AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Og jeg kjenner jeg blir skikkelig tante Sofie. Særlig når hun nettopp hadde gått forbi en søppelkasse. Men hvordan ta opp dette uten å skape altfor mye konflikter? Har et på hils-forhold med faren, og han er hyggelig nok, men det er jo ikke sikkert han setter pris på at jeg tar det opp med dem. Det enkleste er å ikke gjøre noe, men lærer dattera noe av det? Hvordan løser andre slike ting? Anonymkode: 17a1c...b7c
Muskath Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Hvis jeg var like ved, hadde jeg sagt «hei, du mistet noe der». Hvis jeg bare så det på avstand, hadde jeg ikke gjort noe med det.
Troyamin Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Hvorfor er folk blitt så forbanna konfliktsky?! Hva med å si kraftig i fra om at det ikke er greit å kaste søppel andre steder enn i søppelkassa? 9
stan Skrevet 8. januar 2021 #4 Skrevet 8. januar 2021 Si det til datteren. Ingen grunn til å ta det med foreldrene. 5
tangent Skrevet 8. januar 2021 #5 Skrevet 8. januar 2021 Hvis du ser henne, si i fra i øyeblikket: Hei! Du mistet noe! Søppelkassa er der! Å ta det med foreldrene er å overdrive. 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Jeg ville plukket det opp og lagt det i postkassa med et notis om at datteren mistet noe på fellesområdet. Anonymkode: bcae7...997 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Hadde snakket til datteren direkte. På en vennlig måte.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Troyamin skrev (1 minutt siden): Hvorfor er folk blitt så forbanna konfliktsky?! Hva med å si kraftig i fra om at det ikke er greit å kaste søppel andre steder enn i søppelkassa? Fordi man aldri vet hvem som er gal og bestemmer seg for å klikke på deg? Jeg satt inne og fikk ikke sagt noe, hadde jeg vært ute hadde jeg nok sagt fra. Anonymkode: 17a1c...b7c 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Hadde snakket til datteren direkte. På en vennlig måte. Jo, men ser aldri henne ansikt til ansikt. Treffer bare på faren av og til. Anonymkode: 17a1c...b7c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 Jeg synes det var et godt forslag å legge det i postkassen deres Jeg tenker det kommer litt an på datterens alder også. Er hun tenåring, har du ingenting å hente på å si fra til far. Er hun 8 år gammel er det jo et oppdragelsesproblem, og det kan komme noe ut av å si fra på en vennlig måte. Anonymkode: 311a6...2ed
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Skrevet 8. januar 2021 Unger er som hunder der, du må ta det med en gang. Du skulle sagt i fra til dattera med en gang! Makan asså. Anonymkode: df958...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #12 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det var et godt forslag å legge det i postkassen deres Jeg tenker det kommer litt an på datterens alder også. Er hun tenåring, har du ingenting å hente på å si fra til far. Er hun 8 år gammel er det jo et oppdragelsesproblem, og det kan komme noe ut av å si fra på en vennlig måte. Anonymkode: 311a6...2ed Å, hun er tenåring. Hvorfor mener du at det ikke nytter å si noe til far? Anonymkode: 17a1c...b7c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #13 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unger er som hunder der, du må ta det med en gang. Du skulle sagt i fra til dattera med en gang! Makan asså. Anonymkode: df958...ff1 Vel - innen jeg hadde fått på meg skoene og kommet meg ned tre etasjer hadde nok snella vært borte. Å brøle ut vinduet tenker jeg skaper mer styr enn noe annet. Anonymkode: 17a1c...b7c 1
Kokeshi Skrevet 8. januar 2021 #14 Skrevet 8. januar 2021 Enten tar du det direkte med henne, eller legger en lapp i postkassa. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #16 Skrevet 8. januar 2021 bundaberg skrev (1 minutt siden): Hva med heller å konfrontere henne. Som skrevet så treffer jeg sjelden på henne. Anonymkode: 17a1c...b7c
bundaberg Skrevet 8. januar 2021 #17 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som skrevet så treffer jeg sjelden på henne. Anonymkode: 17a1c...b7c Besøk henne, legg igjen lapp i postkasse eller.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #18 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Å, hun er tenåring. Hvorfor mener du at det ikke nytter å si noe til far? Anonymkode: 17a1c...b7c Fordi da er hun mer eller mindre ferdig oppdratt, i den forstand at hun vet godt hva hun gjorde og at det ikke er greit. Det vil si at det var en bevisst handling fra hennes side, hun valgte å ikke ta seg bryet med å gå til søppelkassen. Å fortelle henne (eller far) at hun ble observert, vil sannsynligvis ikke medføre annet enn himling med øynene fra hennes side. Anonymkode: 311a6...2ed
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #19 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Fordi da er hun mer eller mindre ferdig oppdratt, i den forstand at hun vet godt hva hun gjorde og at det ikke er greit. Det vil si at det var en bevisst handling fra hennes side, hun valgte å ikke ta seg bryet med å gå til søppelkassen. Å fortelle henne (eller far) at hun ble observert, vil sannsynligvis ikke medføre annet enn himling med øynene fra hennes side. Anonymkode: 311a6...2ed Himling med øynene blir det nok, men foreldre har vel fortsatt et oppdrageransvar selv om datteren går på ungdomsskolen? Anonymkode: 17a1c...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #20 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Himling med øynene blir det nok, men foreldre har vel fortsatt et oppdrageransvar selv om datteren går på ungdomsskolen? Anonymkode: 17a1c...b7c Selvfølgelig, jeg sikter bare til hva det er sannsynlig at man faktisk oppnår. Å ikke forsøple er ikke noe en tenåring trenger å lære, det er noe hun trenger å bry seg om, og her er jeg ikke sikker på om far kan ha så mye mer innflytelse. Anonymkode: 311a6...2ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå