilen hennes, han sier det var fordi han skulle "se" at hele familien hans fortsatt var venner med henne. Lurer på om jeg bare har elendig dømmekraft og faller for løgnhalser hele tiden. Hvis han har noe uoppgjort med henne kan han heller si det til meg, å lyve sånn gjør meg jo bare redd og usikker, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det står ingenting i chatten mellom dem, men han kan jo ha sletta det. Anonymkode: 737f8...2df
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Jeg tror ikke det kommer noe godt ut av å ikke stole på kjæresten sin, sjekke Facebook og være så sjalu. Det er vanskelig å komme seg videre da og man ser i alle fall ikke framover, men bakover - og fortid skal være fortid, skal det ikke? Min erfaring er at dette enten ordner seg av seg sjøl dersom man bryr seg nok om hverandre. Respekten for et annet menneske må være til stede i et forhold for at det ikke skal gå ad dundas. Han kommer til å bli lei av usikkerheten din dersom du fortsetter sånn. Respekter han nok til å slutte å snoke, og forsøk å gi han rom, men vil han holde kontakten med ekser så er det lite du kan gjøre med det. Det skal være nok å si det en gang. Du skal virkelig ikke behøve å gå inn på hans Facebook for å finne ut at han lyver. Livet er for kort til å holde på sånn. For begge parter. Det finnes mennesker som man ikke trenger å være usikker på, dersom det skulle skjære seg helt. Det håper jeg du forstår. Anonymkode: ab9e5...d02 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Jeg har alltid vært tillitsfull og trodd godt om folk. Nå har jeg, via egen og andres erfaringer, lært at livet dessverre ofte ikke er sånn. Mitt råd er, ta tak i dette og spør, på en ok måte selvsagt. Magefølelsen din sier deg noe, lytt til den. Elsker han deg nok så trygger han deg på dette. Dere har lovet å blokkere ekser. Han har nå løyet og sviktet deg på dette punktet. Ikke ignorer men få klarhet i dette, og vær tydelig, ikke selvutslettende. Ønsker deg alt godt❤ Anonymkode: 28ccd...412 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har alltid vært tillitsfull og trodd godt om folk. Nå har jeg, via egen og andres erfaringer, lært at livet dessverre ofte ikke er sånn. Mitt råd er, ta tak i dette og spør, på en ok måte selvsagt. Magefølelsen din sier deg noe, lytt til den. Elsker han deg nok så trygger han deg på dette. Dere har lovet å blokkere ekser. Han har nå løyet og sviktet deg på dette punktet. Ikke ignorer men få klarhet i dette, og vær tydelig, ikke selvutslettende. Ønsker deg alt godt❤ Anonymkode: 28ccd...412 Takk for et godt og vennlig svar, etterlyser flere som deg her inne ❤️ Anonymkode: 737f8...2df
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Jeg synes det er galt i utgangspunktet å kreve at en kjæreste blokkerer ekser på Facebook. Kanskje han egentlig ikke var helt enig i det og føler seg overkjørt av deg? Mest sannsynlig handler det om det og ikke om at han er interessert i eksen. Jeg ville aldri ha blokkert en eks, det er rett og slett ikke slik voksne mennesker gjør i min verden, med mindre eksen er en ravende psykopat eller farlig person. Anonymkode: 4a134...74c 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er galt i utgangspunktet å kreve at en kjæreste blokkerer ekser på Facebook. Kanskje han egentlig ikke var helt enig i det og føler seg overkjørt av deg? Mest sannsynlig handler det om det og ikke om at han er interessert i eksen. Jeg ville aldri ha blokkert en eks, det er rett og slett ikke slik voksne mennesker gjør i min verden, med mindre eksen er en ravende psykopat eller farlig person. Anonymkode: 4a134...74c Det var hans forslag..... Anonymkode: 737f8...2df
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er galt i utgangspunktet å kreve at en kjæreste blokkerer ekser på Facebook. Kanskje han egentlig ikke var helt enig i det og føler seg overkjørt av deg? Mest sannsynlig handler det om det og ikke om at han er interessert i eksen. Jeg ville aldri ha blokkert en eks, det er rett og slett ikke slik voksne mennesker gjør i min verden, med mindre eksen er en ravende psykopat eller farlig person. Anonymkode: 4a134...74c Jeg har så dårlig erfaring med ekser at jeg ikke har tillit til mine venninner som snakker med sine EGNE ekser😂🤷🏻♀️ De jævla eksene har alltid noe på lur. sorry ts, for å gjøre deg mer sjalu. Følg magefølelsen, hvis han respekterer deg så vil han nok trygge deg 😉 Anonymkode: bbbe9...bfb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 Merkelig at det var hans forslag å blokkere, men så avblokkeren han henne på nytt ? Mulig han er nysgjerrig på hva skjer på den fronten. Ofte er man for lengst over ekser og familien på eksens side, men samtidig lurer man på hvordan det står til selvom man egentlig ikke bryr seg. jeg tror ikke han driver og tar kontakt med henne, men at han bare er sykt nysgjerrig på hvordan livet hennes går og familien hennes. Er vanlig tenke på folk man før har hatt kontakt med , selvom man ikke har behov for å møte/snakke med dem. Skjønner du er usikker, men tenker at du ikke trenger bekymre deg når det kommer til dette. Anonymkode: 7c4db...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Det kan godt hende at det ikke har skjedd noe dumt. Men jeg synes det er dårlig gjort at det er han som vil at dere skal blokkere ekser, og så gjør han det ikke selv. Er han over eksen, så bør han heller ikke være nysgjerrig på hva hun driver med. Anonymkode: 807a0...c15
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 Jeg ville foreslått at du også ublokkerte dine ekser, så det blir likt for dere begge. Og se hva han sier. Synes han dere skal ha ulike regler? Hvorfor? Anonymkode: 807a0...c15
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Skrevet 9. januar 2021 Jeg tenker at her burde du gå til en psykolog og få hjelp. At du krever sånt i et forhold du går inn i vitner om at du ikke burde være i et forhold. Du er usikker, kontrollerende og sjalu på en fortid. Du som lager problemer ut av det. Du får jo fyren til å jobbe for å fortjene sin tillit. Men sånn fungerer det ikke. Har du ikke tillit til et menneske så er du som må jobbe med deg selv. Har du dårlig erfaring fra tidligere forhold skal du ikke straffe som nye kjæreste for dette. Du straffer han og pålegger han ting som ikke stemmer. Du legger opp til at alt han gjør er feil. Feilen sitter hos deg TS. Her må du jobbe med deg selv. Sånn du holder på er skadelig for den andre parten. Anonymkode: aa1bc...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #12 Skrevet 9. januar 2021 Selvsagt ikke greit at du sniker på Facebook-kontoen hans. Anonymkode: 807a0...c15
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #13 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker at her burde du gå til en psykolog og få hjelp. At du krever sånt i et forhold du går inn i vitner om at du ikke burde være i et forhold. Du er usikker, kontrollerende og sjalu på en fortid. Du som lager problemer ut av det. Du får jo fyren til å jobbe for å fortjene sin tillit. Men sånn fungerer det ikke. Har du ikke tillit til et menneske så er du som må jobbe med deg selv. Har du dårlig erfaring fra tidligere forhold skal du ikke straffe som nye kjæreste for dette. Du straffer han og pålegger han ting som ikke stemmer. Du legger opp til at alt han gjør er feil. Feilen sitter hos deg TS. Her må du jobbe med deg selv. Sånn du holder på er skadelig for den andre parten. Anonymkode: aa1bc...4b3 Helt uenig. Dette kommer sannsynligvis fra en som aldri har vært oppi dette selv. Dessverre mye utroskap, så reelt å se det i øynene. Det var han som ville blokkere, og nå gjør han det ikke selv. Helt riktig at hun spør han om dette. Ja, tillit må jobbes med fra hennes side, men også fra hans. Det bør være et lite offer å la eks være fortid og ingen kontakt. Det er dem to sammen nå, ikke spøkelser fra fortiden. Anonymkode: 28ccd...412 1
PM75 Skrevet 9. januar 2021 #14 Skrevet 9. januar 2021 Jeg tenker at du må jobbe med dine utfordringer knyttet til tillit. Det er eneste muligheten for å få et velfungerende forhold. Du kan ikke legge ansvaret for tidligere opplevelser på nåværende kjæreste. Jeg snakker ut ifra egen erfaring, så det er ikke tomme ord jeg kommer med her.
mjauritz Skrevet 9. januar 2021 #15 Skrevet 9. januar 2021 Ha en ordentlig samtale med han om dette, og om hva det er greit å forvente av hverandre. Jeg syntes du burde slutte å sjekke facebooken til kjæresten din, den må han få lov å ha i fred. Jeg ville ikke likt det om min kjæreste kunne se hvem jeg har snakket med, vært på profilen til, osv. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi det er mitt privatliv. Så lenge jeg ikke tråkker over grenser, så skal ikke jeg få skylden for hans ekser sine feilgrep. Snakk med han, spør om han syntes det er urimelig at han skal blokke ekser siden han tydeligvis ikke har spesielt lyst til å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Du har jo åpenbart misforstått siden han ikke hadde blokkert eksen sin. Så da er det jo bare å unblokke eksene dine. Ikke fordi du har så lyst til å skrive med dem, men av prinsipp! Anonymkode: 807a0...c15
Gjest Alterego666 Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 12.51): Vært i et forhold med en fyr i snart et år, vi har det bra sammen og jeg har aldri stolt på noen som jeg har med han. Krever blokk av ekser, sjekker fb..... Du stoler jo ikke på ham i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 16.04): Det var hans forslag..... Anonymkode: 737f8...2df Ok, men det endrer jo ikke på det faktum at han har unblokket eksen flere ganger, altså var han ikke så happy med blokkingen likevel. Kan han ha foreslått det for å trygge deg? Fordi du har fortalt om din fortid og har vist deg sjalu? Jeg synes dere burde unblokke alle ekser, med mindre noen av dem er stalkere eller voldelige eller på andre måter skadelige mennesker. I et forhold må man faktisk tåle at den andre har en fortid. Du virker voldsomt sjalu og kontrollerende, dessverre. Anonymkode: 4a134...74c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå