mabe Skrevet 11. august 2005 #1 Skrevet 11. august 2005 Jeg trenger tips om en god foundation! Bruker Versace og HR, men synes at de dekker for mye til daglig bruk. Trenger en som jevner ut huden uten at jeg ser sminket ut! Huden min er vel en typisk blandingshud med fete og tørre partier... Noen som kan hjelpe???
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2005 #2 Skrevet 11. august 2005 Har du prøvd Color Clone fra H.R? Den skal smelte inn i huden, og gi naturlig resultat. Selv er jeg fornøyd med Chanel Vitalumiere til dagbruk. Clarins har en som heter True Radiance som er lett og lysreflekterende. Tips: jeg ber om prøver som jeg får i små krukker. Da kan du prøve de litt over tid før du bestemmer deg.
Hawaii Skrevet 12. august 2005 #4 Skrevet 12. august 2005 Diorskin Pure Light. Jevner ut huden, men ser absolutt ikke sminket ut. Perfekt!
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2005 #5 Skrevet 12. august 2005 Hva med farget dagkrem? Etter at jeg prøvde det, så kommer jeg aldri til å gå tilbake til foundation mer.
Gjest *Kasandra* Skrevet 12. august 2005 #6 Skrevet 12. august 2005 Henger meg på det Susanne skrev...en farget dagkrem er ikke fult så dekkende og er mer til å jevne ut huden og gi litt gød og farge. En del fargede dagkremer gir også endel fuktighet. Jeg liker godt Masture Sheer(?) fra Clinique-den gir endel farge, jevner ut huden, gir litt fukt og trekker raskt inn i huden. Og den sitter bra!Jeg har også prøvd en annen fra Clinique og en fra Estee lauder som jeg var fornøyde med,men husker ikke navnet på de nå. Clinique Perfectly Real foundation(den er også olje-fri: fint siden du har noen fete partier) er en av de beste jeg har testet. Huden ser ikke sparklet ut eller "dekket" over,men den jevner ut huden og har en lett og behagelig konsistens. Den er nokså dekkende-men ikke til å være foundation. Om du blander den litt med en fuktighetskrem blir den mer transparent som passer bra nå til sommeren eller på dagtid. Den er også ganske billig iforhold til mange av de andre merkene på et parfymeri. Jeg anbefaler også Chanel Teint Universel Foundation som trekker godt inn i huden-fint om du ønsker en usuynlig,men gyllen finish. Guerlain Silky Smooth Foundation jevner ut huden og dekker litt mer enn de andre jeg har skrevet om over,men du ser ikke sminket ut. Den sitter kjempe bra og har et lekkert design. Den er ikke oljefri,så mulig den ikke er så bra i de fete hudpartiene. Husk at det er like viktig at du har rett farge som at det er den rette foundationen. Om den er for mørk, for lys, for gul eller annet,ser det fort unaturlig ut. Kjøp en som er helt lik hudtonen din og "spe på" med solpudder om du ønsker litt mer farge og glød i huden.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #7 Skrevet 12. august 2005 Jeg elsker både Chanel teint fluid universel og Clinique perfectly real makeup. Chanel sin varer kjempe lenge, men clinique sin er billigere da.
Tusseline Skrevet 13. august 2005 #8 Skrevet 13. august 2005 Diors Teint Diorlight er jeg godt fornøyd med.
Gjest Lill Eva Skrevet 13. august 2005 #9 Skrevet 13. august 2005 Jeg liker heller ikke en hel-dekkende foundation så defor bruker jeg Guerlain Isssima Teint Fluide Anti-Ageing blandet med litt fuktighetskrem som Clinique Total Turnaround. Så masserer jeg det inn i huden. Huden blir myk,jevn og naturlig farge. Tror jeg kommer til å bruke denne "oppskriften" lenge. På andre og tredje plass kommer Lancôme Teint Renergie Lift Foundation og Revlon Color Stay. Sistnevnte er nokså dekkende,men jeg synes resultatet blir naturlig....
Gjest Gjest.. Skrevet 13. august 2005 #10 Skrevet 13. august 2005 Bare Minerals har ett pudder som er helt super!!! Det er helt rent, og du kan til og med sove med den om natten. Jeg ville ikke gjort det. Dette pudderet smelter inn i huden, og får et helt naturlig resultat. Jeg tok på dette en kveld og det var kraftig sol ute. Jeg brukte også sol pudderet. Venninna mi kunne ikke se at jeg hadde det på selv om hun var helt innpå meg. Huden ble bare veldig fin!! Helt utrolig spør du meg. Det eneste som ikke har gitt meg en kvise av foundation. Det er dyrt men drøyt!!
Celiclya Skrevet 13. august 2005 #11 Skrevet 13. august 2005 Jeg bruker Esteè Lauder sin "Ideal Matte, Refinshing MakeUp" Denne er i mousse-form, og dekker meget godt (synes ikke!) samtidig som man ikke ser sminket ut. Veldig lett å påføre - elsker konsistensen på den! Ikke dyr heller - betalte ca 140 kr (riktignok tax-free men vet ikke om det er store forskjellen) Anbefales hvertfall!
Gjest Aloha Skrevet 14. august 2005 #12 Skrevet 14. august 2005 Diorskin Fluide er jeg veldig fornøyd med.
Impala Skrevet 16. august 2005 #13 Skrevet 16. august 2005 Color ID fra Lancome er super ← Helt enig!!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #14 Skrevet 16. august 2005 Chanel, som er nevt tidligere her - er kjempefin dag makeup. Ser helt naturlig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå